👶 80. díl — Jak nastavit a propojit Zboží.cz s Shoptetem? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

24.4.2025

Tomáš Zahálka

Zboží.cz od Seznamu je jedním z nejdůležitějších srovnávačů cen pro české e-shopy. Jeho síla spočívá nejen v srovnávači produktů konkurující Heuréce, ale především v přímém propojení s Sklikem a možnostech efektivnějšího cílení reklam v rámci celé platformy Seznam Ads.

Jak nastavit a propojit Zboží.cz

Jak nastavit a propojit Zboží.cz (Autor: Tomáš Zahálka)

🧩 XML feed: Srdce celého propojení

V Shoptetu se feed generuje automaticky a najdete ho v sekci Administrace > Propojení > XML feedy

  • Kategorie – zajistí správné párování kategorií na IA ze Zboží.cz
  • PRODUCTNAME vs. PRODUCT – správné nastavení názvů produktů a variant
  • Dostupnost a cena dopravy – nesmí chybět a musí odpovídat realitě

Pokud nejste na Shoptetu, tak doporučuji feed vždy zkontrolovat přes validátor Zboží.cz.

Kde najdete feed pro Zboží.cz v Shoptetu

Kde najdete feed pro Zboží.cz v Shoptetu (Zdroj: Shoptet | Dudlu.cz)

📊 Statistiky: Sledování výkonnosti

Zboží.cz nabízí vlastní měřící kód pro sledování konverzí a návštěvnosti.

  • sledujte výkon feedu dle ceny, zobrazení, CTR, prokliků a konverzí
  • nastavte si pro lepší analýzu granularitu na měsíc a pro celé období

Vyhodnocujte výkon Zboží.cz i mimo GA4, které mohou vykazovat znatelně zhoršené výsledky.

Admin pro Zboží.cz - Statistiky (Zdroj: Zboží.cz

Admin pro Zboží.cz – Statistiky (Zdroj: Zboží.cz)

🛋️ Sortiment: Diagnostika, doprava a zdroj dat

V sekci Sortiment spravujete celý katalog produktů, které posíláte do Zboží.cz:

  • Diagnostika je místo, kde se ukážou problémy výkonu XML feedu.
  • Nabídky umožňují ruční párování produktů a detailní pohled na produkt
  • Doprava pro nastavení ceny za dopravu a párování dopravců
  • Zdroj dat sleduje frekvenci nahrání feedů pro analýzu výpadků

PPC specialista by měl dělat pravidelnou kontrolní diagnostiku, ideálně jednou za kvartál.

Admin Zboží.cz - Sortiment - Diagnostika

Admin Zboží.cz – Sortiment – Diagnostika (Zdroj: Zboží.cz)

🌟 Hodnocení provozovny: Budování důvěry

Zboží.cz umožňuje zákaznické hodnocení e-shopu, které lze sledovat v sekci Hodnocení provozovny.

  • pozitivní recenze zvyšují důvěryhodnost
  • negativní lze komentovat a řešit veřejně
  • celkové hodnocení ovlivňuje výkon Seznam Ads

Přidejte své zákaznické péči přístupy do Zboží, aby mohla fundovaně reagovat na recenze.

Hodnocení od zákazníků ze Zboží.cz

Hodnocení od ověřených zákazníků (Zdroj: Zboží.cz)

🔗 Propojení se Sklikem: Rozšiřte dosah inzerce

Zboží.cz lze propojit se Sklikem skrze aktivaci tzv. „Řízené inzerce ve vyhledávání Seznamu“.

  • produkty se začnou zobrazovat i ve vyhledávání na Seznamu
  • možnost pokročilého nastavení kampaní v Skliku
  • jednoduchý přechod z produktové inzerce do výkonnostní

Velmi brzy budete tato funkce povinně aktivovaná pro všechny klienty Seznam Ads.

🎯 PPC pro Shoptet e-shopy

🎯 PPC pro Shoptet e-shopy od 10 000 Kč (Autor: Tomáš Zahálka)

🚀 Dynamický remarketing pomocí Zboží.cz a Skliku

Máte-li nasazený měřicí kód a napojení feedu ze Zboží.cz, odemknou se vám DRTG kampaně.

  • dynamické bannery založené na produktovém feedu
  • remarketing na návštěvníky, kteří navštívili e-shop

Shoptet s ohledem na legislativu přidává tlačítka pro souhlasy, tak nastavení pravidelně kontrolujte.

Nastavení ID provozovny a měřících kódů

Nastavení ID provozovny a měřících kódů (Zdroj: Shoptet | Zboží.cz)

📊 Shrnutí: Na co si dát pozor

🧩 Co ✅ Kde nastavít 📌 Co hlídat
XML feed Shoptet Validace, párování, doprava
Měření konverzí Shoptet + Zboží.cz Správné vložení kódu
CPC Zboží.cz + Sklik Nastavení dle statistik a PNO
Diagnostika Zboží.cz Pravidelná kontrola chyb
Hodnocení Zboží.cz Sledování a reakce na recenze
Sklik propojení Zboží.cz + Sklik Řízená inzerce + remarketing

 

Výkon reklamy přes Zboží.cz jen zřídka přinese takové objednávky, jako Heuréka a Google Ads. Ovšem za relevantně malý rozpočet dokáží doručit určitou skupinu zákazníků, kterou byste jinak neoslovili.

Doporučuji, abyste si v rámci správy PPC kampaní vyhradili alespoň 1 hodinu měsíčně  a jestli vás tento článek obohatil, tak nás sdílejte, komentujte a ať i vám e-shopy rostou — celý seriál zde!

 

Související tematické články:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci objednávky z placené reklamy!

od 10 000 Kč / měsíčně

N
Základní správa: 10 000 Kč (5h)

Nastavení a udržovací optimalizace

N
Malé e-shopy: 15 000 Kč (8h)

Rozpočty do 150 000 Kč / měsíčně

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (15h)

Rozpočty cca 250 000 Kč / měsíčně

N
Velké e-shopy: 35 000 Kč (25h)

Rozpočty cca 500 000 Kč / měsíčně

N
VIP správa: 50 000 Kč (50h)

Neomezené limity rozpočtů

Chci být dohledatelný ve vyhledávačích a AI!

od 15 000 Kč / měsíčně

N
Pomalé krůčky: 15 000 Kč (10h)

Vyřešíme hlavní problémy v SEO

N
Malé e-shopy: 20 000 Kč (15h)

Jednotky kategorií a stovky produktů

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (20h)

Desítky kategorií, až tisíce produktů

N
Velké e-shopy: 50 000 Kč (50h)

Stovky kategorií, desítky tisíc produktů

N
VIP řešení: 80 000 Kč (100h)

Neomezeně kategorií a produktů

Chci jednorázové konzultace a audity!

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
Konzultace: 5 000 Kč (2,5h)

1,5 hodiny na přípravu a 1h video call

N
SEO audit e-shopu: 25 000 Kč

Ideální pro in-house SEO správu

N
Vstupní video call: Zdarma

Nevíte co vybrat? Probereme to.

N
PPC audit e-shopu: 35 000 Kč

Ideální pro in-house PPC správu

N
Marketingový audit: 50 000 Kč

Rozebereme SEO, PPC, UX a Shoptet

Komentáře

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *