53. díl — Jak skrýt vyprodané kategorie na Shoptetu? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

Vyprodané kategorie má jednou za čas skoro každý e-shop, a protože nechcete aby uživatelé náhodně klikali na webu a dostávali info, že nejsou v nabídce produkty, tak je vhodné vyprodané sekce skrýt. Jenže jak v Shoptetu na to a proč tlačítko “Viditelnost” poškozuje e-shop v SEO?

Jak skrýt vyprodané kategorie na Shoptetu
Jak skrýt vyprodané kategorie na Shoptetu? (Autor: Tomáš Zahálka)

Tlačítko “Viditelnost” zabíjí SEO!

Nejlogičtější a nejčastější řešení co vidím u e-shopistů je, že vlezou do vyprodané kategorie a kliknou na tlačítko “Viditelnost”, které kategorie z e-shopu skutečně skryje, ale následně vyvolá chybu 404.

Klienti toto většinou neřeší, ale když zboží znovu naskladní, tak se diví, že prodej není takový jako dřív a až s příchodem SEO specialisty rozklíčují, že jim 404 odstřelila pozice a tím i zákazníky.

Jak správně skrýt kategorie bez ztráty tržeb? (Zdroj: Video návod na YT)

Aktuálně existuje jen jedno efektivní řešení:

  1. Vytvoříte kategorii “Vyprodané kategorie” a vypnete “Viditelnost”
  2. Přesunete kategorii, třeba Lucerny do “Vyprodané kategorie” bez vypnutí viditelnosti

To řešení je poměrně jednoduché, ale ještě jednodušší by bylo, kdyby tlačítko “Viditelnost” fungovalo správně. Bohužel, poslední info co mám je takové, že funkce bude opravena pouze pro Shoptet Premium klienty, což mi nijak nedává smysl, aby jedno tlačítko u většiny Shoptet klientů fungovalo špatně, ale u Premium dobře, každopádně to není veřejné info a já doufám, že oprava bude pro všechny platící klienty a moje obcházení z návodu nebude už třeba.

Složka na vyprodané kategorie
Složka na vyprodané kategorie (Zdroj: Dudlu.cz)

Každopádně všechny vyprodané kategorie hlaste svým marketingovým specialistům, na tlačítko “Viditelnost” neklikejte a pokud plánujete využít doplněk “Skrývání prázdné kategorie, tak ho nepoužívejte, protože i přes dobrou vůli autora, tak je skrytí vázané na viditelnost a jen byste měli generátor chyb 404 a odstřelovali si pozice v SEO, což nechcete. Tak nás opatrně se skrýváním vyprodaných kategorií, neničte si SEO a ať i vám e-shopy rostou!

Hlavní partneři projektu Dudlu.cz

Tržby (GA)

 15 000 000 Kč

PPC (reklama): 3 400 000 Kč

Ostatní zdroje: 3 700 000 Kč

SEO (reklama): 5 300 000 Kč

Přímá návštěva: 2 200 000 Kč

Sociální sítě: 400 000 Kč

Data aktualizována: Leden  2024

E-shop spuštěn: Březen 2019

Objednávky (GA)

20 000 transakcí

PPC (reklama): 5 700

Ostatní zdroje: 4 100

SEO (reklama): 8 000

Přímá návštěva: 1 800

Sociální sítě: 400

Data aktualizována: Leden 2024

E-shop spuštěn: Březen 2019

Návštěvnost (GA)

3 300 000 návštěv

PPC (reklama): 350 000

Ostatní zdroje: 285 000

SEO (reklama): 2 500 000

Přímá návštěva: 130 000

Sociální sítě: 35 000

Data aktualizována: Leden 2024

E-shop spuštěn: Březen 2019

WordPress Pricing Table Plugin

Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu

 

5/5 - (1 vote)
Podpořte autora sdílením:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *