11. díl — Jak využít recenze pro lepší SEO hodnocení — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

30.12.2019

Tomáš Zahálka

Věděli jste, že hodnocení produktů a komentáře mohou pozitivně ovlivnit pozice neplacených výsledků vyhledávání? Nedivil bych se, kdybyste to slyšeli prvně. V dnešním díle si ukážeme proč je dobré mít v Shoptetu zapnuté hodnocení produktů, komentáře a jak získané hodnocení ovlivňuje SEO.

Recenze produktů

Co ovlivňují recenze produktů v SEO (Zdroj: Canva.com)

Jak nastavit hodnocení produktů v Shoptetu?

Nastavení hodnocení najdete v sekci „marketing“, kde doporučuji nastavit výzvu k hodnocení e-shopu na 2-14 dní, podle toho zda chcete přednostně chytat recenze obchodu na Heuréce pro rychlejší získání ověřeno zákazníky, kde je lze jen velmi těžce ovlivnit, nebo zda si chcete recenze primárně odchytávat u sebe a moderovat jejich obsah.

Nás však teď zajímá hodnocení produktů. Recenze zboží jsou poměrně důležitý faktor nejen z pohledu UX, kdy na základě pozitivního / negativního hodnocení dnes nakupuje většina zákazníků (včetně nás), ale i z pohledu neplacených výsledků vyhledávání (SEO).

Hodnocení produktu - Shoptet doplněk

Nezapomeňte recenze autorizovat a zviditelnit (Hodnocení produktu – Shoptet doplněk)

Pokud je web šikovně naprogramován, tak hvězdičkové hodnocení zboží můžete nabídnout Googlu pomocí Schema.org (strukturovaná data), konkrétně přes AggregateRating. Nic vám to neříká?

Zjednodušeně řečeno, hvězdičkové hodnocení se může promítnout do výsledků vyhledávání a tím vás odlišit od konkurence. V případě Shoptetu se navíc nepropisuje AggregateRating jen u vstupní stránky na produkt, ale hodnocení produktů se automaticky zapisuje i pro kategorie, do kterých je zařazen.

Hodnocení produktů — Shoptet

Hodnocení produktů a nastavení z Dudlu.cz (Zdroj: Shoptet)

Jak ovlivňuje hvězdičkové hodnocení SEO?

První faktor, který hvězdičkové hodnocení nepřímo ovlivňuje je CTR. Je vyšší šance, že uživatelé prokliknou z výsledků vyhledávání pokud uvidí u snippetu hvězdičky a slušný počet recenzí, než když vypadáte jako ostatní konkurence bez AggregateRating.

Druhý faktor, který nám přijde zajímavější je nenucené rozšíření popisku produktu. V minulém díle jsem popisoval jak na automatizaci popisků produktů, která vás rychle odliší od konkurence. Dalším způsobem jak mít u produktu originální obsah jsou právě recenze a komentáře.

Schválně jsme provedli test a vytvořili recenzi s klíčovým slovem, které Google neznal „Enduhilar“ a nedával na něj žádný výsledek. Klíčové slovo jsme napasovali pouze do recenze a hle, ihned po odeslání stránky do indexace se dotaz spároval s naší stránkou. Tím máte krásně jednoduché ověření, zda-li vyhledávače na vašem řešení pročítají obsah recenzí / komentářů a lze z recenzí vytěžit maximum.

Hvězdičkové hodnocení (AggregateRating) - Schema.org

Hvězdičkové hodnocení (AggregateRating) a SEO (Zdroj: Google SERP)

Alternativní metodou jak dostat do vyhledávače hvězdičky je přes úpravu HTML kódu vložením do Záhlaví (před koncovým tagem HEAD) speciální script pro zobrazení stejného počtu hvězdiček a recenzí na celém e-shopu od produktů kategorií po články.

Ten můžete napárovat na interní hodnocení obchodu, které se vám vytvoří pokud máte v Shoptetu aktivované „Hodnocení obchodu“. Je to rychlé a pokud se vám nedaří získávat recenze od zákazníků, můžete tímto způsobem v SERPu bojovat.

Strukturovaná data

Strukturovaná data hodnocení – úprava scriptem (Zdroj: Shoptet – Dudlu.cz)

Jak získat a maximálně využít recenzí u produktů?

Nebudu se pouštět do moralizování o tom, zda si na e-shopu máte psát vlastní recenze u produktů a zkoušet tam zakomponovat klíčová slova, která byste jinak v klasickém popisku jen těžko využili. Legislativa od roku 2023 říká, že musíte u recenzí prokázat její autentičnost, což Shoptet dělá tím, že k recenzím páruje čísla objednávky.

Z mé vlastní zkušenosti mohu říct, že recenze si psali (a možná stále píšou) i největší hráči, které znáte z televizních reklam. Na zbožových srovnávačích se recenze už léta ovlivňují přímo od distributorů / výrobců a je jen velmi těžké cokoliv prodat bez hodnocení, ať už ho k produktu napsal kdokoliv.

Za nás mohu doporučit recenze k produktům zapnout a požádat zákazníky a přátele, kteří mají s produkty vlastní zkušenosti o hodnocení. Když se jim navíc povede zmínit i synonyma, která se vám z analýzy klíčových slov do popisku nehodila, máte zas o něco větší šanci na lepší pozice u vyhledávačů. Lepší pozice, více návštěvníků, více objednávek, tak nás sdílejte, recenzujte a ať i vám e-shopy rostou!

Hlavní partneři projektu Dudlu.cz

[logo-showcase id=“5325″ title=“Dudlu“]

[supsystic-price-table id=24]

Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci budovat PPC

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci budovat SEO

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

2 Komentáře

  1. Magda S.

    Dobrý den,

    děkuji moc za článek, jak je to u recenzí produktů na Heuréce, Zboží.cz atd. mohu ty recenze používat na svém webu?

    Odpovědět
    • Tomáš Zahálka

      Dobrý den Magdo,

      pokud jsou to recenze na Heuréce, které napsal Váš zákazník, tak si můžete zapnout v „Nastavení hodnocení“ Heureka import.

      Pokud již máte hodnocení produktů ve službě Heureka, přesuňte své hodnocení hromadně a pohodlně na svůj e-shop pod svojí plnou kontrolu. Máte-li v nastavení zadán alespoň jeden svůj Heureka klíč, kliknutím na tlačítko Import nahrajete až 6 posledních měsíců hodnocení produktů. Hodnocení se s produkty spárují na základě EAN kódu.

      Pak je samozřejmě asi otázka, jestli můžete si okopírovat i hodnocení od jiných prodejců na produkt, který nabízíte. Osobně si myslím, že to není legální a tak to nemohu doporučit. Ovšem pracoval jsem pro obchod, který měl napsaného scrapovacího robota a denně stahoval všechny recenze na všechny produkty co prodával a jen se pak ručně editoval obsah recenzí o zmínky o konkurenci. Procházelo to několik let i s robotem, takže si můžete udělat vlastní obrázek o tom, jak by asi procházelo, pokud byste si nějakou tu recenzi vypůjčila. :)

      Odpovědět

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *