Technická SEO analýza – Audit webu, který odhalí programátorské chyby!

30.12.2018

Tomáš Zahálka

Co je technická SEO analýza? Na rozdíl od obsahové analýzy, která se zaměřuje na práci copywriterů, tak technický audit webu je určený pro vývojáře e-shopu a jejich programátory. Představte si jí jako kontrolu auta. I přes krásný vzhled a dobrého řidiče může mít auto méně kompatibilní součástky, které ho budou zpomalovat a nikdy nevyužijete jeho maximální výkon. Podobně tomu je i u webových stránek. Vývojáři ovládají řadu složitých programátorských jazyků a dokáží realizovat prakticky cokoliv, co si vymyslíte. Ovšem technické SEO většinou znají pouze elementárně a operují s pravidly, které jsou roky neplatné. Analýza webu poskytne dokumentaci pro nezbytné změny, po jejichž aplikaci dosáhnete snadněji lepších pozic v SEO a můžete tím i nezanedbatelně snížit náklady za PPC reklamy.

Technický SEO audit webu (Zdroj upravené fotky: Freepik)

Jak může SEO audit zvednout tržby?

Mezi nejčastější problémy, které analýza webových stránek odhalí, patří nešťastné pokusy o automatizaci v podobě propisování stejných meta dat na více stránek. Duplikace pracně napsaného obsahu na jiné – technicky neošetřené stránky -, čímž podsouváte vyhledávačům nežádoucí duplicity. Špatná práce se sitemapou, robots.txt, kanonizací, tagy noindex / index, generováním nevhodných URL a nemožností plně využít potenciálu parametrů. Některé chyby jsou méně závažné, jiné mohou zásadně poškozovat rozvoj webu a házet klacky pod nohy copywritingu, který po odstranění nedostatků může raketově vyletět a vám přinášet tolik vytoužené objednávky. S tím je spojený i nezbytný SEO audit redakčního systému, který je součástí technické SEO analýzy a může odhalit mezery v běžně používaných nástrojích, o kterých jsem psal více v magazínu MladýPodnikatel.

V online marketingu a hlavně u e-shopů jedna činnost navazuje na druhou, a tak oprava jedné chyby se nejen pozitivně projeví v neplacených výsledcích vyhledávání, ale promítne se i do placených reklam na Googlu a Seznamu. Ať už se bavíme o rychlosti načítání webu, optimalizaci vstupních stránek, komprimaci obrázků, úpravu meta tagů – AdWords a Sklik pro řadu kampaní čerpají data z indexu vyhledávačů a výkonnost reklam ovlivňují i takové faktory, jako je responzivita webu a HTTPS.

A co si z toho odnést?

Než začnete uvažovat nad investicí do technické SEO analýzy webových stránek, zjistěte si, zda je vůle dodavatelů e-shopového řešení něco měnit. Krabicová řešení obvykle jakékoliv změny aplikují velmi pomalu a pokud se náhodou netrefíte do vývojářského okna, tak se změn dočkáte až za několik let. Podobný scénář je i u one-man show programátorů, jejichž ego odmítá přijmout jakékoliv externí doporučení, protože by přeprogramování znamenalo přiznat chybu a stálo by to nějaký čas. Pokud však máte šikovné a aktivní vývojáře, kteří si nechají poradit a na prvním místě mají spokojenost zákazníka, tak jste vykročili správným směrem a můžete se těšit auditu, který vás posune před konkurenci.

[supsystic-price-table id=18]

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci budovat PPC

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci budovat SEO

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *