Na co je výměna zpětných odkazů a zpětné odkazy zdarma?

8.4.2017

Tomáš Zahálka

Při linkbuildingu je snaha získat zpětný odkaz zdarma asi ta nejběžnější metoda pro vylepšování pozic. Jenže současně je i nejčastěji zneužívána pro zbytečný spam, který nepřinese nic uživatelům a ani e-shopu. Abyste získávali relevantní zpětné odkazy, stačí se držet několika jednoduchých pravidel, které by váš linkbuilder měl dodržovat.

Zpětné odkazy zdarma

Nemusíte platit za články, jen investujete peníze za čas, který budete věnovat vyhledáváním vhodných stránek. Zní to krásně, ale potom co projdete zápisy na Firmy.cz, Najisto.cz, Googlu a pár dalších, tak narazíte na problém. Kam dál? Aby se vás nedotkla penalizace za black hat metody, tak se vyhněte nápadům typu katalog zpětných odkazů, rychlých zápisů do různých blogů a dalších nesmyslů. Tyto link farmy slouží jen k zapisování odkazů na tisíce webů a pro vyhledávače, stejně jako pro uživatele jsou zcela bezcenné.

Raději se zamyslete, jaké zboží prodáváte, komu ho prodáváte a kde vaši zákazníci brouzdají. Prodáváte-li třeba nádobí, zaměřte se na blogy o vaření. Někdy lze získat odkaz díky komentářům a diskusím (opatrně na noindex a nofollow podstránky), jindy je lepší oslovit přímo majitele blogů a nabídnout jim vyzkoušení vašeho produktu. Některé blogy čtou i stovky uživatelů denně, proto výměnou za zboží lze získat kvalitní recenzi. včetně relevantního zpětného odkazu. Abyste poznali sílu blogu, doporučuji si stránku proměřit a vyžádat si data z Google Analytics.

Výměna zpětných odkazů

Výměna zpětných odkazů je jako výměna manželek. Zní to jako dobrý nápad, ale ve výsledku moc nadšený nebudete. Když máte eshop, tak máte vypadat seriózně a vzbuzovat v zákaznících důvěru. Tu však nezískáte tím, že budete mít v patičce odkazy na své kamarády a služby, které s vaším zbožím nijak nesouvisí. Osobně bych nedovolil ani webmasterům si do patičky dávat na sebe vizitku. Vy máte eshop a ten má prodávat vám, nikomu jinému.

výměna zpětných odkazů

Výměna zpětných odkazů – E-shop s Elektronikou

Pokaždé když něco podobného s klienty řeším, tak slýchávám podobné historky. „Vždyť ono to tam nikomu nevadí“, „Nám říkali, že to tak dávají všem zákazníkům“, „Prý to nejde smazat“, „Dostali jsme za to nějaké to SEO zdarma“. Ve všech případech jsou to nesmysly. Smazat pád odkazů zabere sotva pět minut, vy si tím znehodnocujete web, a rozhodně nějaké to SEO vám to nevylepší, spíš naopak. Proto vyhněte se těmto pochybným kšeftům.

Zpětné odkazy Google, Seznam a další vyhledávače mají rády, ale pouze pokud jsou z relevantních stránek, správně provedeny a pomáhají uživatelům. Určitě na eshopu s elektronikou nebudou hledat letní tábory, reklamní propisky, plachty a další zbytečnosti. Poskytuji profesionální linkbuilding, který získává pouze relevantní uživatele a potenciální zákazníky. V případě zájmu mě kontaktujte na emailu info@tomaszahalka.cz

[supsystic-price-table id=18]

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci budovat PPC

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci budovat SEO

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů