👶 2. díl — Název webu a registrace domény — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

14.4.2019

Tomáš Zahálka

Název domény je klíčový pro úspěch webu, protože ovlivňuje nejen zapamatovatelnost značky, ale i její viditelnost ve vyhledávačích. Originální a snadno zapamatovatelná doména pomáhá budovat důvěryhodnost, usnadňuje sdílení a snižuje riziko záměny s konkurencí. Doména by měla být krátká, snadno vyslovitelná a ideálně korelovat s oborem podnikání, nemusí však obsahovat klíčové slovo.

Název webu a registrace domény Dudlu.cz

Název webu a registrace domény Dudlu.cz (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak jsme vymýšleli název e-shopu:

Alzasoft se přejmenoval na Alza, CzechComputer na CZC, Parfums na Notino a existuje celá řada dalších příkladů, kdy se zavedené e-shopy musely z různých důvodů rebrandovat. Proto se určitě vyplatí výběr domény zbytečně neuspěchat – koneckonců i my jsme se prokousávali více návrhy.

Než jsme se dopracovali k Dudlu, měli jsme na tabuli návrhy jako MamaTata, Nyny, Dudu a Dudlo, u kterých bylo třeba ověřit dostupnost, použitelnost, zapamatovatelnost a nezaměnitelnost.

MamaTata už měl registrovanou stránku na Facebooku a zároveň se až moc podobal e-shopu našeho dodavatele Nellys s názvem MamiTati. Nyny bylo roztomilé, ale při prvním testu po telefonu bylo vidět, že uživatelé netuší jaké i / y napsat, což by bez silné brandové kampaně mohlo dělat problémy.

Dudu byl horký favorit. Název vznikl při vzpomínce na Dobbyho z Harryho Pottera a Zaza králíka z Novy. Při ověření volnosti a historie domény na Whois a WebArchive jsme zjistili, že na doméně sice nikdy nic neběželo, ale roky jí vlastní majitel, který ji neprodá za méně jak 80 000 Kč bez DPH.

Dudlo a Dudlu znělo podobně, přes Wedos zakoupili obě domény na tři roky, včetně SK mutace.


 

Někoho napadne, proč jsme doménu nevybrali z analýzy klíčových slov jako třeba detskezbozi.cz, kojeneckezbozi.cz apod. I přesto, že je stále pro vyhledávače klíčové slovo v doméně a URL jedním ze stovek faktorů, tak dle našeho názoru má tato cesta spíše více nevýhod než výhod.

Podrobněji o problematice klíčových slov v doméně najdete v článku pro MladýPodnikatel.

Výběr hostingu pro doménu?

Volba webhostingu hraje zásadní roli v rychlosti, dostupnosti i bezpečnosti webu, což přímo ovlivňuje jak uživatelský zážitek, tak SEO. V případě českých webů je ideální hostovat stránky na serverech umístěných v ČR nebo blízkých evropských datacentrech. Díky tomu se zkracuje doba odezvy pro tuzemské návštěvníky a web lépe reaguje na požadavky vyhledávačů jako Google nebo Seznam.



Mezi klíčové faktory při výběru hostingu patří rychlost serverů, stabilita, technická podpora, zabezpečení a také škálovatelnost, pokud web v budoucnu poroste.

 

Někteří poskytovatelé navíc nabízejí servery optimalizované pro e-commerce platformy, což je zásadní pro online obchody. V našem případě jsme využili hosting od Shoptetu.

 

Hosting na Shoptetu (Zdroj: Dudlu.cz)

Hosting na Shoptetu (Zdroj: Dudlu.cz)

Ať už budete vymýšlet jakýkoliv název webu, snažte se aby byl unikátní a neinvestujte nesmyslné částky do překupníků. Než utratit 80 000 Kč za nic, zkuste jako my přidat třeba jedno písmenko. Za částku 1 917 Kč s DPH máme na tři roky od Wedosu Dudlu.cz a přesměrované verze Dudlu.sk a Dudlo.cz.

Tak nás sledujte, sdílejte, komentujte a ať i vám e-shopy rostou — celý seriál zde!

 

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci objednávky z placené reklamy!

od 10 000 Kč / měsíčně

N
Základní správa: 10 000 Kč (5h)

Nastavení a udržovací optimalizace

N
Malé e-shopy: 15 000 Kč (8h)

Rozpočty do 150 000 Kč / měsíčně

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (15h)

Rozpočty cca 250 000 Kč / měsíčně

N
Velké e-shopy: 35 000 Kč (25h)

Rozpočty cca 500 000 Kč / měsíčně

N
VIP správa: 50 000 Kč (50h)

Neomezené limity rozpočtů

Chci být dohledatelný ve vyhledávačích a AI!

od 15 000 Kč / měsíčně

N
Pomalé krůčky: 15 000 Kč (10h)

Vyřešíme hlavní problémy v SEO

N
Malé e-shopy: 20 000 Kč (15h)

Jednotky kategorií a stovky produktů

N
Běžné e-shopy: 25 000 Kč (20h)

Desítky kategorií, až tisíce produktů

N
Velké e-shopy: 50 000 Kč (50h)

Stovky kategorií, desítky tisíc produktů

N
VIP řešení: 80 000 Kč (100h)

Neomezeně kategorií a produktů

Chci jednorázové konzultace a audity!

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
Konzultace: 5 000 Kč (2,5h)

1,5 hodiny na přípravu a 1h video call

N
SEO audit e-shopu: 25 000 Kč

Ideální pro in-house SEO správu

N
Vstupní video call: Zdarma

Nevíte co vybrat? Probereme to.

N
PPC audit e-shopu: 35 000 Kč

Ideální pro in-house PPC správu

N
Marketingový audit: 50 000 Kč

Rozebereme SEO, PPC, UX a Shoptet

Komentáře

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *