Co je PPC Centrum? To je, když vám zazvoní telefon a ozve se agentura Najisto, že má lákavou nabídku pro právě uvolněných několik klíčových slov. Ta můžete zakoupit s cenou jedno klíčové slovo na 6 – 12 měsíců za 3 000 – 5 000 Kč s tím, že máte garantovanou 1. – 4. pozici na první stránce ve výpisu, vlastní volbu klíčového slova, pozice a samozřejmě potenciální šancí oslovit nové zákazníky.
Jak probíhá komunikace se zástupcem z Najisto?
Nutno prvně říct, že zaměstnanci agentury za to nemohou a jen dělají svou práci jako další stovky agentur, které obvolávají živnostníky a nabízejí jim řekněme méně atraktivní služby. Pokud projevíte zájem, tak vám přijde dvou stránkový dokument s představením služeb. Dozvíte se, že Centrum.cz osloví měsíčně přes 2 500 000 uživatelů, alespoň dle údajů za květen 2014 z NetMonitor. Ano, je trochu zvláštní poskytovat pouze měsíční údaj, ale o to divnější je rok 2014, když se píše rok 2016. Pokud si tedy data ověříte přes zmíněný NetMonitor, zjistíte, že čísla v roce 2016 byla poloviční.
Zavolali jsme proto zástupci, lehce na chybu upozornili a zeptali se ho na hledanost klíčových slov z vyhledávače, protože investovat tisíce koruny na klíčová slova, které zde měsíčně nikdo nebude hledat je ztráta peněz. Níže jsem vám udělal ne zcela doslovný, ale objektivně přesný přepis komunikace:
Q: Máte nějaký nástroj podobný Googlu a Seznamu na analýzu klíčových slov?
A: Je nám líto, ale Centrum bohužel takový nástroj k dispozici nemá.
Q: Je možné cílit na volnou nebo frázovou shodu, aby byla větší šance na imprese?
A: Nikoliv, klíčová slova na centrum.cz jsou cílená pouze na přesné shody.
Q: V tom případě je 1 klíčové slovo za 3 000 Kč trochu drahé, nemyslíte?
A: Rozumím, mohu vám nabídnout speciální balíček 1 + 9 klíčových slov zdarma.
Q: Stále mě zaráží hledanost klíčových slov, třeba „boty Vans“ opravdu to nejde zjistit?
A: Náš systém mi ukazuje na toto slovní spojení 110 vyhledávání za minulý měsíc.
A: Osobně bych doporučoval i „Vans batohy“ (86) a čistě „Vans“ s (197) imp.
Q: Takže máte možnost získat hledanost klíčových slov, respektive jejich imprese.
Q: Mohl bych do toho systému dostat přístup, a tak zkusit objevit nejefektivnější fráze?
A: Omlouváme se, ale není možné poskytnout náhled do našeho systému …
A: … ale, mohl byste mi poslat seznam klíčových slov z GA a já vám ho porovnám?
A co si z toho odnést?
Bez analýzy klíčových slov je velmi těžké vybrat fráze, které by na daném portále měla šanci na úspěch s potenciálem přínosu konverzí. Nicméně jsme získali vzorek hledanosti a cenovou nabídku, z které už lze zkusit vypočítat potenciální efektivitu. Máme tu deset klíčových slov za 3 000 Kč, z nichž nejsilnější má hledanost 200 a ostatní okolo 100 měsíčně. To nám v průměru dělá 6000 – 9000 impresí za půl roku. Vezmu-li data z AdWords na výše uvedená slova, tak CTR se může pohybovat okolo 3 %, což je přibližně 180 – 270 potenciálních prokliků na web. Při nákladech 3 000 Kč to vychází na 16 – 11 Kč za proklik. Přidejme si do vzorce průměrný konverzní poměr e-shopu, který je 1 %, tak při dobré konstelaci hvězd můžeme získat tři zákazníky s průměrnou objednávkou 1 000 Kč a ztrátovým PNO 100 %. A to určitě nechcete. Každá vaše investice se musí vrátit, proto pokud si v záplavě nabídek nevíte rady, napište mi na info@tomaszahalka.cz a nebo rovnou svěřte své PPC reklamy odborníkovi.
[supsystic-price-table id=18]
0 komentáøù