👶 71. díl — Jak na SEO Audit Shoptet e-shopů? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

12.1.2025

Tomáš Zahálka

Plánujete-li si zaplatit technický SEO audit e-shopu běžícím na Shoptetu, jehož výstupem budou návrhy na programátorské úpravy, tak si dovolím říct, že jsou to vyhozené peníze.

V současnosti Shoptet konzultuje technické věci pro SEO s týmem čtyř SEO specialistů Pavlem Ungrem, Martinem Matějkou, Michalem Binkou a Tomášem Zahálkou, kteří hledají shodu v prioritách a zásadní problémy, včetně návrhů na vylepšení CMS předávají na projektového manažera Shoptetu.

Co očekávat od SEO auditu na Shoptetu?

Co očekávat od SEO auditu na Shoptetu? (Autor: Tomáš Zahálka)

Co je možné auditovat v SEO na Shoptetu?

Za posledních několik let Shoptet vylepšil řadu věcí od nástroje Pokročilé SEO, který nyní nabízí import a export, možnost nahrání ikonky pro dlaždice parametrických kategorií po UI doplňku.

Po technické stránce se upravila Sitemapa, která nyní správně pracuje s více jak 50 000 URL adres, vytvořila se možnost zakládat články do složitější struktury blogu, upravilo se zobrazování textu u stránkování kategorií, přidalo se několik proměnných pro Základní SEO jako cena a mnoho dalšího.

Existují technické drobnosti, které se mohou vylepšit, ale tím, že dostanete pdf dokument, který pošlete na HD Shoptetu toho nedocílíte. Maximálně budete frustrovaní, že něco „kritického“ je špatně a nemáte sílu to ovlivnit. Vy naopak chtějte audit, který vám ukáže co v současném stavu můžete zlepšit.

Checklist 35 bodů pro SEO audit:

  1. Základní SEO — Proměnné pro Titly a Meta Description
  2. Základní SEO — Struktura URL adres produktů a kategorií
  3. Základní SEO — Chybné přesměrování URL adres
  4. Kategorie — Nastavení informační architektury
  5. Kategorie — Identifikace duplicitních kategorií
  6. Kategorie — Horní a dolní popisky kategorií
  7. Kategorie — Text v odkazu, Title a Meta Description
  8. Značky — Viditelnost vstupních stránek značek
  9. Značky — Horní popisky značek a meta tagy
  10. Parametrické filtry — Nastavení parametrů a fasetové navigace
  11. Parametrické filtry — Identifikace duplicitních hodnot
  12. Produkty — Krátký a podrobný popis 
  13. Produkty — Skladba názvu a URL adres produktů
  14. Produkty — Nastavení kategorií a výchozích kategorií
  15. Produkty — Popisné parametry vs. Parametrické parametry
  16. Produkty — Počet zobrazených položek na stránku
  17. Produkty — Nastavení meta tagů pro produkty
  18. Produkty — Obrázky a jejich názvy
  19. Produkty — Recenze a diskuze
  20. Blog — Kvalita článků a copywritingu
  21. Blog — Monetizace článků a prolinkování
  22. Editor HTML kód — Nastavení strukturovaných dat
  23. Editor HTML kód — Kontrola Robots.txt
  24. Editor další nastavení — Drobečková navigace
  25. Editor další nastavení — Stránka 404
  26. Pokročilé SEO — Parametrické kategorie
  27. Pokročilé SEO — Automatické přesměrování
  28. Slovník pojmů — Tvorba frází a jejich struktura
  29. Slovník pojmů — Nastavení interního prolinkování
  30. Google Search Console — Audit výkonu stránek
  31. Google Search Console — Nasazení sitemapy
  32. Google Search Console — Kvalita a množství zpětných odkazů
  33. Google Search Console — Indexace stránek a chyby 404
  34. Collabim — Párování klíčových slov na vstupní stránky
  35. Collabim — Sledování a stažení dat od konkurence

Video návod na SEO audity v Shoptetu (Autor: Tomáš Zahálka)

Cílem by mělo být získat užitečné rady, které vás buď svépomocí, nebo ve spolupráci se SEO konzultantem posunou v organice dál a pomohou vám snížit závislost na PPC reklamě.

Kolik stojí SEO audity?

Smysluplný SEO audit na Shoptet e-shop získáte od 10 000 Kč do 50 000 Kč. Záleží, jestli chcete jen vypsat co máte dobře a špatně s obecnou ukázkou jak to SEO specialista řeší u jiného klienta.

Případně zda si přejete 1-3 ukázky vytvořené přímo ve vašem projektu, kde se do auditu musí zapojit i copywriter a vy si na základě vzorů můžete zkusit svépomocí optimalizovat celý web.

Jaký dopad by měl mít SEO audit webu?

Máte-li ve firmě dostatek lidí s volným časem, tak doporučuji audit včetně vyhotovených příkladů a zároveň si po kvartálu in-house prací domluvte SEO kontrolu výstupu.

Nemáte-li lidské kapacity, domluvte si se SEO specialistou kontinuální spolupráci a audit by měl sloužit jako ukázka, která vás ujistí, že jedete na podobné mentální vlně.

Návrhy na technické úpravy mají své místo u e-shopů na míru, nikoliv u krabicových řešení, tak neplaťte na šuplíkové audity, chtějte praktické rady a ať i vám e-shopy rostou.

 

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci rychle objednávky

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci ziskový e-shop

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci konzultaci e-shopu

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentáøù

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *