👶 66. díl — Jak nastavit přístupy pro markeťáky? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

28.11.2024

Tomáš Zahálka

Vypadá to na první článek na přání, protože začíná nový rok, nové zakázky a klienti už delší dobu žádali, zda-li bych jim nenatočil video jak a kde mají nastavit jednotlivé přístupy pro specialisty.

A když už jsem v tom, tak proč to nedat veřejně a ušetřit všem trochu času s mailováním. Pročtěte si jak nastavit práva do Google Ads, Seznam Ads, Google Search Console, Collabimu, GA4 a Shoptetu.

Jak nastavit přístupy marketingovým specialistům?

Jak nastavit přístupy marketingovým specialistům?

Návod jak nastavit práva pro specialisty?

Základní poučka je, že veškeré nástroje mějte jako majitelé e-shopu nastavené na nejvyšší práva, ideálně přes speciální e-mail tomu určený jako je marketing@dudlu.cz.

U nás do něj mají přístup jen dva lidi a to já jako majitel a kolega David jako zástupce a spolumajitel. Abyste se nemuseli do MKT mailu přihlašovat, nastavte si přesměrování na svůj primární e-mail.

Nikdy, ale opravdu nikdy nenechte agenturu, zaměstnance, freelancery zakládat Google Ads, Seznam Ads, GSC apod. účty. Nikdo. kromě majitelů nemusí být na projektu věčně a prakticky každá druhá firma, kterou potkám, tak přístupy nemůže dohledat, nebo nejsou plnohodnotní majitelé ADS účtů.

🔎 Jak nastavit přístupy do Shoptetu, Google Ads a Skliku pro marketingové specialisty?

Jak nastavit přístupy do Shoptetu?

Levé menu => Nastavení => Administrace => Správci obchodu => Přidat

Jak nastavit přístupy do Shoptetu

Jak nastavit přístupy do Shoptetu (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak nastavit přístupy do Google Ads?

Levé menu => Administrátor => Přístupy a zabezpečení => Modré +

V případě, že specialista chce číslo G-Ads účtu, tak to najdete v horním pravém / levém rohu a on si pak přes MCC pošle pozvánku, která vám dorazí k odsouhlasení na gmail (aktualizace).

Jak nastavit přístupy do Google Ads?

Jak nastavit přístupy do Google Ads? (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak nastavit přístupy do Collabimu?

Levé menu => Nastavení projektu => Uživatelé projektu => Přidat nebo odstranit uživatele

Jak nastavit přístupy do Collabimu

Jak nastavit přístupy do Collabimu (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak nastavit přístupy do Google Merchant Center?

Pravý horní roh => Ozubené kolečko => Lidé a přístup => Přidat člověka

Jak na přístupy do GMC?

Jak na přístupy do GMC? (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak nastavit přístupy do Google Business Profile?

Zadejte do Googlu název firmy / e-shopu => Buďte přihlášení na gmailu => Tři tečky => Nastavení

Jak na přístupy do GBP?

Jak na přístupy do GBP? (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak nastavit přístupy do Google Analytics 4?

Levý dolní roh => Účet =>  Správa přístupu k účtu => Modré +

Jak nastavit přístupy do GA4?

Jak nastavit přístupy do GA4? (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak nastavit přístupy do Skliku?

Prvý horní roh => Nastavení (případně ve Zprávy bude žádanka)

Specialista může chtít e-mail, pod kterým byl Sklik založen, aby si mohl poslat MCC pozvánku, kterou najdete v záložce Zprávy a musíte mu ji odsouhlasit.

Jak nastavit přístupy do Skliku?

Jak nastavit přístupy do Skliku? (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak nastavit přístupy do Google Search Console?

Levý dolní roh => Settings => Users and permissions => ADD USER

Jak nastavit přístupy do GSC?

Jak nastavit přístupy do GSC? (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak nastavit přístupy do Zboží.cz a Firmy.cz?

Klientská zóna => Nastavení => Účty s přístupem k mému účtu

Jak nastavit přístupy do Zboží.cz a Firmy.cz?

Jak nastavit přístupy do Zboží.cz a Firmy.cz? (Autor: Tomáš Zahálka)

Co potřebuje náš tým pro spolupráci?

Standardně posíláme všem klientům, kde pracujeme na SEO a PPC reklamě jednoduchý seznam:

Zároveň jsme vždy rádi za jakékoliv reporty, analýzy a podklady, které e-shopista získal z předchozím týmem. Ušetří to spoustu hodin, zabrání to opakování chyb a dotazů, které jste v minulosti řešili.

Nezapomeňte přístupy spravovat!

Vytvořte si pravidelnou rutinu, kdy při odchodu zaměstnance, freelancera a agentury okamžitě projdete veškeré nástroje a odeberete dotyčným práva. Za posledních 15 let jsem viděl e-shop, kde nezaplatili SEO specialistovi a on je přes GSC vymazal z indexu na Googlu.

Agentury, kde po ukončení práce došlo k smazání všech reklamních sestav a jelikož přístupy agoška vlastnila, tak za jejich předání chtěla poplatek. Stejně tak jsem zažil vyhozené zaměstnance, kteří vše zakládali, ale po ukončení vztahu odmítali komunikovat a jakékoliv přístupy sdílet.

Proto buďte vládci svých Ads účtů, hlídejte si přístupy, sdílejte nás a ať i vám e-shopy rostou!

 

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci objednávky z placené reklamy!

od 10 000 Kč / měsíčně

N
Základní správa: 10 000 Kč (5h)

Nastavení a udržovací optimalizace

N
Malé e-shopy: 15 000 Kč (8h)

Rozpočty do 150 000 Kč / měsíčně

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (15h)

Rozpočty cca 250 000 Kč / měsíčně

N
Velké e-shopy: 35 000 Kč (25h)

Rozpočty cca 500 000 Kč / měsíčně

N
VIP správa: 50 000 Kč (50h)

Neomezené limity rozpočtů

Chci být dohledatelný ve vyhledávačích a AI!

od 15 000 Kč / měsíčně

N
Pomalé krůčky: 15 000 Kč (10h)

Vyřešíme hlavní problémy v SEO

N
Malé e-shopy: 20 000 Kč (15h)

Jednotky kategorií a stovky produktů

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (20h)

Desítky kategorií, až tisíce produktů

N
Velké e-shopy: 50 000 Kč (50h)

Stovky kategorií, desítky tisíc produktů

N
VIP řešení: 80 000 Kč (100h)

Neomezeně kategorií a produktů

Chci jednorázové konzultace a audity!

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
Konzultace: 5 000 Kč (2,5h)

1,5 hodiny na přípravu a 1h video call

N
SEO audit e-shopu: 25 000 Kč

Ideální pro in-house SEO správu

N
Vstupní video call: Zdarma

Nevíte co vybrat? Probereme to.

N
PPC audit e-shopu: 35 000 Kč

Ideální pro in-house PPC správu

N
Marketingový audit: 50 000 Kč

Rozebereme SEO, PPC, UX a Shoptet

Komentáře

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *