Sklik konzultant

26.2.2017

Tomáš Zahálka

Živím se jako PPC specialista pro e-shopy od roku 2011, a za tu dobu jsem měl možnost spolupracovat s více jak desítkou Sklik konzultantů, kteří za 2.000 Kč měsíčně spravovali klientům účty. Ať už se jednalo o juniory nebo seniory, tak jedno měli společné. Byli výborní na základní nastavení Skliku, prvotní rozložení kampaní, sestav, klíčových slov, a za poměrně velmi krátkou dobu dokázali vytvořit hodně reklam. Pojďme se podívat, k čemu je Sklik konzultant dobrý, na co si dát pozor a co probrat před zahájením spolupráce.

Sklik konzultanta je výhodné kontaktovat na začátku tvorby vašich PPC kampaní. Náklady na jejich práci nejsou vysoké, a během několika fakturovaných měsíců vám dokáží i u středně velkého e-shopu postavit hrubou stavbu. Jenže výsledky reportují z Skliku, který si tak trochu připisuje více zásluh, než si zaslouží. Stejně tak je třeba počítat s tím, že na jednoho konzultanta připadá okolo 10 klientů, takže jejich práce bude vždy trochu hrubá.

Sklik - Včetně brandu (čerpáno z Skliku) | Tržby = 513 669 Kč

Sklik – Včetně brandu (čerpáno z Skliku) | Tržby = 513 669 Kč

Brandové vs. Non-Brandové kampaně

Neřeknete-li si jinak, tak hlavní prezentované výsledky budou z Skliku, a to včetně brandové kampaně. Tedy pokud se vaše doména jmenuje www.orodotox.cz, a někdo napsal do Seznamu výraz „orodotox“, klikl na PPC a provedl konverzi, tak si ji konzultant započítá. Správně se však takové konverze odečítají od celkového výsledku, protože by proběhla i přes organicu, a je to spíše výsledek vašeho brandu, než samotného Skliku.

Požádejte svého Sklik specialistu, aby vám v reportu přednostně sděloval výsledky non-brandových kampaní, tedy po odečtení brandových tržeb / nákladů. Výsledky se vám tak mohou radikálně změnit, protože náklady jsou v řádech korun, ale tržby mohou dělat i 50%.

Sklik - Včetně brandu (čerpáno z Google Analytics) | Tržby = 315 144 Kč

Sklik – Včetně brandu (čerpáno z Google Analytics) | Tržby = 315 144 Kč

Sklik výsledky vs. Google Analytics

Pokud dostáváte non-brandové výsledky z Skliku, tak máte z poloviny vyhráno. Abyste všechna svá data vyhodnocovali správně, měli byste veškeré své kampaně filtrovat přes jeden atribuční model – nejčastěji v Google Analytics. Ten defaultně využívá poslední nepřímý proklik, takže když uživatel klikne na reklamu z Skliku, pak si zboží porovná a nakoupí v Heuréce, tak konverze připadne Heuréce. Naopak Sklik si ve svém nástroji počítá konverze pokaždé, když se objeví během 30 dní v konverzní cestě. To v praxi může vypadat tak, že uživatel klikne na Heuréku, pak se proklikne přes PPC v Skliku, a nakonec konverzi udělá třeba přes Facebookový remarketing. Zatímco Google Analytics vám konverzi započítá u Facebooku, tak Sklik ji započítá u sebe a nejednou vám 2 nástroje vykazují 1 konverzi.

Doporučuji, aby vám Sklik konzultanti vykazovali non-brandová data z Google Analytics. Dosáhnete tak nejspravedlivějších výsledků, které nebudou žádný kanál zvýhodňovat.

Sklik - Non-brand (čerpáno z Google Analytics) | Tržby = 219 134 Kč

Sklik – Non-brand (čerpáno z Google Analytics) | Tržby = 219 134 Kč

Z přehledu tržeb, kterým jsem použil od jednoho svého klienta je krásně vidět, jak se z původních 513 669 Kč s PNO 11,84%, dostanete na skutečných 219 134 Kč s PNO 27,74%. Ať už vedete jakýkoliv obchod, je důležité se na čísla dívat pod stejným úhlem. Nebojte se nastavit správné podmínky s vaším Sklik partnerem a nebudou-li výsledky rentabilní, zažádejte si o audit PPC či mě kontaktujte na emailu info@tomaszahalka.cz

[supsystic-price-table id=18]

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci objednávky z placené reklamy!

od 10 000 Kč / měsíčně

N
Základní správa: 10 000 Kč (5h)

Nastavení a udržovací optimalizace

N
Malé e-shopy: 15 000 Kč (8h)

Rozpočty do 150 000 Kč / měsíčně

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (15h)

Rozpočty cca 250 000 Kč / měsíčně

N
Velké e-shopy: 35 000 Kč (25h)

Rozpočty cca 500 000 Kč / měsíčně

N
VIP správa: 50 000 Kč (50h)

Neomezené limity rozpočtů

Chci být dohledatelný ve vyhledávačích a AI!

od 15 000 Kč / měsíčně

N
Pomalé krůčky: 15 000 Kč (10h)

Vyřešíme hlavní problémy v SEO

N
Malé e-shopy: 20 000 Kč (15h)

Jednotky kategorií a stovky produktů

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (20h)

Desítky kategorií, až tisíce produktů

N
Velké e-shopy: 50 000 Kč (50h)

Stovky kategorií, desítky tisíc produktů

N
VIP řešení: 80 000 Kč (100h)

Neomezeně kategorií a produktů

Chci jednorázové konzultace a audity!

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
Konzultace: 5 000 Kč (2,5h)

1,5 hodiny na přípravu a 1h video call

N
SEO audit e-shopu: 25 000 Kč

Ideální pro in-house SEO správu

N
Vstupní video call: Zdarma

Nevíte co vybrat? Probereme to.

N
PPC audit e-shopu: 35 000 Kč

Ideální pro in-house PPC správu

N
Marketingový audit: 50 000 Kč

Rozebereme SEO, PPC, UX a Shoptet

Komentáře

0 komentáøù