Co je technická SEO analýza? Na rozdíl od obsahové analýzy, která se zaměřuje na práci copywriterů, tak technický audit webu je určený pro vývojáře e-shopu a jejich programátory. Představte si jí jako kontrolu auta. I přes krásný vzhled a dobrého řidiče může mít auto méně kompatibilní součástky, které ho budou zpomalovat a nikdy nevyužijete jeho maximální výkon. Podobně tomu je i u webových stránek. Vývojáři ovládají řadu složitých programátorských jazyků a dokáží realizovat prakticky cokoliv, co si vymyslíte. Ovšem technické SEO většinou znají pouze elementárně a operují s pravidly, které jsou roky neplatné. Analýza webu poskytne dokumentaci pro nezbytné změny, po jejichž aplikaci dosáhnete snadněji lepších pozic v SEO a můžete tím i nezanedbatelně snížit náklady za PPC reklamy.
Jak může SEO audit zvednout tržby?
Mezi nejčastější problémy, které analýza webových stránek odhalí, patří nešťastné pokusy o automatizaci v podobě propisování stejných meta dat na více stránek. Duplikace pracně napsaného obsahu na jiné – technicky neošetřené stránky -, čímž podsouváte vyhledávačům nežádoucí duplicity. Špatná práce se sitemapou, robots.txt, kanonizací, tagy noindex / index, generováním nevhodných URL a nemožností plně využít potenciálu parametrů. Některé chyby jsou méně závažné, jiné mohou zásadně poškozovat rozvoj webu a házet klacky pod nohy copywritingu, který po odstranění nedostatků může raketově vyletět a vám přinášet tolik vytoužené objednávky. S tím je spojený i nezbytný SEO audit redakčního systému, který je součástí technické SEO analýzy a může odhalit mezery v běžně používaných nástrojích, o kterých jsem psal více v magazínu MladýPodnikatel.
V online marketingu a hlavně u e-shopů jedna činnost navazuje na druhou, a tak oprava jedné chyby se nejen pozitivně projeví v neplacených výsledcích vyhledávání, ale promítne se i do placených reklam na Googlu a Seznamu. Ať už se bavíme o rychlosti načítání webu, optimalizaci vstupních stránek, komprimaci obrázků, úpravu meta tagů – AdWords a Sklik pro řadu kampaní čerpají data z indexu vyhledávačů a výkonnost reklam ovlivňují i takové faktory, jako je responzivita webu a HTTPS.
A co si z toho odnést?
Než začnete uvažovat nad investicí do technické SEO analýzy webových stránek, zjistěte si, zda je vůle dodavatelů e-shopového řešení něco měnit. Krabicová řešení obvykle jakékoliv změny aplikují velmi pomalu a pokud se náhodou netrefíte do vývojářského okna, tak se změn dočkáte až za několik let. Podobný scénář je i u one-man show programátorů, jejichž ego odmítá přijmout jakékoliv externí doporučení, protože by přeprogramování znamenalo přiznat chybu a stálo by to nějaký čas. Pokud však máte šikovné a aktivní vývojáře, kteří si nechají poradit a na prvním místě mají spokojenost zákazníka, tak jste vykročili správným směrem a můžete se těšit auditu, který vás posune před konkurenci.
[supsystic-price-table id=18]
0 komentáøù