👶 95. díl — Jak nastavit SEO Title v Shoptetu? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

23.10.2025

Tomáš Zahálka

Title tag je první věc, kterou uživatel vidí ve výsledcích vyhledávání a v záložkách prohlížeče. V minulosti jste museli najímat SEO specialistu, aby vám je na e-shopech tvořil ručně, ale na Shoptetu máme díky doplňku Základní SEO možnost automatického generování, a pokud máte dobře navrženou informační architekturu, tak jen zřídka je nutné investovat drahé hodiny do individuální editace.

Jak dynamicky tvořit Titly, které budou vodit návštěvnost

Jak dynamicky tvořit v Shoptetu Titly, které budou vodit návštěvnost (Autor: Tomáš Zahálka)

Co je „title“ v SEO a proč ho nepodceňovat?

Tag <title> je HTML prvek, který určuje název stránky. Objevuje se v hlavičce kódu a jeho dopad pro vyhledávače je obrovský. Správně napsaný title dokáže zvýšit CTR (proklikavost) o 10 – 40 % a je prvním faktorem, který byste v rámci optimalizace dohledatelnosti ve vyhledávačích a AI měli řešit.

V Shoptetu najdete doplněk Základní SEO (v administraci: Marketing → Základní SEO → Meta tagy), který umožňuje definovat automatické šablony pro titulky všech typů stránek – úvodní, produktové, kategorie, články, výrobce, rubriky, košík i dokončenou objednávku. Tím se dá jednoduše zajistit jednotný styl a automatická aktualizace údajů, jako je název produktu, cena nebo počet produktů.

Nejpoužívanější proměnné v Základním SEO

  • #WEBSITE_NAME#název e-shopu
  • #TITLE# – nadpis stránky (název kategorie, článku => H1)
  • #PRODUCT_NAME# – název produktu (ten co vidíte na e-shopu)
  • #PRODUCT_PRICE# – aktuální cena produktu
  • #PRODUCTS_COUNT# – počet produktů v kategorii

Tyto proměnné se v title automaticky nahradí reálnými daty, takže nemusíte vypisovat titulky ručně. U velkých e-shopů je to obrovská časová úspora, ale i záruka konzistentnosti.

Meta tagy - Základní SEO

Meta tagy – Základní SEO (Zdroj: Shoptet – Dudlu.cz)

📏 Počítadlo znaků a pixelů pro Title

Obecně se doporučuje délka kolem 50–60 znaků / přibližně 512 px. Google však mění zobrazení podle zařízení – na mobilu se může oříznout dříve. Proto vždy dejte klíčové slovo na začátek.

Aktualizace Titlu může u Googlu trvat několik dní v závislosti na vašem crawl budgetu / síle domény, u menších vyhledávačů typu Seznam a Bing i několik týdnů a u nových webů i měsíce.

SIMULÁTOR DÉLKY TITLU A META DESCRIPTIONU

🔍 Google SERP Preview – Title & Meta popisek

www.vase-domena.cz › ...
Ukázka titulku – zobrazí se zde
Ukázkový popisek, který se zobrazí ve výsledcích vyhledávání Google.
🧮 Délka titulku: 0 znaků | 0 px
🧮 Délka popisku: 0 znaků | 0 px

Jak vyexportovat titulky a meta popisky u produktů?

Pokud chcete zkontrolovat nebo upravit titulky a meta popisky u většího množství produktů, můžete to ve Shoptetu udělat hromadně přes export. Stačí přejít do Produkty → Export a vytvořit si nový export, který si můžete pojmenovat třeba „TZ – SEOTITLE A META DESCRIPTION“.

Nastavte formát XLSX a ve vlastnostech exportu zaškrtněte Krátký popis obsahu stránky a Název (v title). Tímto nastavením stáhnete přehled všech produktů včetně jejich titulků a meta popisků.

Pokud máte aktivovaný doplněk Základní SEO, myslete na to, že doplněk funguje pouze tehdy, pokud jsou pole prázdná. Jakmile jsou v exportu vyplněná, znamená to, že jsou hodnoty zadány ručně a tím pádem mají přednost před doplňkem. Je tedy na zvážení, zda je ponecháte, nebo smažete, pokud chcete, aby doplněk generoval texty automaticky.

🔎 SEO pro Shoptet e-shopy už od 15 000 Kč měsíčně (SEO tým: Tomáš Zahálka)

🔎 SEO pro Shoptet e-shopy už od 15 000 Kč měsíčně (SEO tým: Tomáš Zahálka)

Stejný postup můžete použít i pro kategorie – pokud se vám nepropisují automaticky generované titulky a meta popisky, tak export vám pomůže odhalit ručně vyplněné hodnoty, které to blokují.

Export je ideální kontrolní nástroj pro každého, kdo chce mít v SEO nadpisy na e-shopu pod kontrolou a vyhnout se konfliktům mezi ručně vyplněnými a automaticky generovanými hodnotami.

Export Titlů a Meta Descriptionu u produktů

Export Titlů a Meta Descriptionu u produktů na Shoptetu

🚀 Title, malý text s velkým SEO dopadem

Většina e-shopů má potenciál zvednout organickou návštěvnost o 10–20 % jen tím, že titulky napíše lépe – s klíčovými slovy, benefitem a jasnou strukturou. Ale nezapomeňte. I když napíšete perfektní title, vyhledávače ho nemusí zobrazit přesně tak, jak si to představujete. Od roku 2021 Google častěji vytváří vlastní titulky – někdy z H1, někdy z interního odkazu, někdy z anchor textů.

Pokud si chcete projít, jak vypadají vaše Titly v SERPu, vyzkoušejte operátor site:tvoje-domena.cz/nazev-stranky nebo je sledujte přes SEO nástroje Ahrefs, Screaming Frog či Collabim.

Využijte sílu doplňku Základní SEO, automatizujte, co se dá, ale nebojte se manuálních úprav tam, kde to dává smysl. Protože title není jen technický detail – je to váš reklamní nadpis v Google.

Tak nezahálejte, automatizovaně vylepšujte Titly a ať i vám e-shopy rostou — celý seriál zde!

 

Související tematické články:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci objednávky z placené reklamy!

od 10 000 Kč / měsíčně

N
Základní správa: 10 000 Kč (5h)

Nastavení a udržovací optimalizace

N
Malé e-shopy: 15 000 Kč (8h)

Rozpočty do 150 000 Kč / měsíčně

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (15h)

Rozpočty cca 250 000 Kč / měsíčně

N
Velké e-shopy: 35 000 Kč (25h)

Rozpočty cca 500 000 Kč / měsíčně

N
VIP správa: 50 000 Kč (50h)

Neomezené limity rozpočtů

Chci být dohledatelný ve vyhledávačích a AI!

od 15 000 Kč / měsíčně

N
Pomalé krůčky: 15 000 Kč (10h)

Vyřešíme hlavní problémy v SEO

N
Malé e-shopy: 20 000 Kč (15h)

Jednotky kategorií a stovky produktů

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (20h)

Desítky kategorií, až tisíce produktů

N
Velké e-shopy: 50 000 Kč (50h)

Stovky kategorií, desítky tisíc produktů

N
VIP řešení: 80 000 Kč (100h)

Neomezeně kategorií a produktů

Chci jednorázové konzultace a audity!

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
Konzultace: 5 000 Kč (2,5h)

1,5 hodiny na přípravu a 1h video call

N
SEO audit e-shopu: 25 000 Kč

Ideální pro in-house SEO správu

N
Vstupní video call: Zdarma

Nevíte co vybrat? Probereme to.

N
PPC audit e-shopu: 35 000 Kč

Ideální pro in-house PPC správu

N
Marketingový audit: 50 000 Kč

Rozebereme SEO, PPC, UX a Shoptet

Komentáře

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *