Může být síla SEO větší, než síla PPC? Ve většině případů se stává, že SEO má oproti placeným reklamám značnou nevýhodu a organika se řadí někam na druhé až třetí místo v kanálech. V této SEO referenci si ukážeme dva příklady od klientů, kde neplacené výsledky vyhrávají nad PPC správou a jeden příklad, kde oba kanály mám pod palcem a ukáži vám, jak postupnou prací rosteme do výšin.
Když síla SEO vyhrála v závodě nad PPC
První příklad je můj nejoblíbenější a jeho příběh se začal psát na začátku roku 2018, kdy se „klient A“ rozhodl založit sezónní e-shop s tím, že už od května musí prodávat. Rozpočet měl připravený v řádech stovek tisíc korun na všechny kanály, a aby rozložil síly a nevsázel vše na jednu kartu, poptal konkurenční agenturu na placené kampaně a mě na SEO. Připravil jsem mu proto návrh architektury, analýzu klíčových slov a začal tvořit vstupní stránky včetně copywritingu a linkbuildingu.
Měli jsme tak velmi těžkou, ale přesto zajímavou startovní pozici, kdy se dalo předpokládat, že placená reklama bude na prvním místě a neplacená v jeho vzdáleném závěsu. Zcela nový e-shop s novou doménou jsme pustili na začátku března a první měsíc skutečně dominoval placený kanál. V dubnu jsme se pomalu začali dohánět a zvrat přišel v květnu 2018, kdy síla SEO porazila PPC. Od spolupráce utekl více jak rok a s náklady na mou práci 100 000 Kč jsme malý e-shop s 50 produkty dostali do stavu, kdy organica dělá 44 % veškerých tržeb a klientovi se investice několikanásobně vrátila i v zisku.
Když SEO reference přinese novou výzvu
Sezónní start-up je super, ale co když máte už rozběhnutý e-shop, který prodává celoročně. V červenci 2018 měl už „klient A“ jasno a předal na mě kladnou SEO referenci jeho kamarádovi „klientovi B“ s odlišným sortimentem a strategií. Ten už měl od jiné agentury roční smlouvu na PPC marketing, která SEO nedělala, protože dle slov jejich vývojáře je tento kanál léta mrtvý a nevyplatí se do něj investovat.
Důvěřuj, ale prověřuj není tak špatné rčení a když „klient B“ dostal referenční data od „klienta A“, chtěl to vyzkoušet. Začali jsme z lehka úpravou struktury, titlů a popisků na již založených stránkách, které jsme ihned po editaci posílali vyhledávačům k aktualizaci. Po velmi malém náznaku, že jdeme správnou cestou jsme se domluvili na půlroční spolupráci s rozpočtem do 30 000 Kč měsíčně. Výsledkem za uvedený čas bylo získání první pozice v rámci kanálů s podílem 46 %. Nutno podotknout, že tento sortiment by měl pravděpodobně mít i větší čísla z placené reklamy, protože mimo PNO neznám jediný rozumný důvod, proč by SEO mělo dosahovat lepších výsledků. Proto jsme si od roku 2020 domluvili i spolupráci pro Google Ads, Sklik a uvidíme, zda i pro další kanály nepůjde udělat něco víc.
Jak má vypadat případová SEO studie
I když je strašně krásné, když má větší sílu SEO, než placená reklama, tak by ale tento stav neměl dle mého moc často nastávat. U klientů, kde se starám o kompletní marketingovou strategii se zpravidla snažím o vytvoření rovnováhy s rozdílem kanálů +/- 10 % viz případové studie optimalizace PPC.
Pro poslední SEO studii jsem úmyslně použil jiný přehled z Google Analytics a díváme se na změny v organice od začátku založení e-shopu po průběh růstu od jeho optimalizace. Ta nastala na začátku roku 2018 a měl jsem zde pod kontrolou veškeré marketingové kanály. I proto je podíl na tržbách okolo 20 % a naším cílem není závodit mezi kanály, ale optimálně investovat peníze do všech kanálů s rovnoměrným kontinuálním růstem. Během naší spolupráce jsme do organiky investovali více jak 250 000 Kč rozložených do jeden a půl roku a na optimalizaci stále intenzivně pracujeme.
A co si z této SEO reference odnést?
Nevěřte lidem, kteří tvrdí, že síla SEO je slabá. Ani rytíři Jedi nevymřeli, i když si to myslela celá galaxie, a podobně je to i s prací u organiky. Když máte rozumný rozpočet, dokážete během několika měsíců předehnat i špatně nastavené placené reklamy a pokud máte celý marketing v dobrých rukou, stává se ze SEO klíčový kanál, který v symbióze pracuje s ostatníma. Hledáte-li parťáka, který má SEO reference a chtěli byste si přečíst co o mě říkají současní klienti, můžete si je přečíst v medailonku od Shoptetu a kdykoliv se na mě obrátit přes e-mail: info@tomaszahalka.cz. Vymyslíme spolu strategii, která bude na míru pro váš projekt a přivedeme nové zákazníky, kteří u vás budou rádi nakupovat.
Přečtěte si také: Co je SEO a Kdo je SEO konzultant na blogu Dudlu.cz
[supsystic-price-table id=18]
0 komentářů