29. díl — Jak na podkategorie blogu — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

V 17. díle jsem popisoval jak založit a začít psát blog, jakožto výborný zdroj návštěvnosti. Pokud jste se drželi mého doporučení, tak máte dnes podobně jako my přes 150 blogových článků, které nám pomáhají velmi levně seznámit potenciální zákazníky s naším e-shopem a ještě máme dobrý pocit s edukace. Jenže 150 článků mít v jedné rubrice je poměrně nepřehledné, a tak si v předposledním článku letošního roku ukážeme, jak na Shoptet blogu vytvářet strukturovanou informační architekturu.

Informační architektura na Shoptet blogu
Informační architektura na Shoptet blogu (Zdroj: Canva.com)

Strukturovaný blog na Shoptetu

Vytvořit strukturovaný blog není nic těžkého a nepotřebujete na to ani znalosti kódování, ale je třeba si v hlavě vytvořit pavouka, jak si přejete články rozdělit (informační architekturu) a pak už budete jen potřebovat umět zacházet s vytvářením rubrik a zvládnout odkazovat na externí URL.

Ukázka struktury rubrik Shoptet blogu (Zdroj: Dudlu blog)

První co budete potřebovat je vymyslet vlastní strukturu rubrik, která bude podobně jako složky v počítači sloužit ke katalogizaci vašich článků a ty založit přes nástroje Vzhled a obsah › Články › Přidat Rubriku. Prozatím tedy budete mít jen volně založené rubriky a nyní je třeba je vzájemně propojit.

Řekněme tedy, že budeme chtít rubriku „Témata o těhotenství“ zařadit jako podrubriku pro hlavní rubriku „Blog“. Prvně je třeba kliknout na samotnou rubriku „Témata o těhotenství“ a zjistit její URL přes tlačítko „Editovat Rubriku“. Teď už víte, jaká URL odkazuje na danou rubriku a je třeba udělat napojení na hlavní sekci blogu. Vstupte do hlavní rubriky vašeho blogu a dejte „Přidat článek“. Vyplňte název článku podle názvu rubriky, nebo jinak pokud chcete, přidejte i krátký popisek, ale neukládejte článek dřív, než do řádku „externí URL“ vložíte získaný odkaz na rubriku.

Nyní se bude ve vaší hlavní rubrice blogu odkazovat nikoliv na články, ale na další rubriku. Takto můžete postupovat u všech rubrik a s podobnou logikou vytvořit i třívrstvé struktury. Jakmile budete chtít přidat konkrétní článek, stačí si jen vybrat do jaké konkrétní rubriky bude patřit. Doporučuji zachovat řád, a pokud se rozhodnete, že nějaká rubrika bude sloužit jako rozcestník pro další rubriky, tak do toho nemíchat samotné články, ať čtenář přirozeně pochopí kaskádu vašeho blogu.

Vizuální návod k strukturovanému blogu (Zdroj: Shoptet)

Pár rad k Shoptet blogu na závěr:

Vytváření této struktury je tak trochu ohýbání nástrojů, takže nikdy nenahradí speciální blogový systém a je třeba myslet i na to, že pokud jakýkoliv článek přesunete z rubriky A do rubriky B, tak se změní URL daného článku a musíte udělat ručně přesměrování přes „Základní SEO“. Pokud byste tak neučinili a článek by byl ve výsledcích vyhledávání na dobré pozici, budete vodit uživatele do 404 a časem vás vyhledávače sesadí.

Proto doporučuji mít všechny články a klíčová slova k nim v Collabimu, kde případnou chybu snadno odhalíte a můžete provést opravu. V posledním článku letošního roku se ohlédneme jak si Dudlu vedlo v meziročním srovnání z GA, darujeme penízky pro Radost dětem a poodhalíme plán na rok 2022, tak nás sledujte, sdílejte a ať i vám e-shopy rostou!

Hlavní partneři projektu Dudlu.cz

Tržby (GA)

8 400 000 Kč

PPC (reklama): 2 600 000 Kč

Ostatní zdroje: 2 004 000 Kč

SEO (reklama): 3 000 000 Kč

Přímá návštěva: 640 000 Kč

Sociální sítě: 156 000 Kč

Data aktualizovány: Červenec  2022

E-shop spuštěň: Březen 2019

Objednávky (GA)

13 000 transakcí

PPC (reklama): 4 400

Ostatní zdroje: 3 020

SEO (reklama): 4 400

Přímá návštěva: 1 000

Sociální sítě: 180

Data aktualizovány: Červenec 2022

E-shop spuštěň: Březen 2019

Návštěvnost (GA)

1 050 000 návštěv

PPC (reklama): 260 000

Ostatní zdroje: 140 000

SEO (reklama): 600 000

Přímá návštěva: 34 000

Sociální sítě: 16 000

Data aktualizovány: Červenec 2022

E-shop spuštěň: Březen 2019

Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu

Podpořte autora sdílením:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.