Možná jste se všiml, že poslední rok na Shoptetu přinesl více pozitivních změn v SEO, než za uplynulých pět let. Díky přednášce na konferenci SEOloger jsme loni s Michalem Binkou odstartovali poradní tým pro vývoj a společně s Pavlem Ungrem a Martinem Matějkou začali vytvářet updatovací roadmapu, jenž má jediný úkol. Umožnit vylepšení pozic v neplacených výsledcích vyhledávání všem klientům, tedy i našemu Dudlu, a vydělat tak Shopteťákům více peněz.

Jaké SEO změny v Shoptetu přinesl rok 2022?
Naplánovaných změn jsme měli v hlavě spoustu, ale ne vše lze udělat přes noc. To nejlepší co se za rok 2022 povedlo v SEO realizovat jsem představil v rámci #99 Marketingového Čtvrtkonu, na kterým jste mohli slyšet skvělé přednášky od Ivety Osobové s tématem psychologie v reklamě, Tomáše Koubu a jak vyzrát na poznámky, Davida Zelenku z Brila o nové legislativě v e-commerce a finále patřilo Filipu Podstavci z Marketing Mineru, který se pustil do CHATu GPT a budoucí práce s AI.

Co nám v SEO přinese rok 2023?
Rok 2023 bude přinejmenším zajímavý a roadmapa už teď má několik skvělých záchytných bodů od lepší správy blogových článků po konečné řešení parametrických kategorií v kombinaci se značkou.
Řadu nedostatků jsme se naučili obcházet, ale je to většinou jen dočasné řešení, které vyžaduje zbytečně moc práce a jak víme, čas jsou peníze. V době vysoké inflace si většina e-shopistů uvědomuje, že mít postavený obchod jen na PPC reklamě je sice snadné, ale hodně drahé řešení, které bez marketingového mixu kanálů nemůže obstát.
Za Dudlu můžeme říct, že díky předchozí práci na SEO pro nás začátek roku 2023 znamená jen zpomalení, ale díky 70% podílu z neplacené reklamy nás cashflow netrápí a investičně můžeme experimentovat. Proto jsme rádi za jakoukoliv změnu, kterou Shoptet pro SEO nasadí a snažíme se ji maximálně využít, tak nás sledujte, sdílejte na sockách a ať i vám e-shopy rostou.
Hlavní partneři projektu Dudlu.cz
Tržby (GA)
10 500 000 Kč
PPC (reklama): 3 000 000 Kč
Ostatní zdroje: 2 300 000 Kč
SEO (reklama): 4 000 000 Kč
Přímá návštěva: 900 000 Kč
Sociální sítě: 300 000 Kč
Data aktualizována: Listopad 2022
E-shop spuštěn: Březen 2019
Objednávky (GA)
16 000 transakcí
PPC (reklama): 5 000
Ostatní zdroje: 3 920
SEO (reklama): 5 600
Přímá návštěva: 1 200
Sociální sítě: 280
Data aktualizována: Listopad 2022
E-shop spuštěn: Březen 2019
Návštěvnost (GA)
1 600 000 návštěv
PPC (reklama): 300 000
Ostatní zdroje: 211 000
SEO (reklama): 1 000 000
Přímá návštěva: 67 000
Sociální sítě: 22 000
Data aktualizována: Listopad 2022
E-shop spuštěn: Březen 2019
Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu
Je super, že za „nás“ někdo bojuje a jdou vidět u Shoptetu tyto super změny. Osobně se nejvíc těším na parametrické vyhledávání v kombinaci se značkou, už aby to bylo.
Děkuji a držím palce!