SEO (Search Engine Optimization) je marketingový kanál, který se zaměřuje na optimalizaci e-shopu s cílem dostat klienta na relevantní přední příčky neplacených výsledků vyhledávání.
Úpravou a zakládáním vstupních stránek docílíte nejen zvýšení neplacené návštěvnosti z Googlu, Seznamu a dalších vyhledávačů, ale také pomůžete UX, PPC reklamám a budování brandu.
Jak probíhá SEO pro Shoptet klienty?
Pro každého klienta sestavujeme individuální SEO strategii s ohledem na rozpočet a rozsah sortimentu.
- Úvodní seznámení s projektem pro sestavení roční strategie
- Analýza klíčových slov, návrh informační architektury a realizační strategie
- Realizace nové informační architektury přes doplněk Pokročilé SEO
- Copywriting (popisky) kategorií a parametrických kategoriích
- Interní prolinkování e-shopu přes doplněk Slovník pojmů
- Úprava statických stránek a tvorba článků pro blog
- Posilování vstupních stránek pomocí linkbuildingu
- Optimalizace stránek a zlepšování výkonu v SEO
- Pravidelný kvartální a roční reporting výkonu
SEO není sprint, SEO je maraton, při kterém bojujete s e-shopy, kteří jsou ve výsledcích před vámi a společně musíme přesvědčit vyhledávače, že tu je nový hráč na trhu, jenž si zaslouží pozornost.
Jaké od SEO očekávat výsledky?
Můžeme garantovat navýšení trafficu, který při správné cenotvorbě má pozitivní dopad na objednávky.
- Meziroční navýšení návštěvnosti a objednávek z vyhledávačů
- Vytvoření trafficu pro remarketingová publika na PPC reklamy
- Zvětšení databáze registrovaných uživatelů pro newslettery
- Snížení nákladů na objednávku a závislosti na PPC reklamě
- Budování značky a vylepšení uživatelské přívětivosti
SEO slouží podobně jako investice se složeným úročením, proto prvně otestujte sortiment přes PPC reklamy, a až si budete jistí cenotvorbou a produkty, tak investujte do optimalizace.
Co budeme pro SEO potřebovat?
Primárně výkon v SEO měříme přes Google Search Console, ale sekundárně sledujeme i další nástroje.
- Plný přístup do Shoptetu na e-mail: aklahaz.t@gmail.com
- Plný přístup do Collabimu na e-mail: aklahaz.t@gmail.com
- Plný přístup do Google Analytics 4 na e-mail: aklahaz.t@gmail.com
- Plný přístup do Google Search Console na e-mail: aklahaz.t@gmail.com
- Plný přístup do Google Merchant Center na e-mail: aklahaz.t@gmail.com
- Plný přístup do Google Business Profile na e-mail: aklahaz.t@gmail.com
- Shoptet doplňky: Základní SEO, Pokročilé SEO, Slovník pojmů a Hodnocení
- Sepište mi seznam konkurenčních výhod a 3-5 konkurentů, které chcete porazit
Zároveň budu rád za jakékoliv marketingové podklady jako UX analýzy, marketingové plány, reporty předchozích činností, USP a příběh projektu, který nám pomůže s tvorbou strategie a textací.
Nejčastější dotazy okolo SEO spolupráce?
Měsíčně posílám reporting prací společně s fakturou a newsletterem novinek z e-commerce.
- Jaký může mít SEO podíl na objednávkách?
Pokud klient využívá marketingový mix kanálů, tak se pohybujeme okolo 30 – 40 %.
- Dokážete mi garantovat první pozici na klíčové slovo XY?
Ne, leda byste dokázali garantovat, že už nikdy žádná konkurence nebude pracovat na SEO.
- Kolik bych měl investovat do SEO, stačí 10 hodin za 20 000 Kč?
U malých projektů stačí 20 000 Kč, u větších e-shopů 10 – 20 % proinvestované do PPC reklamy.
- Lze nějak vyjádřit PNO pro SEO, podobně jako v PPC reklamě?
Budeme-li brát jen celková data Organic Search z GA4, tak průměrné PNO je po roce na 5 – 10 %.
- Za jak dlouho uvidíme výsledky, můžeme ihned porovnávat?
SEO je investice, trend porovnáváme kvartálně z GSC, dopad na tržby meziročně, po roce spolupráce.
- Co za SEO mohu sledovat v Google Analytics 4?
Organic Search, ale SEO má klíčový dopad na direct a remarketingové kampaně v PPC.
- Garantujete výsledky, jakou máme záruku, že se investice po roce vrátí?
Garantuji, že klienti co vydrželi déle jak rok jsou spokojený, ale v podnikání jistoty žádné nejsou.
- Jak dlouho vydrží pozice po ukončení spolupráce?
Záleží na konkurenci, u někoho roky, jinde se musí neustále e-shop a stránky posilovat.
Ukázka meziročního vyhodnocení měřeného úseku z GA4 (Autor: Tomáš Zahálka)
Chcete se s námi do SEO pustit?
SEO je rentabilní, pokud se na vybraná klíčová slova budete pohybovat mezi 1 až 5 pozicí a rozhodně není vhodné pro začínající e-shopy, které si nejsou jistí svou budoucí existencí.
Pokud máte zájem o spolupráci, připravte si 10 – 20 % rozpočtu, který dáváte do PPC reklamy, mějte na míru upravenou šablonu od UX specialisty a alespoň dva roky zkušeností v podnikání.
Máte-li zajímavý příběh, nejste jen feedový přeprodejci a ideálně máte na projektu i další specialisty, tak si pročtěte reference, dejte mi o sobě vědět přes kontakty a budu se těšit na brzkou spolupráci.
0 komentářů