Recenze na e-book o analýze klíčových slov — Autor knihy: Michal Binka

22.6.2019

Tomáš Zahálka

Myslím, že většinu kolegů zaměřujících se na SEO přepadla minimálně jednou za život myšlenka napsat o tomto oboru knihu. Vysvětlit nejen faktory ovlivňující výsledky vyhledávání, ale i postupy, nástroje a obory, které s optimalizací webu souvisí. Vzpomínám si, když tento nápad dostihl mě. Tehdy jsem si myslel, že jen analýza klíčových slov by zabrala 50 stran a celková kniha by mohla připomínat indickou Venmurasu. Mýlil jsem se. Kolega Michal Binka sepsal podrobnou knihu o analýze klíčových slov, zabrala mu 100 hodin a vyšla na 150 stránek. A jak dopadla nezávislá recenze knížky za 499 Kč?

Co se z knížky naučíte?

Pokud si myslíte, že kniha bude souhrnem polovičatých návodů z jakých nástrojů lze data vydolovat, jenž autor zakončí ve stylu „teď to musíte zpracovat …“ a neřekne vám jak, budete překvapeni. Většina návodů volně dohledatelných na internetu vám sice řeknou postup z 80 %, ale zbylých 20 % si nechávají pro sebe. Ostatně proč lidem dávat zadarmo detailní návod a myšlenkové pochody, které získáte buď dlouholetou praxí (pět let a více), nebo sérií školeních za několik desítek tisíc korun.

[perfectpullquote align=“full“ bordertop=“false“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Neexistuje žádná jasně definovaná podoba analýzy klíčových slov[/perfectpullquote]

Požádal jsem proto Michala o poskytnutí knížky k nezávislé recenzi s tím, že pokud bude dobrá, rád ji doporučím a pokud nebude, může z recenze čerpat podněty pro její vylepšení. Kniha má 150 stran, které vás kompletně provedou tvorbou analýzy klíčových slov do takových detailů, že díky infografice máte blbu vzdorný návod kam máte kliknout, jaký nástroj si stáhnout, kolik času na konkrétním případě práce zabere a odkaz na to, jak výsledek celého postupu vypadá ve finále (obdržíte i vzorovou klíčovku).

[perfectpullquote align=“full“ bordertop=“false“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Bez analýzy klíčových slov se nedá optimalizace stránek dělat koncepčně[/perfectpullquote]

Naučíte se tak nejen používat Excel (filtrace, duplikace, kontingenční tabulky, grafy, úpravu csv, znakové sady), dolovat klíčová slova z Shoptetu, Google Analytics, Google Ads, Search Console, Skliku, Collabimu, Marketing Mineru a našeptávačů, ale i teorii z marketingu, která je nezbytná pro pochopení celé činnosti. Pokud tedy tápete v základech o tom, co je SEO, klíčová slova, long tailové výrazy, KPI a framework See | Think | Do | Care, nemějte obavy, protože vše se ve správnou chvilku v knize dozvíte.

[perfectpullquote align=“full“ bordertop=“false“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]100 lidí, 100 chutí. A to samé platí i o formulování vyhledávacích dotazů[/perfectpullquote]

Závěr knihy se pak věnuje nejen vysvětlení pojmů a postupu pro klasifikaci, klasterizaci a lemmatizaci dat v programu OpenRefine a Excelu, ale i tomu, jak s analýzou klíčových slov naložit při tvorbě obsahu, návrhu informační architektury, optimalizaci PPC kampaní, titulků, meta descriptionů a podnadpisů. Takže nejen, že pochopíte jak je tahle práce náročná, ale rovnou si uděláte obrázek, kde všude má analýza klíčových slov využití, kolik stojí času, peněz a jak jí zakomponovat do vašeho e-shopu.

[perfectpullquote align=“full“ bordertop=“false“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Obvykle se cena za analýzu pohybuje v rozmezí 20 000 až 50 000 Kč[/perfectpullquote]

Komu bych knihu doporučil?

Než začnu něco hodnotit, rád bych zmínil, že z prodeje knihy nemám ani korunu, stejně tak jako nemám žádný profit z toho, že doporučuji dílo od konkurenta. Jenže mé doporučení si e-book zaslouží a to nejen pro začínající kolegy se zájmem o SEO, ale i pro copywritery, marketingové specialisty a hlavně pro majitelé e-shopů, kteří váhají nad investicí desítek až stovek tisíc korun. Za 499 Kč si tak můžete nejen nastudovat co všechno analýza klíčových slov obnáší, ale sami si i proces vyzkoušet a zhodnotit, zda si ukrojíte desítky hodin vašeho času, nebo raději najmete profesionály.

A pokud vám 500 Kč za 100 hodin práce a 150 stran přijde hodně, máme pro vás připravený slevový kupón. Stačí jen na webu seoprakticky.cz vložit knížku do košíku a v prvním kroku nákupního procesu zadat heslo „Tomáš25“. Obdržíte tak 25% slevu na knihu, jejíž investice se vám určitě vrátí.

[supsystic-price-table id=18]

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci rychle objednávky

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci ziskový e-shop

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci konzultaci e-shopu

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

6 Komentáře

  1. Jarda

    Díky za recenzi, uvažuji o koupi a to je další recenze, která mě přesvědčuje, že ta kniha bude stát za to.

    Odpovědět
  2. Anonym

    Díky za super recenzi, musím říct, že mě na nákup knížky dost navnadila. Pár AKW jsem již realizoval, ale rád bych se v tom ještě posunul dále.

    Odpovědět
    • Tomáš Zahálka

      Rád se stalo, Michal Binka udělal dobrý produkt a dobrý produkt si zaslouží dobrou recenzi.

      Odpovědět
      • Tomáš Pavlík

        Zítra ji koupím. Alespoň bude co dělat, jinak je už o trochu dražší – doporučuji aktualizovat cenu. :)

        Odpovědět
  3. Michal Binka

    Tomáši, moc díky za pěkné zhodnocení mé knížky. Moc si toho vážím, zvlášť když hodnocení dá kolega profesionál, který to dělá roky. Díky.

    Odpovědět
    • Tomáš Zahálka

      Michale, já také moc děkuji za poskytnutí knihy a hlavně, že něco takového vzniklo. Věřím, že nejen pomůže pochopit váhajícím klientům proč je tato činnost tak drahá, ale i poskytne zázemí pro začátečníky v oboru.

      Odpovědět

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *