👶 53. díl — Jak skrýt vyprodané kategorie na Shoptetu? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

25.6.2023

Tomáš Zahálka

Vyprodané kategorie má jednou za čas skoro každý e-shop, a protože nechcete aby uživatelé náhodně klikali na webu a dostávali info, že nejsou v nabídce produkty, tak je vhodné vyprodané sekce skrýt. Jenže jak v Shoptetu na to a proč tlačítko „Viditelnost“ poškozuje e-shop v SEO?

Jak skrýt vyprodané kategorie na Shoptetu? (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak skrýt vyprodané kategorie na Shoptetu? (Autor: Tomáš Zahálka)

Tlačítko „Viditelnost“ zabíjí SEO!

Nejlogičtější a nejčastější řešení co vidím u e-shopistů je, že vlezou do vyprodané kategorie a kliknou na tlačítko „Viditelnost“, které kategorie z e-shopu skutečně skryje, ale následně vyvolá chybu 404.

Klienti toto většinou neřeší, ale když zboží znovu naskladní, tak se diví, že prodej není takový jako dřív a až s příchodem SEO specialisty rozklíčují, že jim 404 odstřelila pozice a tím i zákazníky.

Jak správně skrýt kategorie bez ztráty tržeb? (Zdroj: Video návod na YT)

Aktuálně existuje jen jedno efektivní řešení:

  1. Vytvoříte kategorii „Vyprodané kategorie“ a vypnete „Viditelnost“
  2. Přesunete kategorii, třeba Lucerny do „Vyprodané kategorie“ bez vypnutí viditelnosti

To řešení je poměrně jednoduché, ale ještě jednodušší by bylo, kdyby tlačítko „Viditelnost“ fungovalo správně. Bohužel, poslední info co mám je takové, že funkce bude opravena pouze pro Shoptet Premium klienty, což mi nijak nedává smysl, aby jedno tlačítko u většiny Shoptet klientů fungovalo špatně, ale u Premium dobře, každopádně to není veřejné info a já doufám, že oprava bude pro všechny platící klienty a moje obcházení z návodu nebude už třeba.

Složka na vyprodané kategorie

Složka na vyprodané kategorie (Zdroj: Dudlu.cz)

Každopádně všechny vyprodané kategorie hlaste svým marketingovým specialistům, na tlačítko „Viditelnost“ neklikejte a pokud plánujete využít doplněk „Skrývání prázdné kategorie, tak ho nepoužívejte, protože i přes dobrou vůli autora, tak je skrytí vázané na viditelnost a jen byste měli generátor chyb 404 a odstřelovali si pozice v SEO, což nechcete.

Tak nás opatrně se skrýváním vyprodaných kategorií, neničte si SEO a ať i vám e-shopy rostou!

 

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci objednávky z placené reklamy!

od 10 000 Kč / měsíčně

N
Základní správa: 10 000 Kč (5h)

Nastavení a udržovací optimalizace

N
Malé e-shopy: 15 000 Kč (8h)

Rozpočty do 150 000 Kč / měsíčně

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (15h)

Rozpočty cca 250 000 Kč / měsíčně

N
Velké e-shopy: 35 000 Kč (25h)

Rozpočty cca 500 000 Kč / měsíčně

N
VIP správa: 50 000 Kč (50h)

Neomezené limity rozpočtů

Chci být dohledatelný ve vyhledávačích a AI!

od 15 000 Kč / měsíčně

N
Pomalé krůčky: 15 000 Kč (10h)

Vyřešíme hlavní problémy v SEO

N
Malé e-shopy: 20 000 Kč (15h)

Jednotky kategorií a stovky produktů

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (20h)

Desítky kategorií, až tisíce produktů

N
Velké e-shopy: 50 000 Kč (50h)

Stovky kategorií, desítky tisíc produktů

N
VIP řešení: 80 000 Kč (100h)

Neomezeně kategorií a produktů

Chci jednorázové konzultace a audity!

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
Konzultace: 5 000 Kč (2,5h)

1,5 hodiny na přípravu a 1h video call

N
SEO audit e-shopu: 25 000 Kč

Ideální pro in-house SEO správu

N
Vstupní video call: Zdarma

Nevíte co vybrat? Probereme to.

N
PPC audit e-shopu: 35 000 Kč

Ideální pro in-house PPC správu

N
Marketingový audit: 50 000 Kč

Rozebereme SEO, PPC, UX a Shoptet

Komentáře

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *