11. díl — Jak využít recenze pro lepší SEO hodnocení — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

Věděli jste, že hodnocení produktů a komentáře mohou pozitivně ovlivnit pozice neplacených výsledků vyhledávání? Nedivil bych se, kdybyste to slyšeli prvně. V dnešním díle si ukážeme proč je dobré mít v Shoptetu zapnuté hodnocení produktů, komentáře a jak získané hodnocení ovlivňuje SEO.

Recenze produktů
Co ovlivňují recenze produktů v SEO (Zdroj: Canva.com)

Jak nastavit hodnocení produktů v Shoptetu?

Nastavení hodnocení najdete v sekci „marketing“, kde mimochodem doporučuji přenastavit výzvu k hodnocení e-shopu na 14 dní, čímž budete přednostně chytat recenze obchodu na Heuréce pro rychlejší získání ověřeno zákazníky. Nás však teď zajímá hodnocení produktů. Recenze zboží jsou poměrně důležitý faktoru nejen z pohledu UX, kdy na základě pozitivního / negativního hodnocení dnes nakupuje většina zákazníků (včetně nás), ale i z pohledu neplacených výsledků vyhledávání (SEO).

Pokud je web šikovně naprogramován, tak hvězdičkové hodnocení zboží můžete nabídnout Googlu pomocí Schema.org (strukturovaná data), konkrétně přes AggregateRating. Nic vám to neříká? Zjednodušeně řečeno, hvězdičkové hodnocení se může promítnout do výsledků vyhledávání a tím vás odlišit od konkurence. V případě Shoptetu se navíc nepropisuje AggregateRating jen u vstupní stránky na produkt, ale hodnocení produktů se automaticky zapisuje i pro kategorie, do kterých je zařazen.

Hodnocení produktů — Shoptet
Hodnocení produktů a nastavení z Dudlu.cz (Zdroj: Shoptet)

Jak ovlivňuje hvězdičkové hodnocení SEO?

První faktor, který hvězdičkové hodnocení nepřímo ovlivňuje je CTR. Je vyšší šance, že uživatelé prokliknou z výsledků vyhledávání pokud uvidí u snippetu hvězdičky a slušný počet recenzí, než když vypadáte jako ostatní konkurence bez AggregateRating. Bohužel, i když budete mít recenze u každé kategorie, respektive u všech produktů, tak Google ví, že většina e-shopů / webů si interní hodnocení tvoří vlastní, a proto čím dál tím méně hvězdičky do výsledků propisuje (ale občas se může poštěstit).

Druhý faktor, který nám přijde zajímavější je nenucené rozšíření popisku produktu. V minulém díle jsem popisoval jak na automatizaci popisků produktů, která vás rychle odliší od konkurence. Dalším způsobem jak mít u produktu originální obsah jsou právě recenze a komentáře. Schválně jsme provedli test a vytvořili recenzi s klíčovým slovem, které Google neznal „Enduhilar“ a nedával na něj žádný výsledek. Klíčové slovo jsme napasovali pouze do recenze a hle, ihned po odeslání stránky do indexace se dotaz spároval s naší stránkou. Tím máte krásně jednoduché ověření, zda-li vyhledávače na vašem řešení pročítají obsah recenzí / komentářů a lze z recenzí vytěžit maximum (Shoptet to umí).

Hvězdičkové hodnocení (AggregateRating) - Schema.org
Hvězdičkové hodnocení (AggregateRating) a SEO (Zdroj: Google SERP)

Jak získat a maximálně využít recenzí u produktů?

Nebudu se pouštět do moralizování o tom, zda si na e-shopu máte psát vlastní recenze u produktů a zkoušet tam zakomponovat klíčová slova, která byste jinak v klasickém popisku jen těžko využili. Z mé vlastní zkušenosti mohu říct, že recenze si psali (a možná stále píšou) i největší hráči, které znáte z televizních reklam. Na zbožových srovnávačích se recenze už léta ovlivňují přímo od distributorů / výrobců a je jen velmi těžké cokoliv prodat bez hodnocení, ať už ho k produktu napsal kdokoliv.

Za nás mohu doporučit recenze k produktům zapnout a požádat zákazníky a přátele, kteří mají s produkty vlastní zkušenosti o hodnocení. Když se jim navíc povede zmínit i synonyma, která se vám z analýzy klíčových slov do popisku nehodila, máte zas o něco větší šanci na lepší pozice u vyhledávačů.

Hlavní partneři projektu Dudlu.cz

Tržby (GA)

500 000 Kč

11. díl — Jak využít recenze pro lepší SEO hodnocení — Jak se staví e-shop Dudlu.cz 5

PPC (placené): 270 000 Kč

Srovnávače cen: 85 000 Kč

SEO (neplacené): 100 000 Kč

Přímá návštěvnost: 33 000 Kč

SMM (sociální sítě): 12 000 Kč

Data aktualizovány: Květen 2020
E-shop spuštěň: Březen 2019

Objednávky (GA)

850 transakcí

11. díl — Jak využít recenze pro lepší SEO hodnocení — Jak se staví e-shop Dudlu.cz 5

PPC (placené): 500

Srovnávače cen: 75

SEO (neplacené): 180

Přímá návštěvnost: 80

SMM (sociální sítě): 15

Data aktualizovány: Květen 2020

E-shop spuštěň: Březen 2019

Návštěvnost (GA)

60 000 návštěv

11. díl — Jak využít recenze pro lepší SEO hodnocení — Jak se staví e-shop Dudlu.cz 5

PPC (placené): 27 000

Srovnávače cen: 9 000

SEO (neplacené): 20 000

Přímá návštěvnost: 2 000

SMM (sociální sítě): 2 000

Data aktualizovány: Květen 2020

E-shop spuštěň: Březen 2019

Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu

Podpořte autora sdílením:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Komentáře “11. díl — Jak využít recenze pro lepší SEO hodnocení — Jak se staví e-shop Dudlu.cz”

  1. Dobrý den,

    děkuji moc za článek, jak je to u recenzí produktů na Heuréce, Zboží.cz atd. mohu ty recenze používat na svém webu?

    1. Dobrý den Magdo,

      pokud jsou to recenze na Heuréce, které napsal Váš zákazník, tak si můžete zapnout v „Nastavení hodnocení“ Heureka import.

      Pokud již máte hodnocení produktů ve službě Heureka, přesuňte své hodnocení hromadně a pohodlně na svůj e-shop pod svojí plnou kontrolu. Máte-li v nastavení zadán alespoň jeden svůj Heureka klíč, kliknutím na tlačítko Import nahrajete až 6 posledních měsíců hodnocení produktů. Hodnocení se s produkty spárují na základě EAN kódu.

      Pak je samozřejmě asi otázka, jestli můžete si okopírovat i hodnocení od jiných prodejců na produkt, který nabízíte. Osobně si myslím, že to není legální a tak to nemohu doporučit. Ovšem pracoval jsem pro obchod, který měl napsaného scrapovacího robota a denně stahoval všechny recenze na všechny produkty co prodával a jen se pak ručně editoval obsah recenzí o zmínky o konkurenci. Procházelo to několik let i s robotem, takže si můžete udělat vlastní obrázek o tom, jak by asi procházelo, pokud byste si nějakou tu recenzi vypůjčila. :)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.