Copywriting – Web bez slov, je jako lidstvo bez schopnosti mluvit!

Co je copywriting? Představte si svět, ve kterém nejsou slyšet žádná slova. Každá myšlenka se šíří pomocí gest a zvířat připomínajících zvuků. Kouzlo řeči a schopnost vyjadřovat své zážitky, zkušenosti a myšlenky dostalo lidstvo od sběračů a lovců žijících v jeskyni, do dnešní podoby společnosti plné umění, hudby a názorů. Stejně tak, jako lidé potřebují ke svému vývoji komunikovat, sdílet pocity a vzájemně se pomocí slov učit, tak weby potřebují obsah, aby vyhledávače pochopily co nabízíte, vyhodnotily konkurenční odlišnosti a zařadily vás na první pozice ve výsledcích vyhledávání.

Co je Copywriting (Zdroj upravené fotky: Pixabay)

Co všechno ovlivňuje copywriting?

Za copywritingem obvykle v pozadí postává SEO konzultant, který na základě analýz klíčových slov vypracuje strategii pro weby a e-shopy, jenž napoví, jaká slova a na jakém místě by měl autor textů použít. Je to jako mít návod, který vám sdělí, co chce váš partner slyšet. Jenže slepé odříkávání sladkých slovíček nestačí ani lidem, natož vyhledávačům. Je třeba správná slova použít nejen na ideálním místě, ale umět je i vhodně zakomponovat do obsahu, vcítit se do potřeby zákazníka a dokázat zahrát na strunu, která čtenáře přiměje k vytoužené činnosti (ať už je to nákup, registrace, poptávka či jen šíření informace). Hra se slovy, vytváření příběhu a prožitku z nákupu, to je podstata copywritingu, bez kterého jsou vaše stránky tiché, nezajímavé a pro vyhledávače velmi špatně čitelné.

Ve vašich očí by tak copywriter mohl být člověk, který nejen zpracuje data z analýz klíčových slov, vyplní správně texty pro produkty, kategorie, blogy a nastaví meta tagy, ale i parťák, jenž vymyslí tón komunikace se zákazníky a promění vaše zkušenosti v příběh, který se dostane do srdcí čtenářů.

A co si z toho odnést?

Copywriting je jednou z nejdůležitějších aktivit na e-shopech, bez které se stránky špatně zařazují v neplacených výsledcích vyhledávání – SEO, bez které se řada reklam v PPC nespustí nebo spustí jen s částečným výkonem, bez kterých se nemusí spouštět remarketing na Facebooku a špatně se bude párovat zboží ve srovnávačích. Copywriting je práce s textem nejen pro marketingové nástroje, ale hlavně pro uživatele, kterým pomocí správných slov můžete dát důvod utratit peníze a zamilovat si váš obchod. Všichni velcí hráči mají ve svém týmu desítky copywriterů, kteří jim pomáhají růst. Já mám v týmu copykoťátko píšící dokonale třemi jazyky – Ráďu Mácovou -, a můžu vás s ní seznámit.

Chci budovat PPC

10 000 Kč / měsíčně

MKT konzultace

Google Ads (PPC)

Optimalizace kampaní

Seznam Ads (PPC)

Reporting práce

Min. délka spolupráce je 6 měsíců.

Chci budovat SEO 

20 000 Kč / měsíčně

MKT konzultace

Analýza klíčových slov

Optimalizace webu

Posilování linkbuildingem

Reporting práce

Min. délka spolupráce je 6 měsíců.

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

MKT konzultace

60 minut příprava

SEO + PPC marketing

90 minut konzultace

Audio / video záznam 

Záloha na konzultaci je 50 % předem.

WordPress Pricing Table Plugin

5/5 - (3 votes)
Podpořte autora sdílením:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *