31. díl — Upgradujeme na Dropshipping+ — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

5.2.2022

Tomáš Zahálka

A je to. Loňský rok dopadl v ekonomických ukazatelech skvěle, ale jak jsme si řekli na konci minulého dílu, aby e-shop meziročně rostl, musí se neustále posouvat. Proto jsme se letos rozhodli otestovat doplněk Cizí jazyky, který by však nefungoval bez dlouho odkládaného upgradu na Dropshipping+. Malá změna v názvu, ale velká změna pro Dudlu, takže nalejte do hrnku kávu a pokud i vy hledáte rozdíly mezi původním doplňkem Dropshipping a Dropshipping+, dnes je odhalíme.

Upgrade na Dropshipping+

Upgrade na Dropshipping+ (Zdroj fotky: Canva)

Co je Dropshipping+?

Dropshipping+ je napojení na identického partnera Dropshippingu, jako jsme měli dosud s tím rozdílem, že je zde upgradované chování API, které odemkne řadu výhod:

  • Odesílání zboží do zahraničí (Slovensko, Německo, Polsko a mnoho dalších)
  • Nastavení platby kartou (místo přesměrování na bránu přijde odkaz v mailu)
  • Možnost vyzvednou zboží na centrálním skladu DS a využití všech dopravců
  • Propsání čísla objednávky z Shoptetu do Dropshippingu
  • Propsání stavu objednávek z Dropshippingu do Shoptetu

Odesílání zboží do zahraničí:

Chystat se na jazykové mutace, ale nemít doručení do zahraničí by trochu nedávalo smysl. My jsme si tak odemkli doručení na Slovenko, Polsko, Německo a Rakousko s tím, že platba je možná pouze bankovním převodem a to v CZK, který je automaticky přepočítán kurzem od Dropshippingu. Tím, že je platba nutná předem si zajistíme, že nebudeme draze posílat zásilky do zahraničí, které se nám pak vrátí jako nevyzvednuté, ale pokud chcete, můžete mít nastavenou i dobírku. Službu máme sotva měsíc a i když zatím web přeložený není, tak první slovenské objednávky jsme úspěšně vyřídili.

Nastavení platby kartou:

Napojení na platbou kartou jsme mysleli, že bude největší oříšek, ale ve výsledku nemusíte dělat téměř nic. Po připojení Dropshipping+ dojde k automatickému založení všech možných platebních metod a dopravců do Shoptetu ve skrytém režimu a vy je musíte pouze aktivovat. Poplatky za platbu kartou jdou z provize Dropshippingu, nikoliv vaší, takže téměř jedinou nevýhodou je, že při dokončení objednávky nedojde k automatickému přesměrování na platební bránu, ale musí zákazník počkat na potvrzovací e-mail z Dropshippingu, kde najde odkaz pro zaplacení vedoucí na bránu.

Druhou, možná pro většinu zákazníků nezaznamenatelnou nevýhodou je, že u platební brány je odkaz na cizí e-shop a po odeslání platby se ve výpisu také zobrazí www.uzasne-darky.cz. Tenhle trochu brandový a důvěru beroucí nedostatek jsem řešili s týmem z Dropshippingu, ale bohužel, nějaký e-shop tam dle podmínek brány být musí a samozřejmě ho nejde dynamicky měnit podle konkrétního partnera, takže se s tím musíte smířit. Vezmu-li to analyticky, tak od nasazení možnosti platby kartou jí platí 25 % našich zákazníků a nikdo si na nesrovnalost nestěžoval.

Možnost vyzvednou zboží na centrálním skladu:

V přechodí verzi doplňku jsme toto také zkoušeli, ale objednávka se nám nikdy nepropsala a to asi proto, že jsme dříve měli vlastní názvy dopravců a plateb, zatímco s novým doplňkem musíte striktně držet označení podle importu z Dropshippingu. Zkrátka pokud je z DS uveden dopravce ČP – Balíkovna, tak si to nemůžete přejmenovat na Česká pošta – Balíkovna. Tedy můžete, ale jen pomocí CSS, nikoliv v Shoptet sytému. Možnost osobního vyzvednutí je omezeno pouze na platbu kartou / převodem, ale co si budem povídat, i když to tolik lidí nevyužije, vypadá to důvěryhodně.

Propsání čísla objednávky z Shoptetu do Dropshippingu:

Už na začátku Dudlu jsme smazali z transakčních e-mailů Shoptetí číslo objednávky, aby zákazník při komunikaci nemusel spekulovat, co nám má poslat. Měli jsme však jiný problém. Affiliate partner nám pro kontrolu provizí vždy posílal výpis, kde bylo označení Shoptetí číselné řady a my tak museli dělat dvojité ověřování. Tedy nejdříve zadat do Shoptetu číslo objednávky, překopírovat si jméno zákazníka a to zadat do systému Dropshippingu, abychom zjistili zda se objednávka převzala. Teď už jen koukneme do Dropshippingu, zadáme Shoptetí číslo a máme o jednu zdržovačku míň.

Propsaná číselná řada objednávek z Shoptetu do Dropshippingu má i sekundární výhodu. Tou je kontrola, zda se skutečně každá objednávka z Shoptetu do DS propsala. Přibližně jedna objednávka ze sta se nepropíše a to většinou kvůli tomu, že z nějakého důvodu se v Dropshippingu objednaný produkt nenachází, ale na Shoptetu nedošlo při aktualizaci feedu k jeho skrytí / smazání. V takovém případě se snadno stane, že zákazník objedná třeba 10 produktů, jeden z nich není v DS databázi a i když zákazník dostane automatické potvrzení z Shoptetu, že objednávka prošla, tak do systému DS nikdy nedorazí a tím se nerealizuje. Nyní alespoň můžeme toto odhalit tím, že kontrolujeme v Dropshippingu číselnou řadu Shoptetu a pokud nějaké číslo vypadne, víme, že tam někde nastal problém.

Propsání stavu objednávek z Dropshippingu do Shoptetu:

A konečně příjemná drobnost na závěr. Dropshipping vrací stavy objednávek do Shoptetu, takže pokud máte v Shoptetu nastaveno, že po odeslání / převzetí zásilky má zákazníkovi přijít hodnocení produktu / obchodu, tak už nemusíte jednou za čas hromadně vše označovat a dávat se zpožděním několika týdnů stav „vyřízena“, ale API mezi DS a Shoptetem se o to postará automaticky. Ostatně posílat hodnocení e-shopu dřív než ho dostanou od Heuréky vřele doporučuji, velké procento haterů zachytíte na svém e-shopu, kde můžete recenze libovolně publikovat a většinou se ani těm nejnasranějším zákazníkům nechce o pár dnů později psát negativní recenzi znovu.

Ukázka nastavení a změn po přechodu na Dropshipping+ (Zdroj: Dudlu.cz)

Kdo váhá, neváhejte a přejděte na Dropshipping+

Celkové nastavení vám při popíjení kávy a požírání sušenek zabere asi 30 minut. My jsme v návaznosti na nové možnosti dopravy a platby kompletně přepracovali ceník dopravců a požádali eGuru o lehkou úpravu košíku tak, aby se nám vždy zobrazovala pouze aktuální platební metoda k danému dopravci a nikoliv dalších pět, co nejdou zvolit. Přechod ze starého doplňku na nový vás nic stát nebude, nerozpadne se vám e-shop, nezmizí produkty, nebudete platit nic extra a to ani při platbě kartou, zkrátka jděte do toho a jestli se vám náš seriál líbí, tak nás sdílejte, lajkujte a ať i vám e-shop rostou.

Hlavní partneři projektu Dudlu.cz

[logo-showcase id=“5325″ title=“Dudlu“]

[supsystic-price-table id=24]

Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci budovat PPC

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci budovat SEO

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

1 komentář

  1. Josef

    Jsem ohromen tím, jak bylo téma v článku prezentováno. Když jsem na web vstupoval, doufal jsem, že se dozvím více a nebyl jsem zklamán. Při čtení podobných záznamů na webu se můžete ztratit…

    Odpovědět

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *