7. díl — Heureka a modré ověřeno zákazníky — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

22.8.2019

Tomáš Zahálka

Heuréka a modré ověřeno zákazníky! Získání modrého kolečka ověřeno zákazníky je pro řadu e-shopistů buď zbytečný, nebo skoro nemožný cíl. Zákaznicí nakupují, ale formuláře nevyplňují, a tak není nic neobvyklého, když ze stovky objednávek obdržíte dvě pozitivní recenze. Naopak stačí udělat i sebemenší chybku v objednávce, pozdě odeslat balíček, neodepsat na e-mail a máte vysokou šanci, že negativní recenze na sebe nenechá dlouho čekat. Jak jsme tedy na Dudlu docílili více jak 15% úspěšnosti při vyplnění formuláře a získali modrou placku během prvních tří měsíců aktivního provozu?

Heureka Ověřeno zákazníky Dudlu

Jak Dudlu získalo modré Ověřeno zákazníky Dudlu (Zdroj: Canva.com)

Co je Heureka ověřeno zákazníky?

A k čemu ho e-shopy potřebují? Recenze od zákazníků můžete získávat na různých místech. Jako první se nabízí hodnocení přímo na Shoptetu, kde při aktivaci nástroje budou dostávat vaši zákazníci výzvu k hodnocení po libovolným počtu dní a při libovolném stavu objednávky. Máte tak naprostou kontrolu nad časem odeslání žádosti o hodnocení a recenze jsou plně ve vašich rukou — včetně schválení.

Shoptet hodnocení obchodu

Shoptet hodnocení obchodu (CMS: Marketing => Hodnocení)

Protože recenze nejsou na e-shopu nijak moc viditelné, zakoupili jsme si ještě doplněk vzhledu od Petra Párala z Paxio a díky tomu máme hodnocení obchodu v detailu produktu všem zákazníkům na očích. Navíc pokud už máte nějaké recenze na Heuréce, tak je můžete přes administraci Shoptet jedním kliknutím snadno stáhnout, připojit do sbírky a zvýšit si tak důvěryhodnost obchodu.

Shoptet recenze obchodu

Shoptet recenze obchodu u fusaku (Doplněk vzhledu od Petra Párala z Paxio)

Prakticky stejným způsobem můžete získávat recenze na Zboží.cz, Firmách.cz, Moje firma od Googlu a Facebooku. Proč tedy chtít recenze na Heuréce? Heuréka přišla s vlastním a přísnějším nástrojem na získávání recenzí, které jsou založeny na ověřených zákaznících. Ty ověří pomocí scriptu, jenž si musíte nasadit do e-shopu a získáte ho po registraci obchodu na Heuréce. Zní to děsivě? Nemějte strach. Na Heuréce všechny unikátní klíče po pár klicích najdete a jejich nasazení do Shoptetu přes záložku Propojení => Heuréka je tak intuitivní, že to zvládne každý človíček i bez IT znalostí.

Nezapomeňte pak v Shoptetu ještě zaškrtnout volbu, aby zákazník mohl v třetím kroku košíku odmítnout formulář a máte vyhráno. Po pár hodinách vám přijde falešná objednávka od Heuréky — TestTest, která ověří, zda je script v pořádku a vy můžete sbírat první recenze. Problém je, že recenze chodí automaticky 10 dní od odeslání objednávky (ve výjimečných případech lze s Heurekou domluvit jiný čas, ale je nutný programátorský zásah) a jak z Dudlu, tak z jiných e-shopů co jsme měřili víme, že pozitivní hodnocení získáte v průměru od pěti procent zákazníků a negativní skoro od každého, komu se něco nelíbí. Vy však pro modré ověřeno zákazníky potřebujete přes 25 recenzí za posledních 90 dní a to s min. 90% hodnocením, které nesmí nikdy klesnout pod 88 %. A to už je teprve výzva.

Modré ověřeno zákazníky od Heuréky

Modré ověřeno zákazníky od Heuréky (Zdroj: Heureka Dudlu)

Jak zvednout šance na získání ověřeno zákazníky?

Asi každého e-shopistu napadlo, že zaměstnanci dostanou za úkol udělat na své jméno pár objednávek, za 10 dní vyplní formulář a bude hotovo. Heuréka v tomhle není hloupá a najdete tisíce e-shopů, kde jim jsou recenze smazány a v krajních případech můžete být z Heuréky na několik týdnů až měsíců odstraněny (viděl jsem u miliardového e-shopu v roce 2012). Ostatně není tak těžké podle IP adresy, jména, e-mailu a cookies vysledovat, zda si píšete recenze sami, nebo jsou od pravých zákazníků. My jsme na to šli trochu jinak a s cílem získat ověřeno zákazníky začali se zákazníky komunikovat.

Transakční e-mail s výzvou k hodnocení na Heuréce

Transakční e-mail s výzvou k hodnocení (CMS: Nastavení => Automatické zasílání)

Neberte úplatky, ale nebojte se je nabízet. Našel jsem stovky e-shopů, kteří mohli mít už tisíce objednávek a prakticky jim nikdo nenapsal kladnou recenzi. Proč? A proč by s tím měl někdo ztrácet čas? Osobně jsem v životě napsal pár hodnoceních, ale to jen tehdy, když jsem byl něčím překvapen. První naší bojovou linií se tak stal malý dárek zdarma u objednávek nad 1 000 Kč. Omalovánky. Nestojí to skoro nic, ale zákazníci z toho mají radost a je to víc, než pro ně udělal jiný e-shop. Tou druhou vlnou jsou transakční emaily. Pokaždé, když u nás uděláte nákup, tak obdržíte mimo poděkování a standardních souhrnech i výzvu k hodnocení na Heuréce s odměnou 100 Kč na další nákup.

Možná si říkáte, že vyhazovat 100 Kč za jednu recenzi je hodně, ale drtivá většina zákazníků na ten kupón zapomene, či ho prostě nevyužije. Poslední naší frontou byla komunikace se zákazníky po telefonu a e-mailu. Máte-li schopné lidi, kteří se snaží na problémy a dotazy zákazníků odpovědět s nadšením a ochotou, máte tak připravenou půdu pro vytvoření vztahu a snadného získání hodnocení. Příkladem byl zákazníky vybírající fusak. Měl několik dotazů, na které jsme mu rádi odpověděli a po 10 dnech co objednal jsme navázali komunikaci v duchu — zda jsme poradili správně, jak je spokojen — a pak už bylo snadné zmínit, jestli by nám nevyplnil formulář co má v e-mailu. Vyplnil, a nebyl jediný.

A k čemu tedy ověřeno zákazníky potřebujeme?

Když opomenu teorii, že budete působit věrohodněji, tak po získání ověřeno zákazníky se vám odemknou pokročilé nástroje od Heuréky. Budete tak mít možnost navyšovat ceny za proklik u produktů a kategorií (tzv. bidding), stáhnout si sortiment report, který vám odhalí v excelu cenotvorbu konkurence i jejich strategii biddingu, získáte možnost exportovat recenze z Heuréky do e-shopu (už jsem zmiňoval dříve), účastnit se soutěže ShopRoku, Dne dopravy zdarma (poprvé bylo v roce 2019 zrušeno), získat ikonku Garance dodádní do Vánoc a bojovat o zlatou placku Ověřeno zákazníky, která je však až za stovky spokojených recenzích s minimálním hodnocením 95 %.

Závěrem mohu jen doporučit investovat čas do získání ověřeno zákazníky a odemknout si všechny nástroje od Heuréky, které lze časem napojit na Mergádo, BiddingFox a další pokročilé nástroje pro zbožové srovnávače. Pokud budete získávat i hodnocení na Shoptetu, dejte si pozor, aby formulář nechodil dříve, než formulář od Heuréky (dva formuláře vám skoro nikdo nevyplní). A ve finále, když už máte recenze na Heuréce, není na škodu za hodnocení veřejně poděkovat a vést tam se zákazníky komunikaci. Zase budete vypadat více jako profesionální e-shop, který komunikuje, než jako one-man/woman show, s kterou se v případě problémů půjde jen horko těžko spojit.

Hlavní partneři projektu Dudlu.cz

[logo-showcase id=“5325″ title=“Dudlu“]

[supsystic-price-table id=24]

Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci rychle objednávky

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci ziskový e-shop

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci konzultaci e-shopu

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *