Copywriting – Web bez slov, je jako lidstvo bez schopnosti mluvit!

12.12.2018

Tomáš Zahálka

Co je copywriting? Představte si svět, ve kterém nejsou slyšet žádná slova. Každá myšlenka se šíří pomocí gest a zvířat připomínajících zvuků. Kouzlo řeči a schopnost vyjadřovat své zážitky, zkušenosti a myšlenky dostalo lidstvo od sběračů a lovců žijících v jeskyni, do dnešní podoby společnosti plné umění, hudby a názorů. Stejně tak, jako lidé potřebují ke svému vývoji komunikovat, sdílet pocity a vzájemně se pomocí slov učit, tak weby potřebují obsah, aby vyhledávače pochopily co nabízíte, vyhodnotily konkurenční odlišnosti a zařadily vás na první pozice ve výsledcích vyhledávání.

Co je Copywriting (Zdroj upravené fotky: Pixabay)

Co všechno ovlivňuje copywriting?

Za copywritingem obvykle v pozadí postává SEO konzultant, který na základě analýz klíčových slov vypracuje strategii pro weby a e-shopy, jenž napoví, jaká slova a na jakém místě by měl autor textů použít. Je to jako mít návod, který vám sdělí, co chce váš partner slyšet. Jenže slepé odříkávání sladkých slovíček nestačí ani lidem, natož vyhledávačům. Je třeba správná slova použít nejen na ideálním místě, ale umět je i vhodně zakomponovat do obsahu, vcítit se do potřeby zákazníka a dokázat zahrát na strunu, která čtenáře přiměje k vytoužené činnosti (ať už je to nákup, registrace, poptávka či jen šíření informace). Hra se slovy, vytváření příběhu a prožitku z nákupu, to je podstata copywritingu, bez kterého jsou vaše stránky tiché, nezajímavé a pro vyhledávače velmi špatně čitelné.

Ve vašich očí by tak copywriter mohl být člověk, který nejen zpracuje data z analýz klíčových slov, vyplní správně texty pro produkty, kategorie, blogy a nastaví meta tagy, ale i parťák, jenž vymyslí tón komunikace se zákazníky a promění vaše zkušenosti v příběh, který se dostane do srdcí čtenářů.

A co si z toho odnést?

Copywriting je jednou z nejdůležitějších aktivit na e-shopech, bez které se stránky špatně zařazují v neplacených výsledcích vyhledávání – SEO, bez které se řada reklam v PPC nespustí nebo spustí jen s částečným výkonem, bez kterých se nemusí spouštět remarketing na Facebooku a špatně se bude párovat zboží ve srovnávačích. Copywriting je práce s textem nejen pro marketingové nástroje, ale hlavně pro uživatele, kterým pomocí správných slov můžete dát důvod utratit peníze a zamilovat si váš obchod. Všichni velcí hráči mají ve svém týmu desítky copywriterů, kteří jim pomáhají růst. Já mám v týmu copykoťátko píšící dokonale třemi jazyky – Ráďu Mácovou -, a můžu vás s ní seznámit.

[supsystic-price-table id=18]

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci rychle objednávky

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci ziskový e-shop

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci konzultaci e-shopu

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *