Shoptet vypustil upgrade blogu pro e-shopaře, který nyní umožňuje snadněji vytvářet rubriky, subrubriky, zařazovat jeden článek do vícero rubrik a celkově vystavět informační architekturu blogu na míru, podobně jako na WordPressu. Protože máme v Dudlu pravděpodobně největší počet článků na Shoptetu, tak jsme natočili video proč vlastně články pro e-shopy tvořit a jak je je monetizovat.
Proč tvořit články na blogu?
Investovat do tvorby článků na e-shopu dává smysl pouze, pokud máte realisticky stanovená očekávání a víte, že se jedná o podpůrnou aktivitu, která většinou neumí vodit přímé konverze.
Tvorba článků na e-shopu dává smysl když vím, že chci:
- Zvýšit návštěvnost e-shopu a budovat si tak povědomí o značce
- Tvořit content pro sociální sítě, newslettery, brandové reklamy v PPC
- Budovat zpětné odkazy a mít co nabídnout linkbuilderům pro výměnu
- Edukovat zákazníky a budovat si důvěryhodnost značky spojenou s produktem
- Posilovat SEO pomocí interního prolinkování a vylepšit si pozice v organice pro kategorie
Jak monetizovat blog na e-shopu v Shoptetu? (Zdroj: Video návod na YT)
Jak monetizovat články z blogu?
Každý článek vás bude stát peníze, ať už vám ho napíše profesionální copywriter, nebo si ho budete psát sami, tak čas je nejdražší komodita co máme a investice do blogu by se vám měla vrátit.
Články mohu monetizovat následujícím způsobem:
- Interní prolinkování z článku na kategorie a produkty (posilovat si SEO)
- Umístit do článku bannery a odprezentovat tak nabídku sortiment
- Umístit do článku doplněk Product Widgets s prezentací produktů
- Prodávat nepoužité anchor texty jiným e-shopům / linkbuilderům
- Vyměňovat nepoužité anchor texty v rámci linkbuildingové výměny
- Nasadit relevantní affiliate program k článku a získávat provize
- Komunikovat s dodavateli a nabídnout jim bannerovou plochu
- Nasadit Google AdSense a získávat provize z prokliků na reklamu
- Prodávat u silného blogu PR články, třeba pomocí Stovkomatu
- Nasadit pop-up okna s odběrem newsletterů / slevou na nákup
Cest jak s články pracovat je dost a doporučuji, aby články procházel SEO specialista, který může opravit chyby, jenž vás zbytečně blokují v získání neplacených pozic a pomůže vám nastartovat návštěvnost. Jakmile bude článek vodit uživatele, můžete začít na něm vydělávat. Tak tvořte blog na e-shopu, posilujte díky němu vaší značku, monetizujte a ať i vám e-shopy rostou!
0 komentářů