👶 78. díl — Jak vybrat PPC Specialistu pro Shoptet? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

19.4.2025

Tomáš Zahálka

PPC specialisté jsou odborníci na placené reklamy v Google Ads, Seznam Ads a někteří do náplně práce zahrnují i srovnávače zboží typu Heuréka, Favi, Glami, Srovname a Hledejceny.

V e-commerce hrají klíčovou, protože 30 – 50 % objednávek při správné diverzifikaci kanálů pochází z Google Ads a je důležité, aby investice plnila rozpočtové cíle e-shopu.

Jak vybrat PPC specialistu

Jak vybrat PPC specialistu (Autor: Tomáš Zahálka)

🌟 Rozdíly mezi juniorem, mediorem a seniorem?

Podobně jako u SEO, tak i PPC odborníci mají různé přístupy k správě účtů a vyhodnocování dat.

Základem pro férovou spolupráci je, abyste vždy byli majitelé svých Google Ads a Seznam Ads účtů. Správcům poskytujte přístup přes jejich MCC účet, tedy nesmí se stát situace, kdy Ads účet bude zakládat agentura / freelancer a náklady za reklamu vám budou přefakturovávat.

🎓 Junior PPC konzultant

Junior PPC konzultant obvykle umí vytvořit základní kampaně pro Google Ads a Seznam Ads. Orientuje se v rozhraní, ale potřebuje dohled seniorního kolegy nad rozpočty a marketingovou strategií.

  • Cena: od 5 000 Kč měsíčně
  • Zkušenosti: 1 – 2 roky, pracuje s rozpočty do 50 000 Kč / měsíčně
  • Dovednosti: Google Ads, Seznam Ads a základy datové analytiky
  • Práce: Vytváří kampaně a napojení, pomáhá se založením Ads účtů

Junioři jsou nedílnou součástí balíčků od PPC agentur, kdy s vámi na jednání mluví seniorní PPC specialista, ale o PPC účet se následně stará začínající anonymní junior.

Dynamické remarketingové reklamy v Google Ads

Dynamické remarketingové reklamy v Google Ads (Zdroj: Klient HomePond)

🔧 Medior PPC expert

Medior PPC expert už dokáže kampaně nejen vytvořit, ale také samostatně navrhnout jejich strukturu a průběžně optimalizovat reklamy na základě dat z Ads systémů a GA4.

  • Cena: od 10 – 20 000 Kč měsíčně
  • Zkušenosti: 2 – 5 let, pracuje s rozpočty od 50 – 250 000 Kč / měsíčně
  • Dovednosti: Pokročilé nastavení konverzí, merchant centra a GA4
  • Práce: Optimalizuje kampaně, vytváří experimenty, konzultuje PNO / ROAS

Medior rozumí souvislostem mixu marketingový kanálů, sleduje vývoj PNO, pracuje s biddingem a samostatně dělá změny, které vedou k vyšší výkonnosti. Ideální pro většinu Shoptet e-shopů.

Nastavení konverzí v Google Ads

Nastavení primárních a sekundárních konverzí (Zdroj: Google Ads)

💪 Senior PPC specialista

Seniorním PPC specialistům kampaně vytváří skupiny juniorních a mediorních expertů a sami se více zaměřují na detailní analytiku, UX a obchodních cíle firmy.

  • Cena: od 20 – 100 000 Kč měsíčně
  • Zkušenosti: 5 let a více, pracuje s rozpočty nad 250 000 Kč / měsíčně
  • Dovednosti: Pokročilá datová analytika s domodelací ztracených dat
  • Práce: Řídí tým mediorů a juniorů, řeší detailně analytiku a intepretaci dat

Větší rozpočty vyžadují pokročilejší / přesnější datovou analytiku, nad rámec Ads reportů a GA4, ideálně v kooperaci s odborníky jako Digitální architekti a Measure Design.

Google Ads měření dvou PNO (hodnota všech konverzích vs. hodnota nákupních konverzíchú

Měření dvou PNO – hodnota všech konverzích vs. hodnota nákupních konverzích – (Zdroj: Google Ads)

🔄 Jak vyhodnocovat práci PPC specialisty?

PPC reklamy jsou postavené na platbě za proklik, takže pokud specialista nemá zacílenou reklamu na špatné publikum a klíčová slova, tak může garantovat relevantní návštěvnost, nikoliv však nákupy.

Co ovlivňuje rentabilitu PPC reklam:

  • 💵 Cena produktů – Bez správné cenotvorby budou chodit čumilové, nikoliv zákazníci
  • 🔍 SEO na e-shopu – Architektury webu, kvalita vstupních stránek, textů a parametrů
  • 🚀 UX a CRO – Design webu, fotky a důvěryhodnost mohou zvednout CRO o procenta
  • 🎯 Rozpočty na reklamu – Omezené rozpočty mohou při být silné konkurenci ztrátové
  • ⚡Synergie – Reklama není rentabilní, pokud neumíte se zákazníky dál pracovat
  • 📝 Nastavené cíle – Bez dlouhodobé strategii budete reklamy jen náhodně měnit
🎯 PPC pro Shoptet e-shopy

🎯 PPC pro Shoptet e-shopy od 10 000 Kč měsíčně (Autor: Tomáš Zahálka)

E-shop je prodejce, PPC reklama je nástroj, který vodí co nejpřesnější publikum. Přivedete-li potenciálního zákazníka, ale tomu chybí informace o produktech (popisky, parametry, fotky, videa), web vypadá nedůvěryhodně a ceny jsou bez přidané hodnoty dražší, tak nákupní konverze nenastane.

Nastavte si s PPC specialistou cíle na trochu sofistikovanější úrovni, než jen „chceme víc objednávek, za co nejmenší cenu“. Mějte připravený obchodní plán s očekávaným meziročním růstem objednávek. Marketingovou strategii, která bude přivedené zákazníky a uživatele monetizovat pomocí remarketingu, mailingu a věrnostním program pro registrované.

Ukázka PLA reklamy na Seznamu pro BrunoShop

Ukázka PLA reklamy na Seznamu pro BrunoShop (Zdroj Google SERP)

📚 Jak se vzdělávat v oboru PPC specialista?

Nejlepší zkušenosti získáte na vlastním projektu, prací v online marketingové agentuře a e-shopu.

  • 🎧 Podcasty od Ladislav Vitouš (PPC podcast CZ), MladýPodnikatel
  • 📜 Blogy od Hana Kobzová, Zaklik od Petra Větrovská
  • 🧘 Konference od PPC restart. Shoptet Meetingy

Na Dudlu jsme si vyzkoušeli utratit 1 000 000 Kč do PPC reklamy, která dle všech PNO (v Ads, GA4), byla ztrátová. Ovšem při pohledu do Shoptetu a na účetní čísla jsme se dopočítali zisku, protože Ads i GA4 jsou ochuzené o zamítnuté cookies lišty, v běžném nastavení nereflektují marži na dopravném a schopnost e-shopu nakoupené zákazníky dál levněji recyklovat přes ostatní marketingové kanály.

✏️ Jak vybrat PPC specialistu pro e-shop?

Podobně jako u SEO specialisty si vyberte i PPC specialistu, který má zkušenosti s vaším obchodním zaměřením. Úplně jinak se vytváří strategie a reklamy pro B2C e-shopy na Shoptetu, jinak pro obsahové blogy, kavárny, B2B, B2E a B2G. My se v PPC reklamě zaměřujeme pouze na Shoptet e-shopy.

Než si najmete PPC specialistu, připravte si reálné plány a obchodní strategii, kterou bude realizovat a jestli vás tento článek obohatil, tak nás sdílejte, komentujte a ať i vám e-shopy rostou — celý seriál zde!

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci objednávky z placené reklamy!

od 10 000 Kč / měsíčně

N
Základní správa: 10 000 Kč (5h)

Nastavení a udržovací optimalizace

N
Malé e-shopy: 15 000 Kč (8h)

Rozpočty do 150 000 Kč / měsíčně

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (15h)

Rozpočty cca 250 000 Kč / měsíčně

N
Velké e-shopy: 35 000 Kč (25h)

Rozpočty cca 500 000 Kč / měsíčně

N
VIP správa: 50 000 Kč (50h)

Neomezené limity rozpočtů

Chci být dohledatelný ve vyhledávačích a AI!

od 15 000 Kč / měsíčně

N
Pomalé krůčky: 15 000 Kč (10h)

Vyřešíme hlavní problémy v SEO

N
Malé e-shopy: 20 000 Kč (15h)

Jednotky kategorií a stovky produktů

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (20h)

Desítky kategorií, až tisíce produktů

N
Velké e-shopy: 50 000 Kč (50h)

Stovky kategorií, desítky tisíc produktů

N
VIP řešení: 80 000 Kč (100h)

Neomezeně kategorií a produktů

Chci jednorázové konzultace a audity!

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
Konzultace: 5 000 Kč (2,5h)

1,5 hodiny na přípravu a 1h video call

N
SEO audit e-shopu: 25 000 Kč

Ideální pro in-house SEO správu

N
Vstupní video call: Zdarma

Nevíte co vybrat? Probereme to.

N
PPC audit e-shopu: 35 000 Kč

Ideální pro in-house PPC správu

N
Marketingový audit: 50 000 Kč

Rozebereme SEO, PPC, UX a Shoptet

Komentáře

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *