Případové studie optimalizace PPC – 2019

19.7.2019

Tomáš Zahálka

Přemýšlíte zda investovat do reklamy a nevíte jak může vypadat optimalizace PPC v praxi? Každý e-shop je unikátní, a proto vždy vymýšlím s klienty jedinečný přístup pro optimalizaci PPC kampaní tak, abychom docílili ideálních výsledků v co nejkratším čase. V této případové studii uvidíte tři reálné a nejčastější příklady, které pravidelně potkávám a mohou se týkat i vašeho internetového obchodu.

Případové studie 2019 - Optimalizace PPC

Případové studie 2019 – Optimalizace PPC (Zdroj upravené fotky: Freepik)

Zásadně snižujeme PNO a zvyšujeme tržby

První příklad optimalizace začal v únoru 2018, kdy přišel „klient A“ s žádostí o audit PPC, protože měl podezření, že náklady těžce převyšují tržby. Cílem auditu bylo zhodnocení výkonnosti kampaní a sepsaní případných doporučení, které předají svému správci. PNO z auditu vycházelo ztrátové okolo 120 % a klient tak požádal specialistu o schůzku s cílem optimalizovat výsledky a nastavením mantinelů.

Ta se nakonec nekonala a kolega svévolně opustil klienta těsně před hlavní sezónou. Převzali jsme tak na konci února účty a začali intenzivně pracovat nejen na optimalizaci PPC, ale i na obsahu (SEO), vytvořením produktových feedů a lepší architektuře webu. Od března začal e-shop pomalu růst a během následujících tří měsíců jsme snížili PNO ze 120 % na 30 % a zvedli meziročně tržby o dvojnásobek. Níže vidíte výsledek po téměř roční spolupráci, kdy i díky velké zásluze na práci s obsahem jsme zvedli tržby z placených reklam o 176 % a PNO ustálili na rentabilních 15 %.

Případová studie optimalizace PPC

Případová studie optimalizace PPC – Příklad A + 176 %

Lehce zvyšujeme PNO a zvyšujeme tržby

Druhý příklad je z opačného soudku. S „klientem B“ jsem už dlouhodobě spolupracoval na Facebook Ads a i přesto, že jiný kolega dosahoval u Google Ads a Seznam Ads velmi dobrého PNO okolo 10 %, tak se mu nedařilo zvednou tržby. Každý sortiment je jiný a někomu se lépe daří ze SEO, jinému z PPC a dalšímu zas může fungovat SMM. I tak jsem byl požádán o převzetí účtu a vyzkoušení jiné strategie.

A jak dopadlo převzetí? Špatně. Po dohodě s klientem jsme otevřeli prostor a nechali PNO vystoupat z 10 % na 30 % s tím, že marže je okolo 30 – 50 % a ustojíme to. Už za první měsíc bylo vidět, že i přes raketový nárůst tržeb krvácíme a jsme v červených číslech. Udělali jsme proto krizových telefonát a začali znovu počítat. Vyšlo nám, že s ohledem na různé marže skrze značky, které se ještě k tomu dynamicky mění, tak nebude optimální PNO 30 %, ale shodou náhod zase 15 %. Nyní jsme měli cíl a teď jen s nárůstem nákladů o 5 % zvednout co nejvíce tržby. Povedlo se a meziročně jsme v roce 2019 na + 238 % bez toho, abychom krváceli a s PNO se pohybujeme na rentabilních číslech mezi 13 – 15 %.

Případová studie optimalizace PPC

Případová studie optimalizace PPC – Příklad B + 238 %

Začínáme na zelené louce a zvyšujeme tržby

U posledního příkladu mohu prozradit název e-shopu (Dudlu.cz), kterého jsem spolumajitelem a nemusím tak držet žádnou mlčenlivost. E-shop běží od roku 2019 na zelené louce a stejně jako svým klientům říkám, ať se nebojí zainvestovat do placených reklam, musel jsem se svou radou řídit.

Podobně jako řada začínajících klientů nemá rozpočet na práci PPC specialisty, my zas nemáme moc volné kapacity na „neplacené projekty“, a tak jsem šel do optimalizace PPC se strategií minimálních časových nákladů s maximálním možným dopadem. První měsíc dopadl dle očekávání špatně a PNO se pohybovalo okolo 20 % s tím, že náš zisk je v průměru 10 %. Pustili jsme se tak do rychlého vylepšení obsahu vstupních stránek, které mají zásadní vliv na indexaci a dynamické reklamy. Během třetího měsíce jsme se začali pohybovat na PNO mezi 5 – 8 %, které držíme do dnes a až si vyděláme polštářek na experimenty, pustíme se i do dalších kampaní. Mezitím pracujeme na architektuře webu, roztřídění zboží a přípravě vstupních stránek, kdy každá změna v SEO se nám pozitivně odráží do PPC.

Případová studie optimalizace PPC

Případová studie optimalizace PPC – Příklad C + 100 %

A co si z optimalizace PPC odnést?

Nerad bych, abyste si z prvních dvou příkladů odnesli názor, že nejlepší řešení je ukončit spolupráci s kolegy a začít s někým jiným. Je jedno s kým budete pracovat, ale pokud si odsouhlasíte špatné PNO, můžete se i s tím nejlepším PPC specialistou dostat do červených čísel. Kvalita webu je taktéž zásadní a bez SEO, respektive dobrého obsahu se může zhoršit kvalita reklam a tím se zvednou zbytečně ceny za proklik. Pokud však pracujete na všech složkách rovnoměrně, výsledky mohou raketově stoupnout během prvních pár měsíců. Hledáte-li parťáka na optimalizaci PPC reklam, můžete se na mě kdykoliv obrátit přes e-mail: info@tomaszahalka.cz a vymyslíme strategii, která bude na míru pro váš projekt.

[supsystic-price-table id=18]

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci budovat PPC

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci budovat SEO

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *