58. díl — Jak předělat GA4 na UA v Looker Studio? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

21.8.2023

Tomáš Zahálka

Nové Google Analytics 4 jsou už s námi víc jak měsíc, Google je stále upravuje, každý den přidává novinky a experti přes datovou analytiku Digitální Architekti připravili suprovou přednášku o tom, jak data interpretovat, jak si různě věci v GA4 nastavit, ale to hlavní, jak přetransformovat GA4 do starých UA pomocí pár kliků v Looker Studio. Prezentováno na ostrých datech z Dudlu.

Jak vrátit GA4 do GA3 (UA) - (Autor: Tomáš Zahálka)

Jak vrátit GA4 do GA3 (UA) – (Autor: Tomáš Zahálka)

První měsíc s GA4, aneb co už umíme vyčíst?

V rámci Marketingové Plzně mluvil Marek Čech z Digitálních Architektů více jak tři hodiny o GA4 a to zcela zdarma, včetně ukázky ostrých dat z Dudlu, které jsme pro prezentační účely rádi poskytli.

Protože i my, co máme pár objednávek denně, potřebujeme vědět z jakých kanálů jsou, jaké vstupní stránky nám dobře fungují, které naopak je třeba optimalizovat ať už z pohledu UX, nebo pomocí různých produktových widgetů u článků. Zkrátka data potřebujeme, peníze investujeme a bylo by dobré mít alespoň orientační představu z jakých investic se nám vrací.

Budu se opakovat, ale doba, kdy nám stačilo kouknout do GA a na základě meziročního porovnání zjistit, jestli jsme se zlepšili, nebo zda nás tlačí konkurence je pryč. Jednak nová GA4 uchovávají data max. po dobu 14 měsíců, ale také jsme se poslední roky naučili, že srovnávat roky tak jednoduše nejde, protože jeden je s covidem, druhý zas nasazujete cookies lištu a je válka na Ukrajině, třetí je ekonomická krize + GA4 a na ten čtvrtý se očekává celosvětové přiznání mimozemských aktivit, ostatně rozvědčík David Grusch to nedávno pod přísahou oznámil v kongresu USA.

Celý záznam přednášky z Marketingové Plzně o GA4:

Obsah přednášky, nejzajímavější momenty:

  1. Čas 14:25 – Nastavte si obchodní cíle kanálů, ne všechny mají účel generovat konverze
  2. Čas 18:15 – Consent mode – Cookies lišta a ovlivňování dat z pohledu marketingu
  3. Čas 30:30 – Jak si v GA4 nastavit vlastní reporty a jaké jsou smysluplné
  4. Čas 53:15 – Jak si udělat report podobný jako v GA3 (UA) v Looker Studio
  5. Čas 1:13:40 – Vizualizace trychtýřů, aneb kde v košíku odpadnou zákazníci
  6. Čas 1:39:00 – Jak se připravit a odreportovat Vánoce a hlavní sezónu
  7. Čas 1:47:00 – Jak vyloučit nejčastější platební bránykompletní seznam
  8. Čas 2:20:00 – Blended vs Observed nastavení co udělá 10 % rozdíl v tržbách

Pokusil jsem se vytáhnout nejzajímavější momenty a po hlavní přednášce se spustila debata mezi analytiky, kde jste mohli slyšet názory Marka Leciána a Vaška Jelena. Zajímavý „Aha efekt“ bylo sledování rozdílu mezi zapnutým Blended vs Observed tlačítkem, kdy na Dudlu testuje paralelně obě varianty a když vám jedno GA4 ukazuje vůči druhému o 10 % jiné tržby, tak to stojí za zamyšlení.

Za nás super věc, že si lze prakticky zadarmo přes Looker Studio předělat GA4 na UA, alespoň trochu nám to pomůže dohledat stará dobrá data, ale stále se učit GA4 musíme a provozovat e-shop bez dat je jako jízda s páskou přes oči, tak řiďte svůj e-shop rozumně, nezahálejte a ať i vám e-shopy rostou.

 

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci budovat PPC

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci budovat SEO

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *