👶 60. díl — Jak poznat marketingové šmejdy? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

3.12.2023

Tomáš Zahálka

S každou krizí vylézají jakou houby po dešti, nabízejí zázračná řešení, audity zdarma a garanci růstu e-shopu. Řeč je o marketingových šmejdech, kteří zneužívají strachu z nepříznivého období pro své obohacení.

Stejně tak jako v běžném životě narazíte na telemarketing dolující informace o spokojenosti s pojišťovnou, cenou energií nebo investicemi, tak i v e-commerce jsou agentury, které oslovují denně stovky e-shopů s cílem zasadit v nich semínka nejistoty a vykrást jim data.

Jak poznat marketingové šmejdy v SEO a PPC (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak poznat marketingové šmejdy v SEO a PPC (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak poznat marketingové šmejdy?

Pattern šmejdů se příliš nemění, a tak existují snadné metody jak takové e-maily odhalit. Zpravidla vám přijde nabídka spolupráce, která je založená na obchodováním se strachem a garancí zázraku.

Když jsme hledali zboží, které prodáváte, nemohli jsme vás dohledat na Googlu. Víte, že vám tak uniká stovky objednávek denně? Dokážeme vás zviditelnit ve vyhledávačích a zvýšit tržby o 288 %.

Oblíbená PPC šmejdovská metoda, při které navodíte atmosféru, že na vás agentura narazila náhodou, protože hledala zboží, které prodáváte, ale bohužel na Googlu nejste vidět (ideálně doplní screenshotem). Následuje vábnička, protože dnes máte šťastný den, že na vás narazili, zrovna se jim uvolnila kapacita a dokáží vám rychle zvednout objednávky o stovky procent.

Tak proč je nezkusit, že? E-commerce není o tom, že 10 sekund hledíte na e-shop a okamžitě vidíte co dělat. Bez znalosti jaký má klient rozpočet na marketing, jak si poskládal marketingový mix, které produkty preferuje v prodeji, jaké jsou marže a konkurenční prostředí, to prostě takhle nefunguje.

Nabídka agentury na zázračné SEO

Nabídka MyTimi agentury na zázračné SEO aneb nic o vás nevíme, ale s námi porostete o 288 %!

Proč to šmejdi dělají?

E-mailové databáze, reporty jiných agentur, nahlédnutí do práce konkurence, špionáž! Zní to děsivě, ale u většiny menších e-shopů jsou nejcennější data a agentury to vědí, takže pokud se jim nepovede vás přesvědčit k správě marketingu, tak se alespoň v rámci auditu zdarma podívají, jaké kampaně vám fungují, kolik utrácíte měsíčně, který kanál vám vodí konverze a pokud to budou ultra-šmejdi, tak si stáhnou celou vaší e-mailovou databázi, za jejíž ochranu ručíte vy jako e-shopista.

Příspěvek se SEO nabídkou výše jsem hodil na rychlé ověření do skupiny Právo v marketingu, která patří nejúspěšnější české e-commerce právničce Petře Dolejšové a ta na podobné praktiky má jednoznačný názor. Takže vzniká otázka. Chtěli byste spojovat svou firmu s agenturou, která jede nekalé praktiky pro získávání klientů? Protože zodpovědnost za data zákazníků máme my e-shopaři, nikoliv agentury, tak si raději dvakrát rozmyslíme, koho do projektu pouštíme.

Další tipy jak rozpoznat marketingové šmejdy najdete v YT videu (Autor: Tomáš Zahálka)

Audity zdarma a sliby magického růstu jsou bohužel součástí obchodního světa a pokud vás někdo osloví s nabídkou spolupráce, ověřte si reference, certifikáty a zamyslete se, proč jste o tak úžasné firmě nikdy neslyšeli a zda není podezřelé, že vám sami od sebe píší.

Mailový spam agentury Mytimi na SEO specialisty

Mailový spam agentury Mytimi na klienty SEO specialistů (Zdroj: FB  příspěvek)

Nikdy nikoho, koho jste si sami nevybrali, nebo vám nebyl doporučen kolegou nepouštějte do CMS, nedávejte jim práva do PPC systémů a nesdílejte s nimi data. Profesionálové o práci neškemrají a rozhodně nestřílejí od boku čísla, tak se nenechte šmejdy napálit a ať i vám e-shopy rostou!

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci rychle objednávky

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci ziskový e-shop

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci konzultaci e-shopu

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *