55. díl — Jak monetizovat blog v e-shopu? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

5.7.2023

Tomáš Zahálka

Shoptet vypustil upgrade blogu pro e-shopaře, který nyní umožňuje snadněji vytvářet rubriky, subrubriky, zařazovat jeden článek do vícero rubrik a celkově vystavět informační architekturu blogu na míru, podobně jako na WordPressu. Protože máme v Dudlu pravděpodobně největší počet článků na Shoptetu, tak jsme natočili video proč vlastně články pro e-shopy tvořit a jak je je monetizovat.

Monetizace blogu na Shoptetu (Autor: Tomáš Zahálka)

Monetizace blogu na Shoptetu (Autor: Tomáš Zahálka)

Proč tvořit články na blogu?

Investovat do tvorby článků na e-shopu dává smysl pouze, pokud máte realisticky stanovená očekávání a víte, že se jedná o podpůrnou aktivitu, která většinou neumí vodit přímé konverze.

Tvorba článků na e-shopu dává smysl když vím, že chci:

  • Zvýšit návštěvnost e-shopu a budovat si tak povědomí o značce
  • Tvořit content pro sociální sítě, newslettery, brandové reklamy v PPC
  • Budovat zpětné odkazy a mít co nabídnout linkbuilderům pro výměnu
  • Edukovat zákazníky a budovat si důvěryhodnost značky spojenou s produktem
  • Posilovat SEO pomocí interního prolinkování a vylepšit si pozice v organice pro kategorie

Jak monetizovat blog na e-shopu v Shoptetu? (Zdroj: Video návod na YT)

Jak monetizovat články z blogu?

Každý článek vás bude stát peníze, ať už vám ho napíše profesionální copywriter, nebo si ho budete psát sami, tak čas je nejdražší komodita co máme a investice do blogu by se vám měla vrátit.

Články mohu monetizovat následujícím způsobem:

  • Interní prolinkování z článku na kategorie a produkty (posilovat si SEO)
  • Umístit do článku bannery a odprezentovat tak nabídku sortiment
  • Umístit do článku doplněk Product Widgets s prezentací produktů
  • Prodávat nepoužité anchor texty jiným e-shopům / linkbuilderům
  • Vyměňovat nepoužité anchor texty v rámci linkbuildingové výměny
  • Nasadit relevantní affiliate program k článku a získávat provize
  • Komunikovat s dodavateli a nabídnout jim bannerovou plochu
  • Nasadit Google AdSense a získávat provize z prokliků na reklamu
  • Prodávat u silného blogu PR články, třeba pomocí Stovkomatu
  • Nasadit pop-up okna s odběrem newsletterů / slevou na nákup

Cest jak s články pracovat je dost a doporučuji, aby články procházel SEO specialista, který může opravit chyby, jenž vás zbytečně blokují v získání neplacených pozic a pomůže vám nastartovat návštěvnost. Jakmile bude článek vodit uživatele, můžete začít na něm vydělávat. Tak tvořte blog na e-shopu, posilujte díky němu vaší značku, monetizujte a ať i vám e-shopy rostou!

Hlavní partneři projektu Dudlu.cz

[logo-showcase id=“5325″ title=“Dudlu“]

[supsystic-price-table id=24]

Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci budovat PPC

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci budovat SEO

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *