PPC (Pay Per Click) je marketingový kanál na placenou propagaci využívající Google Ads (AdWords, Google Merchant Center, Google Profile Business) a Seznam Ads (Sklik, Zboží.cz, Firmy.cz).
Cílem PPC nástrojů je pomocí různých typů kampaní získat co nejlepší poměr zákazníků provádějící konverzi v aukčním prostředí, kde zpravidla vyhrává klient s větším rozpočtem.
Jak probíhá PPC pro Shoptet klienty?
Pro každého klienta sestavujeme individuální PPC strategii s ohledem na rozpočet a rozsah sortimentu.
- Úvodní seznámení s projektem pro sestavení roční strategie
- Nastavení brandových a lokálně zaměřených kampaní
- Nastavení dynamických a remarketingových kampaní
- Nastavení vyhledávacích kampaní pro kategorie
- Nastavení vyhledávacích kampaní pro produkty
- Optimalizace kampaní a vylepšování podkladů
- Pravidelný kvartální a roční reporting výkonu
PPC je nejrychlejší způsob jak otestovat potenciál e-shopu, cenotvorbu, skladbu produktů, důvěryhodnost a UX webu. Pokulhávají-li tyto atributy, nemusíte mít ziskovou návratnost investic.
Jaké od PPC očekávat výsledky?
PPC kampaně dokáží rychle, ale vůči SEO poměrně draze získávat objednávky.
- Platíte za každý proklik, tedy každá PPC objednávka si bere procenta z marže
- Můžete cílit na uživatele, kteří prohlíželi produkty v e-shopu, ale nenakoupili
- Můžete se zobrazovat na prvních placených výsledcích ve vyhledávačích
- Můžete se zobrazovat v produktové nabídce ve výsledcích vyhledávačů
- Můžete se zobrazovat v reklamní ploše na tematických webech
- Můžete se zobrazovat na YouTube kanálech, Gmailu
- Cena za konverzi je úměrná tlaku konkurence
PPC reklama je sprinter, který dokáže doručit první objednávky prakticky pár dní od spuštění reklam. Nevýhodou je konkurenční tlak, který dokáže ceny za proklik dostat na nerentabilní částku.
Co budeme pro PPC potřebovat?
Výkon v PPC měříme s ohledem na Cookies lištu přes Ads nástroje + GA4 + Shoptet.
- Plný přístup do Shoptetu na e-mail: aklahaz.t@gmail.com
- Plný přístup do Google Analytics 4 na e-mail: aklahaz.t@gmail.com
- Plný přístup do Google Search Console na e-mail: aklahaz.t@gmail.com
- Plný přístup do Google Ads na e-mail: aklahaz.t@gmail.com
- Plný přístup do Google Merchant Center na e-mail: aklahaz.t@gmail.com
- Plný přístup do Google Business Profile na e-mail: aklahaz.t@gmail.com
- Plný přístup do Skliku na e-mail: thomas696@seznam.cz
- Plný přístup do Zboží.cz na e-mail: thomas696@seznam.cz
- Plný přístup do Firmy.cz na e-mail: thomas696@seznam.cz
- Sepište mi seznam konkurenčních výhod a 3-5 konkurentů, které chcete porazit
Zároveň budu rád za jakékoliv marketingové podklady jako UX analýzy, marketingové plány, reporty předchozích činností, USP a příběh projektu, který nám pomůže s tvorbou strategie a textací.
Nejčastější dotazy okolo PPC spolupráce?
Měsíčně posílám reporting prací společně s fakturou a newsletterem novinek z e-commerce.
- Jaký může mít PPC podíl na objednávkách?
Pokud klient využívá marketingový mix kanálů, tak se pohybujeme okolo 40 – 60 %.
- Dokážete mi garantovat první pozici na klíčové slovo XY?
Ano, ale taková strategie většinou nedává smysl a lepší je optimalizace na výkon.
- Píšete od 10 000 Kč, kolik mě správa bude skutečně stát?
Částka 10 000 Kč za Google + Seznam Ads platí u klientů s útratou do 100 000 Kč měsíčně.
- Lze nějak vyjádřit, jaké PNO nám v PPC doručíte?
Průměrně se pohybujeme okolo 15 – 30 %, ale záleží na sortimentu a způsobu měření.
- Jak vyhodnocujete návratnost investic do PPC reklamy?
Výsledky sledujeme měsíčně, ale víc nás zajímají kvartální čísla na základě dat z Ads systémů.
- Co za PPC mohu sledovat v Google Analytics 4?
Paid Search, ale neuvidíte zde vše, protože 10 – 30 % konverzí blokuje Cookies lišta.
- Garantujete výsledky, jakou máme záruku, že se investice vrátí?
Z velké části záleží na vaší marži, cenotvorbě, konkurenci a obchodní strategii.
- Opravdu stojí PPC reklama rok od roku víc?
Vlivem Temu, Allegra a dalších jdou ceny skokově nahoru viz slide z Shoptetu.
Chcete se s námi do PPC pustit?
PPC je rentabilní, kombinuje-li se v rámci marketingového mixu se SEO, UX, SMM a e-mailingem, ovšem i samostatně dokáže rychle doručit první konverze.
Pokud máte zájem o spolupráci, napište mi jaký měsíční rozpočet si přejete investovat, jaká je průměrná marže a ideálně mi pošlete kvartální plán marketingových akcí.
Máte-li zajímavý příběh, nejste jen feedový přeprodejci a ideálně máte na projektu i další specialisty, tak si pročtěte reference, dejte mi o sobě vědět přes kontakty a budu se těšit na brzkou spolupráci.
0 komentářů