Vypadá to na první článek na přání, protože začíná nový rok, nové zakázky a klienti už delší dobu žádali, zda-li bych jim nenatočil video jak a kde mají nastavit jednotlivé přístupy pro specialisty.
A když už jsem v tom, tak proč to nedat veřejně a ušetřit všem trochu času s mailováním. Pročtěte si jak nastavit práva do Google Ads, Seznam Ads, Google Search Console, Collabimu, GA4 a Shoptetu.
Návod jak nastavit práva pro specialisty?
Základní poučka je, že veškeré nástroje mějte jako majitelé e-shopu nastavené na nejvyšší práva, ideálně přes speciální e-mail tomu určený jako je marketing@dudlu.cz.
U nás do něj mají přístup jen dva lidi a to já jako majitel a kolega David jako zástupce a spolumajitel. Abyste se nemuseli do MKT mailu přihlašovat, nastavte si přesměrování na svůj primární e-mail.
Nikdy, ale opravdu nikdy nenechte agenturu, zaměstnance, freelancery zakládat Google Ads, Seznam Ads, GSC apod. účty. Nikdo. kromě majitelů nemusí být na projektu věčně a prakticky každá druhá firma, kterou potkám, tak přístupy nemůže dohledat, nebo nejsou plnohodnotní majitelé ADS účtů.
🔎 Jak nastavit přístupy do Shoptetu, Google Ads a Skliku pro marketingové specialisty?
Jak nastavit přístupy do Shoptetu?
Levé menu => Nastavení => Administrace => Správci obchodu => Přidat
Jak nastavit přístupy do Google Ads?
Levé menu => Administrátor => Přístupy a zabezpečení => Modré +
V případě, že specialista chce číslo G-Ads účtu, tak to najdete v horním pravém / levém rohu a on si pak přes MCC pošle pozvánku, která vám dorazí k odsouhlasení na gmail (aktualizace).
Jak nastavit přístupy do Collabimu?
Levé menu => Nastavení projektu => Uživatelé projektu => Přidat nebo odstranit uživatele
Jak nastavit přístupy do Google Merchant Center?
Pravý horní roh => Ozubené kolečko => Lidé a přístup => Přidat člověka
Jak nastavit přístupy do Google Business Profile?
Zadejte do Googlu název firmy / e-shopu => Buďte přihlášení na gmailu => Tři tečky => Nastavení
Jak nastavit přístupy do Google Analytics 4?
Levý dolní roh => Účet => Správa přístupu k účtu => Modré +
Jak nastavit přístupy do Skliku?
Prvý horní roh => Nastavení (případně ve Zprávy bude žádanka)
Specialista může chtít e-mail, pod kterým byl Sklik založen, aby si mohl poslat MCC pozvánku, kterou najdete v záložce Zprávy a musíte mu ji odsouhlasit.
Jak nastavit přístupy do Google Search Console?
Levý dolní roh => Settings => Users and permissions => ADD USER
Jak nastavit přístupy do Zboží.cz a Firmy.cz?
Klientská zóna => Nastavení => Účty s přístupem k mému účtu
Co potřebuje náš tým pro spolupráci?
Standardně posíláme všem klientům, kde pracujeme na SEO a PPC reklamě jednoduchý seznam:
- nastavit přístupy do Shoptetu na e-mail aklahaz.t@gmail.com
- nastavit přístupy do Google Ads na e-mail aklahaz.t@gmail.com / poslat číslo účtu
- nastavit přístupy do Collabimu na e-mail aklahaz.t@gmail.com
- nastavit přístupy do Google Merchant Center na e-mail aklahaz.t@gmail.com
- nastavit přístupy do Google Business Profile na e-mail aklahaz.t@gmail.com
- nastavit přístupy do Google Analytics 4 na e-mail aklahaz.t@gmail.com
- nastavit přístupy do Google Search Console na e-mail aklahaz.t@gmail.com
- nastavit přístupy do Skliku na e-mail thomas696@seznam.cz / poslat zakládající e-mail
- nastavit přístupy do Zboží.cz a Firmy.cz na e-mail thomas696@seznam.cz
Zároveň jsme vždy rádi za jakékoliv reporty, analýzy a podklady, které e-shopista získal z předchozím týmem. Ušetří to spoustu hodin, zabrání to opakování chyb a dotazů, které jste v minulosti řešili.
Nezapomeňte přístupy spravovat!
Vytvořte si pravidelnou rutinu, kdy při odchodu zaměstnance, freelancera a agentury okamžitě projdete veškeré nástroje a odeberete dotyčným práva. Za posledních 15 let jsem viděl e-shop, kde nezaplatili SEO specialistovi a on je přes GSC vymazal z indexu na Googlu.
Agentury, kde po ukončení práce došlo k smazání všech reklamních sestav a jelikož přístupy agoška vlastnila, tak za jejich předání chtěla poplatek. Stejně tak jsem zažil vyhozené zaměstnance, kteří vše zakládali, ale po ukončení vztahu odmítali komunikovat a jakékoliv přístupy sdílet.
Proto buďte vládci svých Ads účtů, hlídejte si přístupy, sdílejte nás a ať i vám e-shopy rostou!
0 komentáøù