Co je obsahový audit? Na rozdíl od technické SEO analýzy, která se zaměřuje na práci programátorů, tak obsahový audit je určený pro kreativce, kteří se starají o textaci produktů, kategorií, parametrů a blogů. Ze zkušenosti lze v auditu objevit tři úrovně psavců. Tou první jsou ne-copywriteři. Zaměstnanci, které posadíte před počítač, stručně jim vysvětlíte kam mají psát popisek a aniž by věděli proč svojí práci vykonávají, plní 8 hodin denně web obsahem. Druhou skupinou jsou proškolení lidé, kteří už slyšeli pojmy SEO a analýza klíčových slov, ale nemají od nikoho kompetentního feedback na svou práci. Poslední skupinou jsou copywriteři, kteří spolupracují se SEO konzultantem a každá jejich minuta je efektivně využitá za účelem navýšení tržeb klienta. Výsledkem obsahového auditu je dokumentace, která odhalí mlácení prázdné slámy a posune texty na úroveň výdělečného copywritingu.
Obsahový audit webu (Zdroj upravené fotky: Pexels)
Jak může obsahový audit zvednout tržby?
Mezi nejčastější problémy, které obsahový audit řeší, je absence analýzy klíčových slov, její špatné zpracování či interpretace. To přirozeně vede k neefektivní práci obsahem, titlem, nadpisy a meta popiskem, které dohromady jako celek vedou k zlepšení pozic ve výsledcích vyhledávání, dohledatelnosti webu a značnou měrou ovlivňují i výsledky placených reklam v Google Ads a Skliku. V dokumentaci z auditu naleznete několik příkladů vašich textů a přepracované verze od profesionální copywriterky, která je zahrnutá v ceně auditu. Tyto texty pak můžete přímo aplikovat na web či použít jako vzor pro budoucí styl psaní. Z té technické stránky najdete v dokumentu vysvětlení na míru pro vaše psavce, jak jejich práce pomáhá různým marketingovým kanálům, jak si lze ušetřit práci a tím i rychleji popisovat produkty či velmi podobné vstupní stránky (například barevné druhy).
A co si z toho odnést?
Platíte-li si internisty na zpracování obsahu, určitě neděláte chybu. Stále však platí pravidlo, že ti nejlepší z nejlepších jsou obvykle na volné noze a jejich know-how je placeno zlatem. Obsahový audit má za úkol z vašeho interního týmu udělat profesionály, jejichž texty vám budou přivádět nové zákazníky. Odhalíme slabiny webu a nevyužitý potenciál, zaměříme se na správné pochopení klíčovky, navrhneme tón komunikace, projdeme vaše informační texty a ukážeme vám, jak si přes Collabim a Google Analytics můžete změřit efektivitu investovaného času do popisků. Zaměstnanci jsou dnes drazí, a tak každá koruna by měla být investována s maximální možnou návratností. Hledáte-li cestu jak zlepšit práci s obsahem a zvednout tržby, pomůžeme vám vykročit správným směrem.
[supsystic-price-table id=18]
0 komentářů