👶 66. díl — Jak nastavit přístupy pro markeťáky? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

28.11.2024

Tomáš Zahálka

Vypadá to na první článek na přání, protože začíná nový rok, nové zakázky a klienti už delší dobu žádali, zda-li bych jim nenatočil video jak a kde mají nastavit jednotlivé přístupy pro specialisty.

A když už jsem v tom, tak proč to nedat veřejně a ušetřit všem trochu času s mailováním. Pročtěte si jak nastavit práva do Google Ads, Seznam Ads, Google Search Console, Collabimu, GA4 a Shoptetu.

Jak nastavit přístupy marketingovým specialistům?

Jak nastavit přístupy marketingovým specialistům?

Návod jak nastavit práva pro specialisty?

Základní poučka je, že veškeré nástroje mějte jako majitelé e-shopu nastavené na nejvyšší práva, ideálně přes speciální e-mail tomu určený jako je marketing@dudlu.cz.

U nás do něj mají přístup jen dva lidi a to já jako majitel a kolega David jako zástupce a spolumajitel. Abyste se nemuseli do MKT mailu přihlašovat, nastavte si přesměrování na svůj primární e-mail.

Nikdy, ale opravdu nikdy nenechte agenturu, zaměstnance, freelancery zakládat Google Ads, Seznam Ads, GSC apod. účty. Nikdo. kromě majitelů nemusí být na projektu věčně a prakticky každá druhá firma, kterou potkám, tak přístupy nemůže dohledat, nebo nejsou plnohodnotní majitelé ADS účtů.

🔎 Jak nastavit přístupy do Shoptetu, Google Ads a Skliku pro marketingové specialisty?

Jak nastavit přístupy do Shoptetu?

Levé menu => Nastavení => Administrace => Správci obchodu => Přidat

Jak nastavit přístupy do Shoptetu

Jak nastavit přístupy do Shoptetu (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak nastavit přístupy do Google Ads?

Levé menu => Administrátor => Přístupy a zabezpečení => Modré +

V případě, že specialista chce číslo G-Ads účtu, tak to najdete v horním pravém / levém rohu a on si pak přes MCC pošle pozvánku, která vám dorazí k odsouhlasení na gmail (aktualizace).

Jak nastavit přístupy do Google Ads?

Jak nastavit přístupy do Google Ads? (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak nastavit přístupy do Collabimu?

Levé menu => Nastavení projektu => Uživatelé projektu => Přidat nebo odstranit uživatele

Jak nastavit přístupy do Collabimu

Jak nastavit přístupy do Collabimu (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak nastavit přístupy do Google Merchant Center?

Pravý horní roh => Ozubené kolečko => Lidé a přístup => Přidat člověka

Jak na přístupy do GMC?

Jak na přístupy do GMC? (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak nastavit přístupy do Google Business Profile?

Zadejte do Googlu název firmy / e-shopu => Buďte přihlášení na gmailu => Tři tečky => Nastavení

Jak na přístupy do GBP?

Jak na přístupy do GBP? (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak nastavit přístupy do Google Analytics 4?

Levý dolní roh => Účet =>  Správa přístupu k účtu => Modré +

Jak nastavit přístupy do GA4?

Jak nastavit přístupy do GA4? (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak nastavit přístupy do Skliku?

Prvý horní roh => Nastavení (případně ve Zprávy bude žádanka)

Specialista může chtít e-mail, pod kterým byl Sklik založen, aby si mohl poslat MCC pozvánku, kterou najdete v záložce Zprávy a musíte mu ji odsouhlasit.

Jak nastavit přístupy do Skliku?

Jak nastavit přístupy do Skliku? (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak nastavit přístupy do Google Search Console?

Levý dolní roh => Settings => Users and permissions => ADD USER

Jak nastavit přístupy do GSC?

Jak nastavit přístupy do GSC? (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak nastavit přístupy do Zboží.cz a Firmy.cz?

Klientská zóna => Nastavení => Účty s přístupem k mému účtu

Jak nastavit přístupy do Zboží.cz a Firmy.cz?

Jak nastavit přístupy do Zboží.cz a Firmy.cz? (Autor: Tomáš Zahálka)

Co potřebuje náš tým pro spolupráci?

Standardně posíláme všem klientům, kde pracujeme na SEO a PPC reklamě jednoduchý seznam:

Zároveň jsme vždy rádi za jakékoliv reporty, analýzy a podklady, které e-shopista získal z předchozím týmem. Ušetří to spoustu hodin, zabrání to opakování chyb a dotazů, které jste v minulosti řešili.

Nezapomeňte přístupy spravovat!

Vytvořte si pravidelnou rutinu, kdy při odchodu zaměstnance, freelancera a agentury okamžitě projdete veškeré nástroje a odeberete dotyčným práva. Za posledních 15 let jsem viděl e-shop, kde nezaplatili SEO specialistovi a on je přes GSC vymazal z indexu na Googlu.

Agentury, kde po ukončení práce došlo k smazání všech reklamních sestav a jelikož přístupy agoška vlastnila, tak za jejich předání chtěla poplatek. Stejně tak jsem zažil vyhozené zaměstnance, kteří vše zakládali, ale po ukončení vztahu odmítali komunikovat a jakékoliv přístupy sdílet.

Proto buďte vládci svých Ads účtů, hlídejte si přístupy, sdílejte nás a ať i vám e-shopy rostou!

 

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci rychle objednávky

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci ziskový e-shop

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci konzultaci e-shopu

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentáøù

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *