Co je Heuréka? Heureka Shopping je největší srovnávač zboží a zároveň i největší dropshippingová platforma, jenž umožňuje zákazníkům porovnávat nejen cenu a hodnocení u produktů a internetových obchodů, ale také přímé objednání zboží přes Heuréka košík. Ať už prodáváte hračky, pračky, mobily, knihy, televize, vysavače či oblečení – Heuréka umí e-shopům generovat 5–10 % veškerých tržeb.
Jak může Heuréka PPC zvednout tržby?
Heuréka má několik typů propagace, které bych mohl rozdělit na tři úrovně. První úroveň je bezplatná – zaregistrujete se do Heuréky, pošlete tam feed se zbožím a s trochou štěstí se zobrazíte v interních výsledcích vyhledávání. Jinak řečeno, efektivita takové reklamy je většinou nulová. Druhá úroveň je s kreditem – pošlete Heuréce například 1 000 Kč a vaše zboží se spáruje s nosnou kartou na Heuréce, kterou si prohlíží většina zákazníků, a máte tam tak největší šanci na úspěch. Třetí úroveň je s kreditem a biddingem – pokud jste si všimli, že existují čtyři e-shopy ohraničené rámečkem na prvních pozicích, tak to je konkurence, která platí extra peníze za každý proklik pohybující se od 2 – 50 Kč.
Pokud máte konkurence schopnou cenu a pohybujete se na poli, kde více hráčů prodává stejné zboží, tak investice do biddingu se nejen vyplatí, ale je téměř nutností. Naopak, pokud vaše cenová politika je hodně za konkurencí a nemáte žádnou přidanou hodnotu (dárek, doprava zdarma apod.), tak vyhazovat peníze za dražší prokliky je spíše kontraproduktivní. Abyste měli cenu za proklik (CPC) správně nastavenou, potřebujete získat modré ověřeno zákazníky, stáhnout si sortiment report, zanalyzovat konkurenční CPC a nastavit rentabilní hodnotu pro váš e-shop – a to ideálně u všech produktů. Pokud tedy zrovna netrpíte nadbytkem volného času a nebaví vás pravidelně upravovat CPC, tak alternativou je automatický nástroj BiddingFox. Ten po napojení na editor feedů Mergádo a Google Analytics, bude sledovat CPC, tržby, náklady a pravidelně přihazovat dle vašeho nastavení (pozice, PNO, max. CPC).
A co si z toho odnést?
Heuréka neslouží jen k porovnávání cen, ale i jako poměrně silný marketingový nástroj pro milióny uživatelů, kteří zde hledají zboží, srovnávají ceny a čtou recenze u produktů a e-shopů. Správné nastavení feedů, nástrojů jako BiddingFox, Mergádo a analýza výsledků může vygenerovat nezanedbatelné příjmy a pomáhat při budování značky. Možnou nevýhodou je pouze skutečnost, že Heuréká spadá od roku 2016 do skupiny Rockaway, která ve svém portfóliu má projekty Mall, CZC, Uloženku, Rozbaleno, Vivantis, Prodeti, Invia, Kosik a další. Z toho důvodu zde řada e-shopů přestala inzerovat (např. Alza) a i přes ujištění, že informace o objednávkách nebudou zneužity pro obohacení ostatních členů, vznikla anti-stránka BezHeuréky, která byla později soudem v rámci předběžného opatření zrušena. Nemáte-li však s tímto spojením problém a hledáte cestu jak zvýšit tržby na svém e-shopu, pomohu vám se správou a efektivním nastavením, které přivede nové zákazníky.
[supsystic-price-table id=18]
0 komentáøù