Grafik – Cesta od kreslení na zeď až po tvorbu bannerů pro e-shopy a weby!

Kdo je grafik? Umělec, jenž se od prvních maleb z jeskyně dostal za 36 000 let evoluce k tvorbě webových bannerů, logo manuálů, letáků a dalších materiálů? Ajťák, ovládající Photoshop, Illustrator, InDesign, Sketch a další programy pro grafické a designérské práce? Možná. Já však za grafikem vidím talentovaného kreativce, který svou prací navodí zájem o produktu a dostane zákazníka do první fáze rozhodování, do fáze See (See – Think – Do – Care) a se zkušeným PPC specialistou ho konvertuje i v kritické části rozhodování, v části Do, která ve finále povede ke konverzi na vašem webu / e-shopu.

Webový Grafik (Zdroj upravené fotky: Pexels)

Co dělá webový grafik?

Tak jako se smysl jeskynních maleb přisuzuje jakému si druhu lovecké magie, tak i bannery, loga a webová infografika má sloužit k ulovení zákazníka a budování značky. Grafik se vám postará o vizuální komunikaci se zákazníky, ať už se jedná o práci na bannerech pro Facebook Ads, Google Ads, Sklik, web, e-shop či o kreativu na newslettery, katalogy, tištěné materiály a další propagační prvky, které v ideálním případě zachovávají jeden styl korporátní identity. Měl by perfektně ovládat nejen nástroje nezbytné pro svou práci, ale rozumět na elementární úrovni i jednotlivým marketingovým kanálům. Vědět, kde se jeho práce bude objevovat, znát správné rozměry a podle toho přizpůsobit vizuál, aby nezapadl při scanování stránek, ale upoutal a přiměl uživatele k prokliknutí na váš web.

A co si z toho odnést?

Vytvořit si jednoduchý banner s pozadím, rámečkem a nějakým textem zvládne dnes téměř každý a to hlavně díky nástrojům typu Canva. Navrhnout však logo, které bude mít správný font písma, velikost a barvy, to už není úplně tak jednoduché. Stejně jako vytvořit banner, který bude na jednotlivých kanálech efektivní, má správné rozměry a výrazně odlišené klíčové elementy. Grafik není jen člověk co vám udělá několik bannerů, ale je to důležitá osoba, která zásadní měrou rozhoduje o výsledku práce druhých. Pokud tedy zpracování banneru je už od samého zárodku špatné, tak ani výkon jednotlivých reklam nemůže být rentabilní. Nezapomeňte tedy, že každý tým by k sobě měl mít kvalitního grafika, který nejen dokáže splnit zadání klienta, ale musí umět komunikovat a nad svou prací přemýšlet tak, aby výsledná kreativat sloužila efektivně svému účelu. Pokud zatím žádného grafika nemáte, znám jedno kreativce dělající pro mé klienty většinu bannerů – Ondřeje Selnera -, a mohu vás s ním seznámit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.