18. díl — Dropshipping a XML kolekce? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

15.11.2020

Tomáš Zahálka

Dnešní téma bude mimo marketing a koukneme se trochu do obchodní části, respektive na novinku od Dropshippingu (DS), kterou na začátku roku představili s názvem XML kolekce. Pokud provozujete klasický e-shop s vlastním skladem, tak pro vytvoření obchodu snů potřebujete jen hodně peněz, hodně velký sklad, hodně zaměstnanců, ale pak už se jen stačí s libovolným dodavatelem domluvit, uzavřít smlouvu a můžete prodávat. U Dropshipppingu tomu bylo jinak. Velkou nevýhodou bylo omezení v napojení pouze jednoho dodavatele, čímž jste se limitovali a když stejnou věc udělalo více DS klientů, tak jste začali narážet na naprosto stejné obchody, které se lišili jen názvem. XML kolekce se tak stala revolučním prvkem, který nám zásadně pomohl a proto se na něj podíváme do hloubky.

XML kolekce: Dropshipping

XML kolekce: Dropshipping (Zdroj: Canva.com)

Výběr dropshipping dodavatelů

Dropshipping nabízí tři druhy dodavatelů, respektive tři druhy logistiky. První je založená na fulfillmentu, tedy dodavatel nechává zboží na skladě Dropshippingu (označeno raketkou) a většinou je ještě v den objednávky odesláno. Vy se tak můžete těšit stejné rychlosti doručení, jako má ten otravný ufoun z televize. Druhá kombinuje sklad dodavatele, z kterého se zboží posílá na sklad DS a z něj až k zákazníkovi (dvě zkřížené šipky). Tento proces zabere trochu více času, ale pokud nejsou komplikace, dostanete se na doručení do 2-4 pracovních dní. Poslední variantou jsou dodavatelé, kteří své zboží posílají ze svého skladu (jedna rovná šipka), takže doručení je podobně rychlé jako u raketky.

XML kolekce umožňuje kombinovat libovolné dodavatele, kteří posílají zboží přes centrální sklad Dropshippingu, takže ty, jenž mají dvě zkřížené šipky, nebo raketku. Navíc si jako bonus můžete vytvořit i svůj vlastní fulfillment — máte-li vlastní zboží, tak si ho lze v DS uskladnit pro prodej, který bude dostupný pouze pro váš e-shop. Smolíka mají trochu dodavatelé, kteří dodávají přímo (jedna šipka), ty bohužel zatím do XML kolekce přidat nelze. Respektive lze, ale pokud si zákazník objedná zboží v rámci jedné objednávky od více dodavatelů, tak se vám celý DS svět trošíčku zhroutí. Proto pokud stejně jako my dostáváte nabídky spolupráce od různých dodavatelů, rovnou je odkazujte na Dropshipping a doporučujte jim jednu z prvních dvou variant logistiky, abyste je mohli v rámci XML kolekce napojit.

Výběr dodavatelů

Výběr dodavatelů v Dropshipping.cz (Zdroj: Dropshipping.cz)

Nastavení XML kolekce

Jakmile budete mít vybráno od koho chcete brát zboží, můžete začít sestavovat XML kolekci. Tu lze i jako dříve různě definovat, takže u každého dodavatele lze zvolit omezení pouze na určité kategorie, produkty, rozměry pro dopravu a samozřejmě na velikost marže a dostupnost produktů. Na Dudlu máme skoro všude stejné nastavení a to tematicky zapadající produkty, které jsou skladem a zároveň jejich marže je větší než 1 Kč (pozor, určité procento produktů má zápornou marži).

Kvůli XML kolekci nemusíte zakládat nový obchod. Pokud už na DS jste, tak si ho můžete ponechat a je třeba pouze v Shoptetu ověřit, že máte vše správně napojené a to nejdůležitější, přehodit XML Feed z URL, kterou získáte z „Moje obchody“ na URL z „XML kolekce“. Hotovo, teď už jen v Shoptetu odkontrolovat, že se vám budou aktualizovat správná data (my si kvůli vlastní struktuře, popiskům produktů, dopravě atd. část věcí vypínáme) a můžete začít prodávat od desítek různých dodavatelů.

Nastavení XML kolekce Shoptet + Dropshipping (Zdroj: Dudlu.cz)

A jak pomohlo rozšíření sortimentu?

U nás to bylo na začátku roku zásadní rozhodnutí. Sedm měsíců jsem měli celý e-shop postavený na jednom dodavateli, který doručoval přímo a tak jsme se s ním museli rozloučit, postavit si vlastní XML kolekci a od začátku e-shop přestavět. Z Dudlu, který byl původně zaměřen na kojenecké zboží se stalo velké hračkářství, které miminkovské serepetičky má spíš jako okrajovou činnost. To znamenalo překopat celou strukturu webu (informační architekturu), všechny produkty znovu roztřídit, popsat, vyplnit parametry atd. Jak rádi říkáme, začali jsme letos zase od začátku, jen pár nosných stěn zůstalo, ale vyplatilo se. Z průměru 2 objednávky denně za listopad jsme na 20 objednávkách a to bez Facebooku a Google Ads, jedeme si jenom SEO + Seznam Ads a zbožáky. Jste-li i vy na začátcích, nebojte se strhnout stavbu a pokud máte vidinu lepší budoucnosti i za cenu ztráty několika měsíců práce, zkuste jít do toho. Příště se podíváme jak postavit IA, tedy informační architekturu a proč je tak důležitá. Tak nás sledujte, sdílejte, nakupujte a ať i vám e-shopy rostou.

Hlavní partneři projektu Dudlu.cz

[logo-showcase id=“5325″ title=“Dudlu“]

[supsystic-price-table id=24]

Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci budovat PPC

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci budovat SEO

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *