Případová studie na SEO pro HomePond – Když SEO vyhraje nad PPC!

24.9.2018

Tomáš Zahálka

Lze dostat začínající e-shop na první pozice v organice za 25 000 Kč? To byla otázka, kterou jsem si položil, když mě v lednu oslovil malý český výrobce zaměřený na produkty pro čistá jezírka a léčiva pro ryby. Sortiment o 30 produktech, hledanost pár stovek lidí v sezóně, design webu nemoderní (nikoliv však pro cílovku nevyhovující), historie domény prakticky žádná „teprve s onlinem začínáme“, sdělili mi. Tak to bude asi pěkný oříšek, pomyslel jsem si, ale mělo to své jedno velké vizionářské plus …

HomePond – Specialista na péči o zahradní jezírka (Zdroj: HomePond)

Samotnou firmu Homepond s.r.o. tvoří tým letitých specialistů v oborech hydrochemie a hydrobiologie, kteří úzce spolupracují například s Oddělením rybářství a hydrobiologie na Mendelově univerzitě v Brně a několika velkými realizátory v oblasti zahradních jezírek a rybníčků. Mají tak více jak 20 let zkušeností a know-how, které chtějí zákazníkům předat. Všechny nabízené produkty si sami vyrábějí a to hlavní, mají opravdu chuť své nové dítě marketingově nakopnout.

Pokud by mě oslovil za podobných podmínek jiný klient, například prodávající další neznačkové oblečení dotažené odněkud z Asie s vidinou rychlého zbohatnutí, určitě bych takový projekt odmítl, ale tady to bylo jiné. Máte-li vlastní produkt, poměrně malou konkurenci, příběh a zajímavé zázemí v podobě profesionálů, kteří rozumí tomu co prodávají, je to jiná písnička. Dostatek času před hlavní sezónou tomu taky nahrával a zakázku jsem po menším rozhovoru s klientem přijal.

SEO poráží PPC – Cenzurované výsledky o tržby (Zdroj: HomePond | Google Analytics)

Strategie jak střelba z kulometu:

Klient si poptal i pé-pé-céčkaře (ano, vážně to tak nazvu), linkbuildera a mě na obsahovou strategii plus realizaci vstupních stránek. Sám se také iniciativně pustil do sepisování návodů pro zákazníky, tipů a rad, kde chtěl zúročit své letité zkušenosti a celé soukolí se v únoru rozeběhlo.

Ukázka hledanosti a pozice Google / Seznam (Zdroj: Collabim)

Pro práci na SEO jsem v první fázi vypracoval analýzu klíčových slov (klient už jednu od někoho měl, ale jednalo se spíše o stažená data z Skliku a mnoho frází chybělo). Vlastní analýzu jsem rozdělil na klíčová slova (KW) pro nové vstupní stránky, pro současné stránky, které stačilo jen obsahově a v meta tagách odladit a KW pro témata na články. Jelikož nejsem zrovna odborník na jezírka, tak se veškerý obsah čerpal z popisků co měl klient na produktech a prospektech + bylo nutné nastudovat texty a obraty jenž používala konkurence. Za přibližně jeden měsíc jsme měli upravený obsah na webu a klient průběžně přidával nové články, jenž se zaměřují na poradenství pro péči o jezírka.

Data z analýzy klíčových slov jsme nahráli do Collabimu, abychom změřili pozici před spoluprací a po spolupráci. Za několik měsíců se prakticky všechna slova posunula z 60+ na 20 až 30+ a v průběhu sezóny se ustálila v top 10. Z analýzy výsledků bylo vidět, že zatímco Googl jako vstupní stránku na řadu KW vybral pro dobrou pozici odborné články, Seznam katapultoval na první místa raději kategorie s produkty a článkům nevěnoval velkou pozornost. Nakrmili jsme tak oba vyhledávače tím, co jim chutná.

Sezóna je téměř u konce a ve výsledku se povedlo s prakticky novým e-shopem udělat přes 1 300 objednávek. Je důležité zmínit, že bez spolupráce linkbuilderů by pravděpodobně samotný obsah a úprava on-page faktorů nestačil, stejně tak, jako bez kvalitních vstupních stránek by se nemuselo tolik dařit PPC. Výsledkem však je, že se cíle povedlo splnit a i poměrně nevzhledný web bežící na OxyShopu fungoval. Samotné SEO aktuálně dělá přes 40 % tržeb a je to nejsilnější kanál klienta do něhož se investice nejen vrátila, ale bude i na několik dalších let generovat čistý zisk.

[perfectpullquote align=“full“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Produkty Home pond si díky kvalitě nachází zákazníky, což nám referovali i naši velkoodběratelé. Co se týče e-shopu, tak optimalizace SEO vaší rukou je více než zdařilá, čemuž odpovídají pozice v organice na Googlu, Seznamu a i prodeje. Tímto bych Vám chtěl poděkovat, spolupráce byla velmi přínosná a jste člověk na svém místě.

……………………………………

Ing. Miroslav Hanák

Jednatel

[/perfectpullquote]

[supsystic-price-table id=18]

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci budovat PPC

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci budovat SEO

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů