Vyprodané kategorie má jednou za čas skoro každý e-shop, a protože nechcete aby uživatelé náhodně klikali na webu a dostávali info, že nejsou v nabídce produkty, tak je vhodné vyprodané sekce skrýt. Jenže jak v Shoptetu na to a proč tlačítko „Viditelnost“ poškozuje e-shop v SEO?
Tlačítko „Viditelnost“ zabíjí SEO!
Nejlogičtější a nejčastější řešení co vidím u e-shopistů je, že vlezou do vyprodané kategorie a kliknou na tlačítko „Viditelnost“, které kategorie z e-shopu skutečně skryje, ale následně vyvolá chybu 404.
Klienti toto většinou neřeší, ale když zboží znovu naskladní, tak se diví, že prodej není takový jako dřív a až s příchodem SEO specialisty rozklíčují, že jim 404 odstřelila pozice a tím i zákazníky.
Jak správně skrýt kategorie bez ztráty tržeb? (Zdroj: Video návod na YT)
Aktuálně existuje jen jedno efektivní řešení:
- Vytvoříte kategorii „Vyprodané kategorie“ a vypnete „Viditelnost“
- Přesunete kategorii, třeba Lucerny do „Vyprodané kategorie“ bez vypnutí viditelnosti
To řešení je poměrně jednoduché, ale ještě jednodušší by bylo, kdyby tlačítko „Viditelnost“ fungovalo správně. Bohužel, poslední info co mám je takové, že funkce bude opravena pouze pro Shoptet Premium klienty, což mi nijak nedává smysl, aby jedno tlačítko u většiny Shoptet klientů fungovalo špatně, ale u Premium dobře, každopádně to není veřejné info a já doufám, že oprava bude pro všechny platící klienty a moje obcházení z návodu nebude už třeba.
Každopádně všechny vyprodané kategorie hlaste svým marketingovým specialistům, na tlačítko „Viditelnost“ neklikejte a pokud plánujete využít doplněk „Skrývání prázdné kategorie„, tak ho nepoužívejte, protože i přes dobrou vůli autora, tak je skrytí vázané na viditelnost a jen byste měli generátor chyb 404 a odstřelovali si pozice v SEO, což nechcete.
Tak nás opatrně se skrýváním vyprodaných kategorií, neničte si SEO a ať i vám e-shopy rostou!
0 komentáøù