Co je PPC? A jak na PPC reklamy a kampaně!

15.7.2019

Tomáš Zahálka

Co je PPC? Zkratka PPC znamená Pay Per Click a obecně se jí označují všechny reklamy, kde platíte poskytovatelům služby za proklik. Mezi nejčastější zástupce PPC reklamy na internetu patří reklamní nástroje od Google Ads, Seznam Ads, ale lze do nich i zařadit i Bing Ads, Facebook Ads a zbožové srovnávače. Propagace přes PPC dělá průměrně u marketingově vyvážených e-shopů více jak 50 % objednávek, a proto je její správné nastavení klíčové pro výdělečné fungování obchodu.

PPC kampaně a reklamy

PPC kampaně a reklamy (Zdroj upravené fotky: Freepik.com)

Co je PPC reklama na internetu?

PPC reklamou jste zahlceni prakticky všude a dala by se zjednodušeně rozdělit na tři nejpoužívanější skupiny. Tou nejznámější jsou textové reklamy ve vyhledávací síti a mohou se týkat jednoho až čtyř prvních výsledků v Googlu a Seznamu, které uvidíte při vložení jakéhokoliv dotazu (např. kočárky). Následují pak neplacené výsledky (SEO) a po nich mohou znovu pokračovat další placené reklamy.

Druhou částí PPC reklam je obsahová síť, zaměřující na budování značky a remarketing, které najdete na milionech partnerských webech Googlu a Seznamu. Poslední skupinou jsou produktové reklamy, jenž považuji za nejvýkonnější PPC reklamu v e-shopech, protože zobrazují zákazníkům přímo produkty a jejich aktuální cenu. Cena PPC reklamy se pohybuje od 1 Kč po 30 Kč za proklik v závislosti na segmentu a konkurenci zboží. Proto není většinou účel se zobrazovat na každý dotaz co vás napadne, ale PPC specialisti konfigurují kampaně tak, aby reklama splňovala klientem stanovené PNO.

Co je PPC reklama na internetu

Co je PPC reklama na internetu (Autor grafiky: Tomáš Zahálka)

Co je PPC kampaň?

PPC kampaně se nastavují ve speciálních nástrojích jednotlivých poskytovatelů služeb a pro jejich efektivní konfiguraci vyžadují roky zkušeností a sledování novinek. Nejčastějším nástrojem pro Google je AdWords a pro Seznam Sklik, na které navazují další nástroje jako jsou Google Merchant Center, Google Moje Firmy, Zboží.cz a Firmy.cz. Tvorba PPC kampaní se bez uvedených nástrojů neobejde, a proto každý správce bude potřebovat pro ně přístup, který si většinou nechá napojit na svůj MCC účet.

Samotné kampaně se pak dělí na sestavy a reklamy s různým cílením od demografického, geografického, po zařízení (desktop, tablet, mobil) a dny / časy intenzity zobrazení. Proto neexistuje žádný univerzální návod na PPC kampaně a každý projekt má specifickou strategii dle nastavených cílů.

Co je PPC kampaň a její tvorba

Co je PPC kampaň a její tvorba (Autor grafiky: Tomáš Zahálka)

A co si z toho odnést?

PPC advertising je nejsilnější zbraní všech e-shopů, kterou jen zřídka kdy předežene SEO a SMM. Pro správné nastavení spolupráce je dobré si s PPC specialistou nastavit PNO, kolik hodin má do správy investovat a případně rozpočet, který můžete maximálně utratit. Ideálně se však rozpočet nijak neomezuje, protože pokud máte dobře vypočítané PNO, tak jeho omezení by bylo kontraproduktivní. Menší e-shopy tak za placenou reklamu utratí okolo 30 – 50 000 Kč měsíčně, ti větší až statisíce korun. Hledáte-li parťáka na nastavení PPC reklam, můžete se na mě kdykoliv obrátit přes e-mail: info@tomaszahalka.cz a vymyslíme spolu strategii, která bude přesně na míru pro váš projekt.

PPC reklama cena – Ceník za měsíc spolupráce

[supsystic-price-table id=18]

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci rychle objednávky

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci ziskový e-shop

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci konzultaci e-shopu

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

2 Komentáře

  1. Nelžu.cz

    Nádherný článek, váš obdivovatel z oboru :-) Jinak by mě zajímalo, jak děláte malé shopy za 10t/měs. Ty opravdu malé to podle mě mají problém zaplatit. Ty berete také?

    Odpovědět
    • Tomáš Zahálka

      Zdravím obdivovatele, :)

      PPC kampaně pro malé e-shopy / weby s rozpočtem za můj čas 10 000 Kč měsíčně zvládnu dělat, hlavně pokud mají relativně málo kategorií / cílových stránek. Samozřejmě se nebavíme o rozpočtu na samotné PPC reklamy, ty u takových menších klientů jsou v řádech vyšších desítek tisíc korun / měsíčně.

      Odpovědět

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *