Kdo je copywriter? Kouzelník se slovy, který promění jakékoliv zadání v čtivý obsah? Osoba, která dokáže v rekordním čase ze sebe vyplodit smysluplnou normostranu (text o rozsahu 1 800 znaků). Psavec, který rozumí SEO a dokáže data z analýzy klíčových slov proměnit na hodnotné informace, které se budou líbit vyhledávačům i čtenářům? Možná. Já však za copywriterem vidím talentovaného prodavače, jenž svým textem přesvědčí zákazníky ke koupi, registraci či poptání vaší služby.
Co dělá dobrý copywriter?
Tak jako kouzelník musí umět čarovat, copywriter musí umět psát poutavé texty. Jenže u psaní to nekončí, tam to teprve začíná. Dobrý copywriter má obvykle při ruce i dobrého SEO konzultanta a pracují na projektech společně. Konzultant připraví analýzu klíčových slov, strukturu webu (kategorií a parametrů) a navrhne vhodná témata pro články na blog. Copywriter pak analytická data přetvoří v originální obsah, který promění vaše návštěvníky v zákazníky. Neměli by mu být proto cizí znalosti z obsahového marketingu (zakládání stránek, tvorba meta popisků a nadpisů), měl by rozumět popisovaným produktům (službě) a dokázat sám vyhodnotit, kde má konkurence slabiny a jak je využít.
Ve vašich očí by tak copywriter mohl být člověk, který nejen zpracuje data z klíčovky, vyplní správně texty pro produkty, kategorie, blogy a nastaví meta tagy, ale i parťák, jenž vymyslí tón komunikace se zákazníky a promění vaše zkušenosti v příběh, který se dostane do srdcí čtenářů.
A co si z toho odnést?
Můžete zkoušet popisovat stránky své pomocí, ale pokud nerozumíte v širším měřítku copywritingu, tak vaše texty nemusí padnout na úrodnou půdu. Přemýšlíte-li jak se stát copywriterem, najděte si k sobě SEO konzultanta a začněte popisovat produkty, po produktech přejděte na kategorie, parametry a až se budete cítit, pusťte se do blogů a PR článků. Textace webů je alfou i omegou pro neplacené výsledky vyhledávání, ale jejich dopad je silný i na placené výsledky – PPC a další online marketingové kanály. Koneckonců, zákazníci chtějí před nákupem informace a pokud jim je nedáte, raději nakoupí u konkurence. Copywriter tak supluje roli online prodavače a pokud zatím žádného nemáte, tak znám jedno copykoťátko píšící úžasné texty třemi jazyky a můžu vás s ní seznámit.
[supsystic-price-table id=18]
0 komentářů