👶 79. díl — Jak nastavit Google Merchant Center? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

20.4.2025

Tomáš Zahálka

Tak jako mají Seznam Ads své Zboží.cz, tak mají Google Ads svůj Google Merchant Center, který slouží jako nezbytný můstek k propagaci produktů přes Google Nákupy. Začínající PPC specialisti většinou jen GMC napojí tak, aby běžela produktová reklama, ale Merchant Center v sobě skrývá i řadu optimalizační vychytávek, které mohou zlepšit celkový výkon Google Ads kampaní.

Jak na Google Merchant Center

Jak na Google Merchant Center (Autor: Tomáš Zahálka)

📕 Registrace a základní nastavení GMC

Během registrace přes Google e-mail spojený s Ads zadáte údaje o firmě, zemi cílení a měnu.

Co je dál potřeba udělat:

  • ✅ Ověření webu ideálně přes Google Search Console / GA4
  • ✅ Vyplněné obchodní informace (kontakty, IČO, e-mail, atd.)
  • ✅ Nastavení dopravy a zásad vrácení zboží
Nastavení v GMC vratek zboží

Ukázka dropshippingového nastavení v GMC vratek zboží (Zdroj: GMC | Dudlu.cz)

📡 Propojení s Google Ads a GA4

Po registraci přidejte své SEO, SMM a PPC specialisty přes Ozubené kolečko > Lidé a přístup.

  • Google Ads: GMC > Nastavení > Propojené účty > Google Ads > Propojit
  • GA4: GMC > Nastavení > Propojené účty > Google Analytics > Vybrat službu
  • Shoptet: Propojení > Google > Nákupy > Ověřovací klíč

V Shoptetu najdete i svůj XML feed v Propojení > XML feedy > Google Nákupy

Ukázka XML feedu pro GMC: https://www.dudlu.cz/google/export/products.xml

Ukázka nastavení propojení, lze přidat mimo GA4 a Google Ads ještě GBP

Ukázka nastavení propojení, lze přidat mimo GA4 a Google Ads ještě GBP (Zdroj: GMC | Dudlu.cz)

⚙️ Co všechno lze v GMC nastavit a sledovat

V GMC můžete sledovat diagnostiku feedu na jejímž základě budete opravovat produktové chyby, monitorovat statistiky zobrazení a prokliků, rozšířit reklamy o hvězdičky z recenzí, vylepšit produktové fotky, vyloučit produkty a mnoho dalších aktivit, které byste měli alespoň jednou kvartálně sledovat.

1. 🔄 Automatická vylepšení obrázků

Vodoznaky a texty u obrázků jsou zakázané, GMC relativně nově přišel s řešením jak je odstranit.

  • Google umí automaticky odstranit vodoznaky a doplnit obrázky, které např. chybí.

  • Zapnete v nastavení účtu: Nastavení > Automatická vylepšení.

  • Ideální zejména pro e-shopy s desítkami či stovkami dodavatelských feedů.

2. 🌟Hodnocení produktů a zákaznické recenze

Vylepšete své reklamy o hodnocení produktů (pokud od zákazníků aktivně sbíráte recenze).

  • Zákaznické recenze: Program „Zákaznické recenze Google“ umožňuje sbírat hodnocení obchodu.

  • Hodnocení produktů (Product Ratings): Musíte zasílat vlastní feed s recenzemi přes formulář

3. 🔁 Dynamický remarketing

Oslovujte zákazníky, kteří již projevili zájem o vaše zboží, ale například nenakoupili.

  • Umožňuje zobrazovat lidem reklamy na produkty, které si prohlíželi.

  • Nutné mít aktivní feed, propojený Google Ads a nastavený remarketingový kód

🎯 PPC pro Shoptet e-shopy

🎯 PPC pro Shoptet e-shopy od 10 000 Kč měsíčně (Autor: Tomáš Zahálka)

4. 🚗 Doprava a vrácení zboží

Bez těchto informací bude Google zobrazovat vaše produkty s omezením.

  • Doprava: nastavíte buď paušálně, nebo podle váhy / ceny / destinace.

  • Zásady vrácení: většinou stačí odeslat obchodní podmínky, nebo reklamační stránku

5. 🚀 Neplacené záznamy (Free Listings)

Produkty z Merchant Center můžou získat zdarma desítky až stovky bezplatných prokliků měsíčně.

  • Google Nákupy a Produktové weby

  • Vyhledávání obrázků přes Google

  • Google Search (např. při dotazech typu „herní notebooky“)

Stačí aktivovat v GMC záložku Marketing > Neplacené záznamy.

❌ Nejčastější chyby v produktových feedech

Audit produktových chyb je skvělým zdrojem informací nejen pro PPC specialistu, ale je klíčový pro SEO specialistu a může dávat signály pro optimalizaci UX designerovi a SMM specialistovi.

  • ❌ Chybějící GTIN/EAN
  • ❌ Vodoznaky nebo texty v obrázcích
  • ❌ Nesoulad ceny nebo dostupnosti s webem
  • ❌ Chybějící značka (brand) nebo parametr condition
  • ❌ Nesprávné zařazení do Google kategorií v Shoptetu
  • ❌ Chybějící informace o dopravě a možnostech vrácení zboží
  • ❌ Chybné popisky produktu (bez popisku, s capslockem apod.)
  • ❌ Odkazujete v popiscích na nebezpečné stránky
Ukázka produktových chyb v GMC

Ukázka produktových chyb v GMC (Zdroj: GMC | Dudlu.cz)

🚀 Checklist pro spuštění Performance Max kampaně

  • ✅ GMC, Ads a GA4 propojeny
  • ✅ Funkční produktový feed bez chyb
  • ✅ Remarketingový kód s ecomm_prodid
  • ✅ Aktiva (obrazové materiály, nadpisy, popisy, loga)
  • ✅ Publika a signály publika (např. návštěvníci webu)
  • ✅ Rozpočet min. 100 Kč / den, ideálně víc
Nastavení propojení GMC a Shoptetu

Nastavení propojení a ověřovacího klíče pro GMC a Shoptet (Zdroj: Shoptet | Dudlu.cz)

📸 Tipy pro produktové obrázky

  • ✅ Bílé nebo světle šedé pozadí
  • ✅ Vysoké rozlišení (800×800 px a více)
  • ✅ Detailní záběry a fotky z různých úhlů
  • ✅ Kontextové fotky (produkt v akci)
  • ✅ Konzistentní styl napříč celým katalogem
  • ✅ Jeden produkt na fotce (žádné koláže)
  • ✅ Reálné produktové záběry (ne ilustrační 3D rendery)
  • ❌ Žádné vodoznaky, texty, slevy, či loga přes produkt

Google Merchant Center není nějaké „nutné zlo“ pro spuštění Google Ads, ale skvělý pomocník, který v sobě má například i ochranu feedu při výpadku, takže reklamy poběží, i když dočasně vypadne Shoptet, Mergádo, NapojSe či jiný nástroj pro generování feedů.

Mějte efektivnější reklamy z Google Ads pomocí dobře nastaveného GMC a jestli vás tento článek obohatil, tak nás sdílejte, komentujte a ať i vám e-shopy rostou — celý seriál zde!

 

Související tematické články:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci rychle objednávky

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci ziskový e-shop

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci konzultaci e-shopu

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentáøù

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *