Tak jako mají Seznam Ads své Zboží.cz, tak mají Google Ads svůj Google Merchant Center, který slouží jako nezbytný můstek k propagaci produktů přes Google Nákupy. Začínající PPC specialisti většinou jen GMC napojí tak, aby běžela produktová reklama, ale Merchant Center v sobě skrývá i řadu optimalizační vychytávek, které mohou zlepšit celkový výkon Google Ads kampaní.

Jak na Google Merchant Center (Autor: Tomáš Zahálka)
📕 Registrace a základní nastavení GMC
Během registrace přes Google e-mail spojený s Ads zadáte údaje o firmě, zemi cílení a měnu.
Co je dál potřeba udělat:
- ✅ Ověření webu ideálně přes Google Search Console / GA4
- ✅ Vyplněné obchodní informace (kontakty, IČO, e-mail, atd.)
- ✅ Nastavení dopravy a zásad vrácení zboží
📡 Propojení s Google Ads a GA4
Po registraci přidejte své SEO, SMM a PPC specialisty přes Ozubené kolečko > Lidé a přístup.
- Google Ads: GMC > Nastavení > Propojené účty > Google Ads > Propojit
- GA4: GMC > Nastavení > Propojené účty > Google Analytics > Vybrat službu
- Shoptet: Propojení > Google > Nákupy > Ověřovací klíč
V Shoptetu najdete i svůj XML feed v Propojení > XML feedy > Google Nákupy
Ukázka XML feedu pro GMC: https://www.dudlu.cz/google/export/products.xml
Ukázka nastavení propojení, lze přidat mimo GA4 a Google Ads ještě GBP (Zdroj: GMC | Dudlu.cz)
⚙️ Co všechno lze v GMC nastavit a sledovat
V GMC můžete sledovat diagnostiku feedu na jejímž základě budete opravovat produktové chyby, monitorovat statistiky zobrazení a prokliků, rozšířit reklamy o hvězdičky z recenzí, vylepšit produktové fotky, vyloučit produkty a mnoho dalších aktivit, které byste měli alespoň jednou kvartálně sledovat.
1. 🔄 Automatická vylepšení obrázků
Vodoznaky a texty u obrázků jsou zakázané, GMC relativně nově přišel s řešením jak je odstranit.
-
Google umí automaticky odstranit vodoznaky a doplnit obrázky, které např. chybí.
-
Zapnete v nastavení účtu: Nastavení > Automatická vylepšení.
-
Ideální zejména pro e-shopy s desítkami či stovkami dodavatelských feedů.
2. 🌟Hodnocení produktů a zákaznické recenze
Vylepšete své reklamy o hodnocení produktů (pokud od zákazníků aktivně sbíráte recenze).
-
Zákaznické recenze: Program „Zákaznické recenze Google“ umožňuje sbírat hodnocení obchodu.
-
Hodnocení produktů (Product Ratings): Musíte zasílat vlastní feed s recenzemi přes formulář
3. 🔁 Dynamický remarketing
Oslovujte zákazníky, kteří již projevili zájem o vaše zboží, ale například nenakoupili.
-
Umožňuje zobrazovat lidem reklamy na produkty, které si prohlíželi.
-
Nutné mít aktivní feed, propojený Google Ads a nastavený remarketingový kód
🎯 PPC pro Shoptet e-shopy od 10 000 Kč měsíčně (Autor: Tomáš Zahálka)
4. 🚗 Doprava a vrácení zboží
Bez těchto informací bude Google zobrazovat vaše produkty s omezením.
-
Doprava: nastavíte buď paušálně, nebo podle váhy / ceny / destinace.
-
Zásady vrácení: většinou stačí odeslat obchodní podmínky, nebo reklamační stránku
5. 🚀 Neplacené záznamy (Free Listings)
Produkty z Merchant Center můžou získat zdarma desítky až stovky bezplatných prokliků měsíčně.
-
Google Nákupy a Produktové weby
-
Vyhledávání obrázků přes Google
-
Google Search (např. při dotazech typu „herní notebooky“)
Stačí aktivovat v GMC záložku Marketing > Neplacené záznamy.
❌ Nejčastější chyby v produktových feedech
Audit produktových chyb je skvělým zdrojem informací nejen pro PPC specialistu, ale je klíčový pro SEO specialistu a může dávat signály pro optimalizaci UX designerovi a SMM specialistovi.
- ❌ Chybějící GTIN/EAN
- ❌ Vodoznaky nebo texty v obrázcích
- ❌ Nesoulad ceny nebo dostupnosti s webem
- ❌ Chybějící značka (brand) nebo parametr condition
- ❌ Nesprávné zařazení do Google kategorií v Shoptetu
- ❌ Chybějící informace o dopravě a možnostech vrácení zboží
- ❌ Chybné popisky produktu (bez popisku, s capslockem apod.)
- ❌ Odkazujete v popiscích na nebezpečné stránky
🚀 Checklist pro spuštění Performance Max kampaně
- ✅ GMC, Ads a GA4 propojeny
- ✅ Funkční produktový feed bez chyb
- ✅ Remarketingový kód s
ecomm_prodid
- ✅ Aktiva (obrazové materiály, nadpisy, popisy, loga)
- ✅ Publika a signály publika (např. návštěvníci webu)
- ✅ Rozpočet min. 100 Kč / den, ideálně víc
Nastavení propojení a ověřovacího klíče pro GMC a Shoptet (Zdroj: Shoptet | Dudlu.cz)
📸 Tipy pro produktové obrázky
- ✅ Bílé nebo světle šedé pozadí
- ✅ Vysoké rozlišení (800×800 px a více)
- ✅ Detailní záběry a fotky z různých úhlů
- ✅ Kontextové fotky (produkt v akci)
- ✅ Konzistentní styl napříč celým katalogem
- ✅ Jeden produkt na fotce (žádné koláže)
- ✅ Reálné produktové záběry (ne ilustrační 3D rendery)
- ❌ Žádné vodoznaky, texty, slevy, či loga přes produkt
Google Merchant Center není nějaké „nutné zlo“ pro spuštění Google Ads, ale skvělý pomocník, který v sobě má například i ochranu feedu při výpadku, takže reklamy poběží, i když dočasně vypadne Shoptet, Mergádo, NapojSe či jiný nástroj pro generování feedů.
Mějte efektivnější reklamy z Google Ads pomocí dobře nastaveného GMC a jestli vás tento článek obohatil, tak nás sdílejte, komentujte a ať i vám e-shopy rostou — celý seriál zde!
0 komentáøù