30. díl — Report a vyhodnocení roku 2021 — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

25.12.2021

Tomáš Zahálka

Tak jako každý rok mezi svátky posíláme meziroční vyhodnocení našim klientům, tak i v Dudlu se letos prvně můžeme pustit do objektivního srovnání čísel. Zatímco náš první rok byl v duchu hledání směru, vybírání dodavatelů, téměř nulové investice do reklamy a nastavování vnitřních procesů, ten druhý a třetí už jel naostro a bude tak co srovnávat. Pojďme se podívat co všechno jsme za rok 2021 stihli, jak moc se vynaložená práce odrazila v číslech e-shopu a co chystáme na další rok.

Jak dopadl v Dudlu.cz rok 2021

Jak dopadl v Dudlu.cz rok 2021 (Zdroj: Canva.com)

Každý den, kdy nepracujete na svém e-shopu je den, kdy na tom svém pracuje vaše konkurence. Tak nějak zní moudrá slova, které jsem si vypůjčil od kolegů z Collabimu a můžeme se pod ně podepsat. Za každým rokem by měla být vidět kus práce. Nestačí vybrat produkty, naplnit jimi e-shop a zaplatit si marketingové specialisty v naději, že se o zbytek postarají, to by bylo až příliš snadné.

E-shop, který nikdo nerozvíjí začne dříve nebo později stagnovat. Proto je dobré si umět na konci roku říct, co všechno jsme udělali oproti loňskému roku a proč si zasloužíme meziroční růst.

Rok 2021 pro Dudlu znamenal:

A mnoho dalších méně viditelných aktivit od efektivnějšího rozdělení činností mezi náš interní tým, přidání článku na nejčastější zákaznické dotazy, optimalizace procesu objednávek pro školky a školy, vylepšení komunikace našich USP, po první trápení s úřady — konkrétně puncovním úřadem, jenž nás svou kontrolou donutil malou část stříbrného sortimentu dočasně stáhnout z nabídky.

Meziroční srovnání Google Analytics (Zdroj: GA Dudlu.cz)

Meziroční srovnání Google Analytics (Zdroj: GA Dudlu.cz)

Pojďme se trochu podívat na čísla:

Celkově nám e-shop vyrostl o 200 %, ale žádný růst není zadarmo. Zatímco loňská celková investice byla okolo 250 000 Kč do marketingu, ta letošní včetně redesignu, investice do copywritingu a PPC reklam vystoupala na 600 000 Kč.  Je třeba však vzít v potaz, že investice do popisků kategorie, blogových článků a redesignu se v nákladech projeví v jednom roce, ale návratnost v konverzích a získaných pozicích ve vyhledávačích se bude pozitivně projevovat i několik dalších let.

Google Ads (investice) Google Ads (PNO) SKLIK (investice) SKLIK (PNO) HEUREKA (investice) HEUREKA (PNO)
2020 40 000 Kč 23,3 % 25 000 Kč 12 % 35 000 Kč 10,4 %
2021 246 000 Kč 14,7 % 54 000 Kč 19,2 % 48 000 Kč 10 %

Z tabulky je vidět, že práce na Google Ads vedla k snížení PNO z 23,3 % na 14,7 %, naopak u Skliku, kde jsme byli letos hodně pasivní došlo k zvýšení nákladů na konverzi a tím se nám odkryl směr optimalizace a úkol na příští rok. Heuréka je z našeho pohledu vždy jen o cenách a množství nabízeného zboží, takže žádné překvapení s téměř identickým výsledkem se nekoná.

STORNA (objednávky) STORNA (%) VRATKY (objednávky) VRATKY (%) NEPŘEVZATÉ (objednávky) NEPŘEVZATÉ (%)
2020 207 8,9 % 28 1,2 % 46 1,9 %
2021 700 8,7 % 67 0,8 % 219 2,7 %

Navzdory tomu, že jsme udělali o cca 230 % více objednávek, příliš se nám nezměnil procentuální podíl storen, vratek a nepřevzatých, i když k jedné změně přeci jen došlo. S nepřebírači se těžko bojuje, pokud tedy nevypnete dobírku, což jsme si od 10. 12. vyzkoušeli a k naší radosti lidé stále nakupovali. Stejně tak jsme meziročně jako formu kompenzace zvedli dobírkovné z 25 Kč na 50 Kč a na příští rok plánujeme napojit platby kartou a rozšíření o osobní odběr na centrále Dropshippingu.

Závěrečné vyhodnocení:

Letošek se z našeho pohledu povedl. Spoustu věcí jsme změnili, pro řadu dalších připravili půdu a i přes zvýšené náklady jsme díky partnerům Shoptet, Collabim a Dropshipping vybrali 30 000 Kč, které darujeme pro Radost dětem. Na příští rok nás čeká řada nových výzev od dokončení a vylepšení monetizace blogu, spuštění více kampaní v Skliku, vylepšení interního prolinkování, opět se nevyhneme úpravě IA, založení stovek stránek přes Pokročilé SEO, po smíření se s otravnou novu cookies legislativou, která může zamotat propisování dat do Google Analytics a meziročně negativně zkreslit výsledky. Uvidíme, každopádně s třicátým dílem náš seriál nekončí a můžete se i v dalším roce těšit na pokračování. Tak ať i vám e-shopy rostou a za tým Dudlu přejeme všem to nejlepší do roku 2022.

Hlavní partneři projektu Dudlu.cz

[logo-showcase id=“5325″ title=“Dudlu“]

[supsystic-price-table id=24]

Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci rychle objednávky

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci ziskový e-shop

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci konzultaci e-shopu

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *