👶 55. díl — Jak monetizovat blog v e-shopu? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

5.7.2023

Tomáš Zahálka

Shoptet vypustil upgrade blogu pro e-shopaře, který nyní umožňuje snadněji vytvářet rubriky, subrubriky, zařazovat jeden článek do vícero rubrik a celkově vystavět informační architekturu blogu na míru, podobně jako na WordPressu. Protože máme v Dudlu pravděpodobně největší počet článků na Shoptetu, tak jsme natočili video proč vlastně články pro e-shopy tvořit a jak je je monetizovat.

Monetizace blogu na Shoptetu (Autor: Tomáš Zahálka)

Monetizace blogu na Shoptetu (Autor: Tomáš Zahálka)

Proč tvořit články na blogu?

Investovat do tvorby článků na e-shopu dává smysl pouze, pokud máte realisticky stanovená očekávání a víte, že se jedná o podpůrnou aktivitu, která většinou neumí vodit přímé konverze.

Tvorba článků na e-shopu dává smysl když vím, že chci:

  • Zvýšit návštěvnost e-shopu a budovat si tak povědomí o značce
  • Tvořit content pro sociální sítě, newslettery, brandové reklamy v PPC
  • Budovat zpětné odkazy a mít co nabídnout linkbuilderům pro výměnu
  • Edukovat zákazníky a budovat si důvěryhodnost značky spojenou s produktem
  • Posilovat SEO pomocí interního prolinkování a vylepšit si pozice v organice pro kategorie

Jak monetizovat blog na e-shopu v Shoptetu? (Zdroj: Video návod na YT)

Jak monetizovat články z blogu?

Každý článek vás bude stát peníze, ať už vám ho napíše profesionální copywriter, nebo si ho budete psát sami, tak čas je nejdražší komodita co máme a investice do blogu by se vám měla vrátit.

Články mohu monetizovat následujícím způsobem:

  • Interní prolinkování z článku na kategorie a produkty (posilovat si SEO)
  • Umístit do článku bannery a odprezentovat tak nabídku sortiment
  • Umístit do článku doplněk Product Widgets s prezentací produktů
  • Prodávat nepoužité anchor texty jiným e-shopům / linkbuilderům
  • Vyměňovat nepoužité anchor texty v rámci linkbuildingové výměny
  • Nasadit relevantní affiliate program k článku a získávat provize
  • Komunikovat s dodavateli a nabídnout jim bannerovou plochu
  • Nasadit Google AdSense a získávat provize z prokliků na reklamu
  • Prodávat u silného blogu PR články, třeba pomocí Stovkomatu
  • Nasadit pop-up okna s odběrem newsletterů / slevou na nákup

Cest jak s články pracovat je dost a doporučuji, aby články procházel SEO specialista, který může opravit chyby, jenž vás zbytečně blokují v získání neplacených pozic a pomůže vám nastartovat návštěvnost. Jakmile bude článek vodit uživatele, můžete začít na něm vydělávat. Tak tvořte blog na e-shopu, posilujte díky němu vaší značku, monetizujte a ať i vám e-shopy rostou!

 

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci objednávky z placené reklamy!

od 10 000 Kč / měsíčně

N
Základní správa: 10 000 Kč (5h)

Nastavení a udržovací optimalizace

N
Malé e-shopy: 15 000 Kč (8h)

Rozpočty do 150 000 Kč / měsíčně

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (15h)

Rozpočty cca 250 000 Kč / měsíčně

N
Velké e-shopy: 35 000 Kč (25h)

Rozpočty cca 500 000 Kč / měsíčně

N
VIP správa: 50 000 Kč (50h)

Neomezené limity rozpočtů

Chci být dohledatelný ve vyhledávačích a AI!

od 15 000 Kč / měsíčně

N
Pomalé krůčky: 15 000 Kč (10h)

Vyřešíme hlavní problémy v SEO

N
Malé e-shopy: 20 000 Kč (15h)

Jednotky kategorií a stovky produktů

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (20h)

Desítky kategorií, až tisíce produktů

N
Velké e-shopy: 50 000 Kč (50h)

Stovky kategorií, desítky tisíc produktů

N
VIP řešení: 80 000 Kč (100h)

Neomezeně kategorií a produktů

Chci jednorázové konzultace a audity!

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
Konzultace: 5 000 Kč (2,5h)

1,5 hodiny na přípravu a 1h video call

N
SEO audit e-shopu: 25 000 Kč

Ideální pro in-house SEO správu

N
Vstupní video call: Zdarma

Nevíte co vybrat? Probereme to.

N
PPC audit e-shopu: 35 000 Kč

Ideální pro in-house PPC správu

N
Marketingový audit: 50 000 Kč

Rozebereme SEO, PPC, UX a Shoptet

Komentáře

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *