Co je obsahový audit? Na rozdíl od technické SEO analýzy, která se zaměřuje na práci programátorů, tak obsahový audit je určený pro kreativce, kteří se starají o textaci produktů, kategorií, parametrů a blogů. Ze zkušenosti lze v auditu objevit tři úrovně psavců. Tou první jsou ne-copywriteři. Zaměstnanci, které posadíte před počítač, stručně jim vysvětlíte kam mají psát popisek a aniž by věděli proč svojí práci vykonávají, plní 8 hodin denně web obsahem. Druhou skupinou jsou proškolení lidé, kteří už slyšeli pojmy SEO a analýza klíčových slov, ale nemají od nikoho kompetentního feedback na svou práci. Poslední skupinou jsou copywriteři, kteří spolupracují se SEO konzultantem a každá jejich minuta je efektivně využitá za účelem navýšení tržeb klienta. Výsledkem obsahového auditu je dokumentace, která odhalí mlácení prázdné slámy a posune texty na úroveň výdělečného copywritingu.
Jak může obsahový audit zvednout tržby?
Mezi nejčastější problémy, které obsahový audit řeší, je absence analýzy klíčových slov, její špatné zpracování či interpretace. To přirozeně vede k neefektivní práci obsahem, titlem, nadpisy a meta popiskem, které dohromady jako celek vedou k zlepšení pozic ve výsledcích vyhledávání, dohledatelnosti webu a značnou měrou ovlivňují i výsledky placených reklam v Google Ads a Skliku. V dokumentaci z auditu naleznete několik příkladů vašich textů a přepracované verze od profesionální copywriterky, která je zahrnutá v ceně auditu. Tyto texty pak můžete přímo aplikovat na web či použít jako vzor pro budoucí styl psaní. Z té technické stránky najdete v dokumentu vysvětlení na míru pro vaše psavce, jak jejich práce pomáhá různým marketingovým kanálům, jak si lze ušetřit práci a tím i rychleji popisovat produkty či velmi podobné vstupní stránky (například barevné druhy).
A co si z toho odnést?
Platíte-li si internisty na zpracování obsahu, určitě neděláte chybu. Stále však platí pravidlo, že ti nejlepší z nejlepších jsou obvykle na volné noze a jejich know-how je placeno zlatem. Obsahový audit má za úkol z vašeho interního týmu udělat profesionály, jejichž texty vám budou přivádět nové zákazníky. Odhalíme slabiny webu a nevyužitý potenciál, zaměříme se na správné pochopení klíčovky, navrhneme tón komunikace, projdeme vaše informační texty a ukážeme vám, jak si přes Collabim a Google Analytics můžete změřit efektivitu investovaného času do popisků. Zaměstnanci jsou dnes drazí, a tak každá koruna by měla být investována s maximální možnou návratností. Hledáte-li cestu jak zlepšit práci s obsahem a zvednout tržby, pomůžeme vám vykročit správným směrem.
[supsystic-price-table id=18]
0 komentářů