Google Analytics je nerozšířenější nástroj pro měření výkonnosti stránek, zdrojů návštěvnosti a plnění cílů. Ať máte blog, jehož účelem je registrace do newsletteru, události, přečtení si článku či e-shop, kde potřebujete měřit zdroje návštěvnosti a konverzí. Ve všech případech je GA plnohodnotný zdroj informací, s kterým by měl umět každý marketingový specialista. Ovšem většina uživatelů jen čte ze základního rozhraní a často špatně.
Na stránce Google Partners najdete Google Analytics Certification zkoušku, jež obsahuje 70 otázek. Ty zahrnují témata jako správné čtení atribučních modelů, využití Analytics k tvorbě remarkatingového publika, jak využívat segmenty, filtry, metriky a dimenze, co vám říká míra okamžitého opuštění, k čemu slouží vícekanálové cesty (MCF) a asistované konverze, jaké UTM tagy se používají pro značkovaní URL, na co je User ID, jak se měří návštěvnost, tok k cíli a mnoho dalšího. Na celou zkoušku máte 90 minut a můžete jí skládat v češtině.
Odpovíte-li na 80% otázek správně, obdržíte oficiální certifikát Googlu, který otestoval vaše pokročilé znalosti z čtení dat. Neověří to sice všechno, ale certifikovaný analytik je přinejmenším nápověda, že se dotyčný o svou práci zajímá, dokáže si dávat data do kontextu, a nepapouškuje čísla ze základního přehledu. Zkouška z Google Analytics je neutrálně zaměřená a hodí se všem majitelům e-shopů, marketingovým manažerům, PPC specialistům, SEO konzultantům i UX analytikům, kteří hodnotí efektivitu kanálů a vaši stránek.
[supsystic-price-table id=18]
0 komentářů