55. díl — Jak monetizovat blog v e-shopu? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

Shoptet vypustil upgrade blogu pro e-shopaře, který nyní umožňuje snadněji vytvářet rubriky, subrubriky, zařazovat jeden článek do vícero rubrik a celkově vystavět informační architekturu blogu na míru, podobně jako na WordPressu. Protože máme v Dudlu pravděpodobně největší počet článků na Shoptetu, tak jsme natočili video proč vlastně články pro e-shopy tvořit a jak je je monetizovat.

Monetizace blogu na Shoptetu
Monetizace blogu na Shoptetu (Autor: Tomáš Zahálka)

Proč tvořit články na blogu?

Investovat do tvorby článků na e-shopu dává smysl pouze, pokud máte realisticky stanovená očekávání a víte, že se jedná o podpůrnou aktivitu, která většinou neumí vodit přímé konverze.

Tvorba článků na e-shopu dává smysl když vím, že chci:

  • Zvýšit návštěvnost e-shopu a budovat si tak povědomí o značce
  • Tvořit content pro sociální sítě, newslettery, brandové reklamy v PPC
  • Budovat zpětné odkazy a mít co nabídnout linkbuilderům pro výměnu
  • Edukovat zákazníky a budovat si důvěryhodnost značky spojenou s produktem
  • Posilovat SEO pomocí interního prolinkování a vylepšit si pozice v organice pro kategorie

Jak monetizovat blog na e-shopu v Shoptetu? (Zdroj: Video návod na YT)

Jak monetizovat články z blogu?

Každý článek vás bude stát peníze, ať už vám ho napíše profesionální copywriter, nebo si ho budete psát sami, tak čas je nejdražší komodita co máme a investice do blogu by se vám měla vrátit.

Články mohu monetizovat následujícím způsobem:

  • Interní prolinkování z článku na kategorie a produkty (posilovat si SEO)
  • Umístit do článku bannery a odprezentovat tak nabídku sortiment
  • Umístit do článku doplněk Product Widgets s prezentací produktů
  • Prodávat nepoužité anchor texty jiným e-shopům / linkbuilderům
  • Vyměňovat nepoužité anchor texty v rámci linkbuildingové výměny
  • Nasadit relevantní affiliate program k článku a získávat provize
  • Komunikovat s dodavateli a nabídnout jim bannerovou plochu
  • Nasadit Google AdSense a získávat provize z prokliků na reklamu
  • Prodávat u silného blogu PR články, třeba pomocí Stovkomatu
  • Nasadit pop-up okna s odběrem newsletterů / slevou na nákup

Cest jak s články pracovat je dost a doporučuji, aby články procházel SEO specialista, který může opravit chyby, jenž vás zbytečně blokují v získání neplacených pozic a pomůže vám nastartovat návštěvnost. Jakmile bude článek vodit uživatele, můžete začít na něm vydělávat. Tak tvořte blog na e-shopu, posilujte díky němu vaší značku, monetizujte a ať i vám e-shopy rostou!

Hlavní partneři projektu Dudlu.cz

Tržby (GA)

 15 000 000 Kč

PPC (reklama): 3 400 000 Kč

Ostatní zdroje: 3 700 000 Kč

SEO (reklama): 5 300 000 Kč

Přímá návštěva: 2 200 000 Kč

Sociální sítě: 400 000 Kč

Data aktualizována: Leden  2024

E-shop spuštěn: Březen 2019

Objednávky (GA)

20 000 transakcí

PPC (reklama): 5 700

Ostatní zdroje: 4 100

SEO (reklama): 8 000

Přímá návštěva: 1 800

Sociální sítě: 400

Data aktualizována: Leden 2024

E-shop spuštěn: Březen 2019

Návštěvnost (GA)

3 300 000 návštěv

PPC (reklama): 350 000

Ostatní zdroje: 285 000

SEO (reklama): 2 500 000

Přímá návštěva: 130 000

Sociální sítě: 35 000

Data aktualizována: Leden 2024

E-shop spuštěn: Březen 2019

WordPress Pricing Table Plugin

Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu

5/5 - (1 vote)
Podpořte autora sdílením:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *