Jak napsat stránku O nás? Jsme mladá dynamická firma se sídlem v Českých Budějovicích nabízející hračky a gadgety pro děti i dospělé. Existujeme od roku 2019 a naším cílem je prodávat kvalitní zboží s heslem „Náš zákazník, náš pán“. Děkujeme, že jste si vybrali náš dropshippingový e-shop a věříme, že budete s nákupem spokojení. — Takhle nějak vypadá drtivá většina prezentací „O nás“, nic říkající text a zbytečná stránka, která existuje jen proto, že ji mají i ostatní. Nedávno jsme s kolegy vedli diskuzi, zda vůbec má ještě tahle patičková sekce své místo, kdo ji čte, co by měla dělat a co do ni umístit. Zamysleli jsme se i na formou pro Dudlu, tak se pojďme podívat na to, jak taková prezentace u nás vypadá.
Příklady stránky O nás:
Existuje mnoho způsobů jak takovou stránku pojmout a hodně záleží na vás, jak se vlastně chcete prezentovat. Pokud se bavíme o e-shopech, tak ty můžete postavit na příběhu, který vás k založení projektu přivedl, na prezentaci týmu a jednotlivých osob, na self prezentaci zakladatele a v případě vlastní výroby můžete stavět na vlastnostech samotného produktu. Cest je mnoho a prvně byste si měli ujasnit, jakou má váš e-shop personu, archetyp, na koho článkem budete cílit a ideálně formu probrat se svým copywriterem, brand specialistou a UX designerem.
Několik různých příkladů zpracování:
- Dudlu.cz: https://www.dudlu.cz/co-je-dudlu/
- Čokoládovna JANEK: https://www.cokoladovnajanek.cz/o-nas/
- Dedoles: https://www.dedoles.cz/o-nas/dedoles-pribeh
- Hannibal: https://www.hanibal.cz/hanibali-pribeh/
- Vasky: https://www.vasky.cz/cs/page/pribeh-vasek
- CZC: https://www.czc.cz/o-nas/clanek
- Mixit: https://www.mixit.cz/o-nas
- Alza: https://www.alza.cz/mise
Ať už svůj příběh budete prezentovat formou textů, obrázků, videí či kombinace všeho, je dobré zmínit, že na rozdíl od B2B segmentu, kde navazujete s klientem osobnější vztah a prezentace „O nás“ dosahuje návštěvnosti až 10 %. U e-shopů většina zákazníků chce jen vybrat zboží, nakoupit za dobrou cenu a mít důvěru, že v případě problémů se o ně postaráte. Udělali jsme si klientský průzkum dat z GA a lze říct, že si stránku v patičce najde přibližně 0,5 % uživatelů, což můžou být tisíce až desítky tisíc lidí za rok v závislosti na návštěvnosti, takže to nepodceňujme a podívejme se na naše zpracování.
Jak vypadá O nás na Dudlu.cz:
Úvod: Jsme pojali tak, aby se dokázal náš nejčastější zákazník, tedy rodič, ztotožnit s naší myšlenkou a viděl v popsaných situací sám sebe. Nesnažíme se vypadat příliš infantilně, jako by snad na e-shopu nakupovali děti, ani nekomunikujeme, že svět rodičů je jedna velká dovolená. Naopak víme, že je to jedná velká změna, že rodičovství je záležitost obou partnerů, že nejsme všichni naprogramovaní být dokonalým otcem a matkou, že se všichni musíme učit a umět si udělat čas i pro sebe.
TimeLine: Ideální prostor, kde lze pomocí několika vět zachytit důležité okamžiky, úspěchy a zároveň odkomunikovat, že už za sebou máme nějakou historii, že u nás nakoupilo tisíce zákazníků, že část peněz vracíme společnosti, že přednášíme a děláme rozhovory, že rosteme a zlepšujeme naše služby.
Tým: Některé e-shopy se rádi prezentují, jako by za výsledkem stál buď jen majitel, nebo jen pár klíčových lidí. My jsme se rozhodli do síně slávy zapsat každého, kdo nám s projektem pomohl, ať už to byl grafik co nám dělal logo, copywriteři co nám píšou blog, dodavatelé řešení od IT po logistiku, zkrátka náš projekt budují lidi s jmény, nikoliv jen spolumajitelé a anonymně znějící „tým“.
Recenze a CTA: Předposlední část věnujeme zákaznické důvěře, protože ne jednoho člověka napadne, že to vše zní pěkně, ale je třeba mrknout na recenze. Můžete nechat zákazníky googlit, ale snazší je recenze rovnou naservírovat a zkusit je uspokojit na vaší stránce. A závěr sekce O nás? Ten patří produktům, tedy alespoň malé ukázce, rozcestníku do několika kategorií a navazujících článků.
A kdo vlastně O náš čte?
Zpravidla se bude jednat o zákazníky, kteří vidí váš e-shop prvně, jsou zvědaví, možná trochu podezřívaví a chtějí si být jistí, že třeba u platby kartou / převodem nenaletí na podvodný web. Druhá skupina lidí jsou externí specialisté. Sám mohu říct, že před uzavřením spolupráce dělám malou prověrku. Čtu si O nás, hledám zmínky na Googlu od kolegů, pročítám recenze a snadněji navážu spolupráci, pokud vidím, že už máte s e-commerce zkušenosti, než když začínáme na zelené louce. Tak si dejte na své prezentaci záležet, sdílejte nás, lajkujte a ať i vám e-shopy rostou.
Hlavní partneři projektu Dudlu.cz
[logo-showcase id=“5325″ title=“Dudlu“]
[supsystic-price-table id=24]
Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu
0 komentáøù