👶 64. díl — Jak využít Google Search Console — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

31.7.2024

Tomáš Zahálka

Google Search Console (GSC, dříve také Google Webmaster Tools) je nejdůležitější nástroj pro SEO specialisty, vývojáře, UX designery a majitele e-shopu, kteří investují do SEO a potřebují vidět jak si vedou za posledních 16 měsíců v optimalizaci na Googlu.

Jak využívat GSC pro měření SEO na Googlu

Jak využívat GSC pro měření SEO na Googlu (Autor: Tomáš Zahálka)

Co umí Google Search Console?

Upozorňuji, že GSC měří pouze vývoj v SEO na Googlu, pro ostatní vyhledávače se musí použít GA4.

  • Sledovat trend návštěvnosti za posledních 16 měsíců
  • Sledovat kvartálně meziroční růst návštěvnosti
  • Ukázat, která klíčová slova mají propad / růst
  • Ukázat, které stránky mají propad / růst
  • Umožní odebrat web / stránku z index
  • Umožní nahrát sitemapu pro indexaci
  • Sleduje odkazy z linkbuildingu
  • Sleduje interní prolinkování
  • Sleduje UX signály CWT
  • Identifikuje chyby 404
Ukázka vývoje v SEO z vlastního projektu Dudlu

Ukázka vývoje v SEO z vlastního projektu Dudlu (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak interpretovat data z Google Search Console?

Upozorňuji, že v interpretaci dat bez základů datové analytiky lze udělat poměrně dost chyb.

Jak a co sledovat v Google Search Console? (Video: Tomáš Zahálka)

Google Search Console je skvělý analytický nástroj, který dokáže v rámci SEO ukázat větší pravdu, než uvidíte při sledování GA4, které podléhá individuálním nastavením, cookies liště a atribučním modelům. Nevýhodou GSC je, že neumí ukázat dopad na tržby, ale to už pravdivě neumí ani GA4, které ukazuje jen trend rozložení kanálů, než skutečný dopad na objednávky.

Ať už jste blogísek, nebo e-shopař, Google Search Console je alfou i omegou měření dopadů investic do SEO. Snadno zjistíte, jaké zpětné odkazy Google reflektuje, jaké technické chyby má redakční systém, jaké články fungují a jaké prakticky nevedou žádný traffic a hlavně při přechodu z e-shopového řešení a po úpravě informační architektury uvidíte, kde jsou chyby, které vám berou objednávky.

Tak sledujte GSC, naučte se data interpretovat a ať i vám e-shopy rostou.

 

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci objednávky z placené reklamy!

od 10 000 Kč / měsíčně

N
Základní správa: 10 000 Kč (5h)

Nastavení a udržovací optimalizace

N
Malé e-shopy: 15 000 Kč (8h)

Rozpočty do 150 000 Kč / měsíčně

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (15h)

Rozpočty cca 250 000 Kč / měsíčně

N
Velké e-shopy: 35 000 Kč (25h)

Rozpočty cca 500 000 Kč / měsíčně

N
VIP správa: 50 000 Kč (50h)

Neomezené limity rozpočtů

Chci být dohledatelný ve vyhledávačích a AI!

od 15 000 Kč / měsíčně

N
Pomalé krůčky: 15 000 Kč (10h)

Vyřešíme hlavní problémy v SEO

N
Malé e-shopy: 20 000 Kč (15h)

Jednotky kategorií a stovky produktů

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (20h)

Desítky kategorií, až tisíce produktů

N
Velké e-shopy: 50 000 Kč (50h)

Stovky kategorií, desítky tisíc produktů

N
VIP řešení: 80 000 Kč (100h)

Neomezeně kategorií a produktů

Chci jednorázové konzultace a audity!

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
Konzultace: 5 000 Kč (2,5h)

1,5 hodiny na přípravu a 1h video call

N
SEO audit e-shopu: 25 000 Kč

Ideální pro in-house SEO správu

N
Vstupní video call: Zdarma

Nevíte co vybrat? Probereme to.

N
PPC audit e-shopu: 35 000 Kč

Ideální pro in-house PPC správu

N
Marketingový audit: 50 000 Kč

Rozebereme SEO, PPC, UX a Shoptet

Komentáře

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *