41. díl — Jak na ověření inzerenta v Google Ads — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

13.7.2024

Tomáš Zahálka

Zahajte ověření inzerenta! Aby se vaše reklamy nepřestaly zobrazovat, musíte ověření inzerenta zahájit do DD/MM/YYYY. Taková hláška vám může vyskočit ve vašem Google Ads účtě a zároveň přijít do e-mailu. Google v dubnu 2020 oznámil, že výhledově spustí ověřování totožnosti v Google Ads  s cílem zvýšení důvěryhodnosti inzerentů a reklam. V praxi to má vypadat tak, že uživatelé si budou moci rozkliknout v reklamě informace o inzerentovi a zjisti tak vaše jméno, název firmy a zemi, kde sídlíte.

Jak na ověření inzerenta v Google Ads

Jak na ověření inzerenta v Google Ads (Autor: Tomáš Zahálka)

Návod na ověření inzerenta v Google Ads?

Zda se vás povinnost na ověření inzerenta týká zjistíte ve svém Google Ads účtu:

Ověření inzerenta v Google Ads

Ověření inzerenta v Google Ads (Zdroj: Google Ads)

Bohužel, ověření nechodí všem účtům ve stejný čas, takže trochu záleží na tom, jak často váš PPC specialista do systému chodí. Pokud žádného nemáte, nebo se vám o kampaně stará někdo jednou za tři měsíce, tak se musíte spolehnout na upozornění v e-mailu, případně to zaznamenat až s banem.

Ověření inzerenta v Google Ads

Žádost o ověření inzerenta v Google Ads (Zdroj: E-mail od Googlu)

Samotné ověření je pak relativně jednoduché a stačí se vést dotazníkem a dodat potřebné dokumenty:

Ověření inzerenta Google Ads

Výhody ověření inzerenta Google Ads (Zdroj: Google Ads)

Každý klient to může mít trochu jiné, ale pokud inzerujete vlastní produkty a zároveň si i sami platíte za reklamu, tak ukázkové nastavení je pravděpodobně správné a můžete ho okopírovat.

Ověření inzerenta Google Ads

Povězte nám o své firmě – Ověření inzerenta Google Ads (Zdroj: Google Ads)

Následně vás bude čekat žádost o zaslání dokumentů. V našem případě jsem jim za Dudlu poslal sken první stránky živnostenského listu a pas. Můžete použít i jiné podklady, jako je výpis z obchodního rejstříku, osvědčení o registraci k DPH, certifikát DUNS a samozřejmě místo pasu i občanku.

Ověření inzerenta Google Ads

Úspěšné ověření inzerenta Google Ads (Zdroj: E-mail od Googlu)

Když se neověřím, skutečně nám Google Ads vypnou?

Ano, na vlastní kůži jsme si to vyzkoušeli! Protože na ověření dává Google jen 30 dní od první notifikace a já tou dobou byl relaxovat v Tanzánii, tak jsme zkusili vyplnit vše co jsem s pasem v ruce mohl, ale bez potvrzení o podnikání jsme i tak dostali ban. Naštěstí jsem po příjezdu dokumenty doplnil a do tří pracovních dnů došlo k odblokování. Každopádně, pokud nechcete ve vánoční špičce zažít výpadek reklam, tak sledujte své účty, po notifikaci data vyplňte, nezahálejte a ať i vám e-shopy rostou!

Hlavní partneři projektu Dudlu.cz

Tržby (GA)

 15 000 000 Kč

PPC (reklama): 3 400 000 Kč

Ostatní zdroje: 3 700 000 Kč

SEO (reklama): 5 300 000 Kč

Přímá návštěva: 2 200 000 Kč

Sociální sítě: 400 000 Kč

Data aktualizována: Leden  2024

E-shop spuštěn: Březen 2019

Objednávky (GA)

20 000 transakcí

PPC (reklama): 5 700

Ostatní zdroje: 4 100

SEO (reklama): 8 000

Přímá návštěva: 1 800

Sociální sítě: 400

Data aktualizována: Leden 2024

E-shop spuštěn: Březen 2019

Návštěvnost (GA)

3 300 000 návštěv

PPC (reklama): 350 000

Ostatní zdroje: 285 000

SEO (reklama): 2 500 000

Přímá návštěva: 130 000

Sociální sítě: 35 000

Data aktualizována: Leden 2024

E-shop spuštěn: Březen 2019

Pricing Table Plugin

Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu

5/5 - (1 vote)
Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Komentáře

0 komentářù

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *