Google má nový vzhled a strukturu mobilních výsledků vyhledávání!

Google před pár dny spustil nové zobrazení mobilních výsledků vyhledávání, které může lehce či více zamotat s čísly e-shopistů. Největší viditelnou změnu dostala organica (neplacené výsledky), kde můžete získat krásný pás produktů připomínající výsledky produktových reklam (Mall a Špuntík), pak tu máme novinku v podobě favicony, kterou už nějaký ten rok používá i Seznam ve svém SERPu, takže kdo ji má nemá nasazenou, doporučuji napravit. Vedle favicony se vám zobrazí i URL stránky, kus drobečkové navigace a pokud máte AMP, tak i ikonka blesku. Mimo pak klasického Titlu a meta descriptionu je u třetích a dalších výsledků z organicy náhledová fotka produktu, obvykle to bývá první nebo druhý produkt (zdá se, že og:image pro sociální sítě  Google nevyužil).

Google nová mobilní verze výsledků vyhledávání
Google nová mobilní verze výsledků vyhledávání (Zdroj: Google mobile SERP)

A jak vypadá řazení?

Pokud máte e-shop, tak nejčastější kombinace bloků, které se mi povedlo vygenerovat bylo:

  1. Pás placené reklamy z produktové kampaně Google Ads (1x)
  2. Placené reklamy vyhledávací sítě z Google Ads (2x)
  3. Neplacené výsledky, SEO (1x)
  4. Mapa a lokální obchody z Moje firma od Googlu (1x)
  5. Obrázky produktů z Google obrázků (1x)
  6. Neplacené výsledky, SEO (6x)
  7. Placené reklamy vyhledávací sítě z Google Ads (1x)

U klasických dotazů mimo e-shopy, najdete fotky v článku od Collabimu:

  1. Placené reklamy vyhledávací sítě z Google Ads (4x)
  2. Snippety z organicy, SEO (1x)
  3. Neplacené výsledky, SEO (6x)

A co si z toho odnést?

Změna je život a organika za mě dostala v mobilech hezké vylepšení i přesto, že u některých dotazů je občas odsunuta až na pátou pozici. E-shopisti by mohli mít radost, protože používáte-li faviconu, máte dobrou architekturu webu a sejme-li vám Google obrázek produktu, tak i organické SERPo vypadá lákavě a mohlo by znatelně zvednout CTR. Jak to bude vypadat v číslech, to ukáže až čas.

Podpořte autora sdílením:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.