Případová studie – Jak prodávat přes Facebook

9.3.2017

Tomáš Zahálka

Jestli se váš sociální marketing přestal točit okolo sbírání lajků a pořádání soutěží, podívejte se na funkční příklad – Jak prodávat na Facebooku. Nebudeme si nic nalhávat, Facebook je dobrý prodejní kanál, ale určitě není pro každého. Pokud prodáváte oblečení, elektroniku, drobné dárky či fitness produkty v rámci B2C, tak najít publika nebude těžké. Naopak jste-li dodavatel a váš příjem je z B2B, jen těžko bych zde hledal zájem. V našem případě se podíváme na únorové výsledky eshopu s oblečením, který v roce 2016 využíval pouze virální příspěvky a o rok později měl nárůst tržeb o 580%.

Vyhodnocování výsledků

Než jsme se s klientem pustili do strategie, bylo nezbytné nastavit efektivní metodu vyhodnocování výsledků. Jelikož se jedná o speciální e-shop zaměřený na relativně úzké publikum (200.000 potenciálních zákazníků), tak za primární cíl jsme zvolili nárůst tržeb a jako druhý budování brandu (vyjádřeno zvýšením relevantní návštěvnosti). S ohledem na marži klienta bylo požadováno udržet PNO do 20%, které bude vypočítáno z defaultního atribučního modelu v Google Analytics. Jako sekundární metrika se vyhodnocovala asistence konverze první interakce, ale bez započítávání tržeb do PNO.

Tržby a návštěvnost – Facebook 2016/17 (zdroj: Google Analytics)

Asistované konverze první interakce – Facebook 2016/17 (zdroj: Google Analytics)

Strategie a persony

Případový e-shop měl dlouholetou tradici, proto si pevně stál za kreativou, kterou nechtěl nijak narušovat. Spolupracoval jsem tak s flexibilním týmem fotografů a grafiků, kteří se starali o bannery a já se mohl věnovat analýze person, nastavení remarketingů a sepisování témat pro obsahovou strategii. Persony jsme si rozdělili do tří základních skupin a to podle zájmů našich zákazníků (hudba, sporty, osobnosti), značek které prodáváme (či jsou konkurenční) a konkurenčních e-shopů, kterým bylo vítané zákazníky konvertovat.

Cílení na Facebooku – Ilustrativní (zdroj: Business Manager)

Nastavování a měření

Kampaně a bannery máme připravené. Aby výsledky byly co nejpřesnější, rozdělili jsme publika do samostatných sestav se stejnou reklamou, a každé tři dny výsledky optimalizovali. Na nejméně efektivních personách se vyzkoušela jiná kreativa, a pokud ani ta nezabrala, bylo nutné sestavu přesněji zacílit, až případně vyloučit. Celkem bylo za únor nasazeno 20 reklam v 40 sestavách, včetně remarketingu. Je čas se podívat na výsledky.

Kampaně – Ilustrativní (zdroj: Business Manager)

Výsledky Facebookové propagace

V únoru 2016 dosahoval Facebook bez placených reklam 4% podílu na návštěvnosti e-shopu a 2,5% podílu z celkových tržeb. O rok později přes placené příspěvky měl už 30% podíl na návštěvnosti a 13% na tržbách. Při porovnání meziročních čísel se návštěvnost z Facebooku navýšila o 1 234%, a tržby o 584,5%. S náklady 50.000 Kč, které jsme si s klientem stanovali se nejen docílilo nárůstu tržeb a návštěvnosti e-shopu, ale i dodržení stanoveného PNO. Při pohledu na tržby z asistované první interakce jsme navíc došli k závěru, že reklamy byly ještě úspěšnější. Řada zákazníků na reklamu reagovala tak, že sice reklamu proklikli, ale objednávku dokončili přes brandovou kampaň z výsledků vyhledávání.

Jsem PPC specialista, který se věnuje nejen nastavování placených reklam pro AdWords a Sklik, ale rád posouvám své klienty i v dalších kanálech, jako je právě Facebook Ads. Ať už hledáte externího Facebook specialistu nebo jen přemýšlíte nad vlastní správou, určitě FB vyzkoušejte. U případového klienta dále na reklamách pracujeme, každým měsícem výsledky vylepšujeme a cítíme i dopad v návratnosti nově získaných zákazníků. Potřebujete-li poradit, můžete mě kontaktovat na emailu info@tomaszahalka.cz

[supsystic-price-table id=18]

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci objednávky z placené reklamy!

od 10 000 Kč / měsíčně

N
Základní správa: 10 000 Kč (5h)

Nastavení a udržovací optimalizace

N
Malé e-shopy: 15 000 Kč (8h)

Rozpočty do 150 000 Kč / měsíčně

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (15h)

Rozpočty cca 250 000 Kč / měsíčně

N
Velké e-shopy: 35 000 Kč (25h)

Rozpočty cca 500 000 Kč / měsíčně

N
VIP správa: 50 000 Kč (50h)

Neomezené limity rozpočtů

Chci být dohledatelný ve vyhledávačích a AI!

od 15 000 Kč / měsíčně

N
Pomalé krůčky: 15 000 Kč (10h)

Vyřešíme hlavní problémy v SEO

N
Malé e-shopy: 20 000 Kč (15h)

Jednotky kategorií a stovky produktů

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (20h)

Desítky kategorií, až tisíce produktů

N
Velké e-shopy: 50 000 Kč (50h)

Stovky kategorií, desítky tisíc produktů

N
VIP řešení: 80 000 Kč (100h)

Neomezeně kategorií a produktů

Chci jednorázové konzultace a audity!

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
Konzultace: 5 000 Kč (2,5h)

1,5 hodiny na přípravu a 1h video call

N
SEO audit e-shopu: 25 000 Kč

Ideální pro in-house SEO správu

N
Vstupní video call: Zdarma

Nevíte co vybrat? Probereme to.

N
PPC audit e-shopu: 35 000 Kč

Ideální pro in-house PPC správu

N
Marketingový audit: 50 000 Kč

Rozebereme SEO, PPC, UX a Shoptet

Komentáře

0 komentáøù