14. díl — Jak vytvořit nabídku práce pro 80 copywriterů — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

12.8.2020

Tomáš Zahálka

Je to jen pár dílů zpět, co jsme ukazovali jak psát popisky pro kategorie od rozkopírovaného textu, kde se mění jen proměnné po zajímavé příběhy od rodičů. Pokud máte menší web, který zahrnuje jen pár desítek stránek, určitě si vystačíte s jedním copywriterem, který postupně vše popíše a zároveň zajistí, že bude všude zachován stejný tón komunikace. U nás však byla situace trochu jiná a celou obsahovou strategii jsme postavili na tom, že e-shop bude textován od rodičů pro rodiče a naši profesionální copywriterku Ráďu použijeme na transakční e-maily a budoucí micro copy po redesignu. Jenže kde sehnat desítky kvalitních rodičů / copywriterů na externí spolupráci a jak je zaplatit?

Nabídka práce copywriter: Externí brigáda

Nabídka práce copywriter: Externí brigáda (Zdroj: Canva.com)

Jak napsat nabídku práce pro copywritery

Tou nejjednodušší cestou je oslovit profesionální copíky na Shoptetu, jejichž hodinovky se pohybují od 500 do 1 500 Kč a najdete zde hotové lidi, kteří se copywriteřinou živí a dokáží vám pomoci i mimo své zaměření. Druhá cesta je podstatně lowcostovější. Existuje mnoho webových tržišť typu copywriteři, placla, navolnenoze a stovkomat, kde můžete nakupovat od začínajících až středně pokročilých pisálků, kteří sice umí napsat normostranu, ale neví příliš mnoho o SEO a musíte mít jasně vypracované zadání.

I my jsme pro pár zkušebních textů vyzkoušeli poslední zmíněné tržiště, kde se nám z 10 nabídek povedlo realizovat jen 5 a z toho pouze jedna byla na takové úrovni, že jsme navázali dlouhodobější spolupráci. Jeden funkční copywriter z deseti je chabý výsledek, ale potěšilo nás, že se jednalo o maminku, která nám zároveň nabídla barterovou spolupráci a inspirovala nás k oslovení dalších začínajících copy-rodičů skrze FB skupiny „Copywriteři a další psavci“ a „Práce pro copywritery„.

Hledá se externí copywriter

Bez hejtíku! Dát nabídku spolupráce na zmíněné skupiny je pro drtivou většinu smrtelníků jako lít benzín do ohně. Pokud nezadáte min. částku na normostranu 500 Kč, tak jste zavaleni nenávistnou salvou komentářů o tom, jak si nevážíte práce lidí a jak za nižší částky dostanete jen amatéry nebo studenty. Nutno říct, že si většinou naběhnou sami inzerenti, protože požadovat vysokoškolské vzdělání s červeným diplomem, 10 let praxe, dokonalou znalost SEO, zboží znalství a psaní všemi deseti na psacím stroji je při ceně 150 Kč/ NS úlet hodný zasmání, jenž svádí k bezmilostnému vyhejtění.

Zkusili jsme se proto trochu zamyslet a vytvořit takový inzerát, který zaujme bez ztráty věnečku. Brigáda: psaní článků výměnou za zboží! Problém většiny inzerátů je, že HR manažeři vůbec netuší koho chtějí a co dotyční potřebují. Vše se tak staví jen na finanční odměně, kterou většina e-shopistů neumí a nebo z finančních důvodů nemůže nastavit dostatečně lákavou, aby se vůbec někdo přihlásil. V tom jsme měli jasno. Hledáme rodiče a začínající copywritery, ideálně 2v1, kteří nám sepíšou autentické příběhy na jednotlivé kategorie výměnou za zboží v hodnotě 150 Kč za článek.

Nabízíme místo peněz zboží, z 500 Kč jen 150 Kč / NS a to ještě požadujeme zkušební text pro výběrové řízení. Když se to podá takto, nezní to moc lákavě, ale kdo se podívá na inzerát poctivěji náhle zjistí, že je tam přesně to, co začínající copywriteři potřebují. Nabízíme totiž i vystavení článku na webu s podpisem autora a v případě kvalitní práce feedback od SEO konzultanta, referenční medailonek do Shoptet parnerů a u těch nejlepších možnost navázání placené spolupráce jak na Dudlu, tak i na klientských projektech, kde je potřeba více profesionálnějšího přístupu a focusu na výkon.

A jak dopadla naše copywriter brigáda v číslech?

Během 24 hodin se nám ozvalo více jak 80 potenciálních uchazečů o spolupráci s tím, že jsme prvních 10 vyloučili už proto, že v podmínkách bylo uvedeno aby nás kontaktovali na e-mail, nikoliv na PM Facebooku. Zní to možná přísně, ale hodně lidí inzeráty nečte celé a za 10 let v e-commerce vím, že kdo nečte zadání je obvykle špatný kolega. 70 copíkům jsme poslali zkušební text, z nichž 30 nám ho vypracovalo do 48 h a 20 z nich jsme vybrali pro druhé kolo, které vyžadovalo vypracování 10 dalších témat výměnou za zboží v hodnotě 1 500 Kč. Polovina z nich přibližně do týdne dodala i zbylých 10 normostran a ostatní na tom s nadšením pracují a vybírají co si výměnou za práci vezmou z e-shopu.

A co hejtíky? Téměř žádné a ten jeden co byl, tak nám pak psal e-mail, že to tak vůbec nebylo myšleno. Dudlu nám tak popisují rodiče od maminek po tatínky a najdete zde autentické texty pro kategorie dětské telefony, točící káči, vysavače pro děti, vláčky, bubínky a mnoho dalších, které už teď sklízejí na Seznamu první místa ve výsledcích vyhledávání a až je trochu naboostujeme linkbuildingem, tak časem přesvědčíme i Google. A co copywriteři? Zatím nám každý moc děkoval za příležitost získání reference a ukázání co v nich je, ostatně je to lepší než ghostwriting, kde jen stěží prokážete, že jste článek psali vy a ne marketingová agentura, kterou si na to e-shop najal. Takže až i vy budete dělat inzerát pro copíky, zamyslete se nejen nad tím co potřebujete vy, ale i nad tím, co mimo peněz ocení copywriter.

Hlavní partneři projektu Dudlu.cz

[logo-showcase id=“5325″ title=“Dudlu“]

[supsystic-price-table id=24]

Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci budovat PPC

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci budovat SEO

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci jen konzultaci

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *