Plánujete-li si zaplatit technický SEO audit e-shopu běžícím na Shoptetu, jehož výstupem budou návrhy na programátorské úpravy, tak si dovolím říct, že jsou to vyhozené peníze.
V současnosti Shoptet konzultuje technické věci pro SEO s týmem čtyř SEO specialistů Pavlem Ungrem, Martinem Matějkou, Michalem Binkou a Tomášem Zahálkou, kteří hledají shodu v prioritách a zásadní problémy, včetně návrhů na vylepšení CMS předávají na projektového manažera Shoptetu.

Co očekávat od SEO auditu na Shoptetu? (Autor: Tomáš Zahálka)
Co je možné auditovat v SEO na Shoptetu?
Za posledních několik let Shoptet vylepšil řadu věcí od nástroje Pokročilé SEO, který nyní nabízí import a export, možnost nahrání ikonky pro dlaždice parametrických kategorií po UI doplňku.
Po technické stránce se upravila Sitemapa, která nyní správně pracuje s více jak 50 000 URL adres, vytvořila se možnost zakládat články do složitější struktury blogu, upravilo se zobrazování textu u stránkování kategorií, přidalo se několik proměnných pro Základní SEO jako cena a mnoho dalšího.
Existují technické drobnosti, které se mohou vylepšit, ale tím, že dostanete pdf dokument, který pošlete na HD Shoptetu toho nedocílíte. Maximálně budete frustrovaní, že něco „kritického“ je špatně a nemáte sílu to ovlivnit. Vy naopak chtějte audit, který vám ukáže co v současném stavu můžete zlepšit.
Checklist 35 bodů pro SEO audit:
- Základní SEO — Proměnné pro Titly a Meta Description
- Základní SEO — Struktura URL adres produktů a kategorií
- Základní SEO — Chybné přesměrování URL adres
- Kategorie — Nastavení informační architektury
- Kategorie — Identifikace duplicitních kategorií
- Kategorie — Horní a dolní popisky kategorií
- Kategorie — Text v odkazu, Title a Meta Description
- Značky — Viditelnost vstupních stránek značek
- Značky — Horní popisky značek a meta tagy
- Parametrické filtry — Nastavení parametrů a fasetové navigace
- Parametrické filtry — Identifikace duplicitních hodnot
- Produkty — Krátký a podrobný popis
- Produkty — Skladba názvu a URL adres produktů
- Produkty — Nastavení kategorií a výchozích kategorií
- Produkty — Popisné parametry vs. Parametrické parametry
- Produkty — Počet zobrazených položek na stránku
- Produkty — Nastavení meta tagů pro produkty
- Produkty — Obrázky a jejich názvy
- Produkty — Recenze a diskuze
- Blog — Kvalita článků a copywritingu
- Blog — Monetizace článků a prolinkování
- Editor HTML kód — Nastavení strukturovaných dat
- Editor HTML kód — Kontrola Robots.txt
- Editor další nastavení — Drobečková navigace
- Editor další nastavení — Stránka 404
- Pokročilé SEO — Parametrické kategorie
- Pokročilé SEO — Automatické přesměrování
- Slovník pojmů — Tvorba frází a jejich struktura
- Slovník pojmů — Nastavení interního prolinkování
- Google Search Console — Audit výkonu stránek
- Google Search Console — Nasazení sitemapy
- Google Search Console — Kvalita a množství zpětných odkazů
- Google Search Console — Indexace stránek a chyby 404
- Collabim — Párování klíčových slov na vstupní stránky
- Collabim — Sledování a stažení dat od konkurence
Video návod na SEO audity v Shoptetu (Autor: Tomáš Zahálka)
Cílem by mělo být získat užitečné rady, které vás buď svépomocí, nebo ve spolupráci se SEO konzultantem posunou v organice dál a pomohou vám snížit závislost na PPC reklamě.
Kolik stojí SEO audity?
Smysluplný SEO audit na Shoptet e-shop získáte od 10 000 Kč do 50 000 Kč. Záleží, jestli chcete jen vypsat co máte dobře a špatně s obecnou ukázkou jak to SEO specialista řeší u jiného klienta.
Případně zda si přejete 1-3 ukázky vytvořené přímo ve vašem projektu, kde se do auditu musí zapojit i copywriter a vy si na základě vzorů můžete zkusit svépomocí optimalizovat celý web.
Jaký dopad by měl mít SEO audit webu?
Máte-li ve firmě dostatek lidí s volným časem, tak doporučuji audit včetně vyhotovených příkladů a zároveň si po kvartálu in-house prací domluvte SEO kontrolu výstupu.
Nemáte-li lidské kapacity, domluvte si se SEO specialistou kontinuální spolupráci a audit by měl sloužit jako ukázka, která vás ujistí, že jedete na podobné mentální vlně.
Návrhy na technické úpravy mají své místo u e-shopů na míru, nikoliv u krabicových řešení, tak neplaťte na šuplíkové audity, chtějte praktické rady a ať i vám e-shopy rostou.
0 komentáøù