👶 45. díl — Jak na virální marketing? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

9.12.2022

Tomáš Zahálka

Kdo by nechtěl, aby se jméno jeho e-shopu šířilo na internetu virálně? Pravda, většina virálních zmínek bývá negativního charakteru viz Hračkářství Dráčik, které na sebe strhává pozornost svou touhou šířit v lidech nenávist pod rouškou roztomilého dráčka, ale věřte, že k virálu se lze dopracovat i mírumilovnější formou. Nám se letos takový malý virál nechtěně povedl a podělili jsme se o něj formou závěrečného for fun mikro talku na speciálním Vánočním Čtvrtkonu 2022.

Jak na virál marketing

Jak na virál marketing (Autor: Tomáš Zahálka)

Virální marketing příklad:

Abyste byli trochu v obraze, tak vám včerejší přednášku v rychlosti převyprávím.

Kdo nás poctivě sleduje, tak ví, že jsme dropshippingový e-shop. Můžeme si tak dovolit experimentovat se skladbou sortimentu o hodně víc, než klasický obchod, jenž musí každou nakoupenou položku poctivě zanalyzovat, zainvestovat do ní a pak se modlit, že se bude prodávat.

My v tomto máme téměř volnou ruku a vše je závislé jen a pouze na nabídce dodavatelů a naší kreativitě jak různý sortiment dokážeme zakomponovat do informační architektury a příběhu Dudlu.

Proto, když jsme se loni rozhodli zapojit Hračky pro dospělé, hned vedle Hraček pro děti, tušili jsme, že se dříve nebo později musí něco stát. Něco, o čem se bude mluvit. A stalo se.

Remarketing je bezcitný práskač a tak jsme jednoho běžného dne seděli u počítače a dělali, že něco děláme, když nám začal s kolegou bzučet messenger s printscreeny od přátel, že nás lidi sdílí ve skupinách Fušeřina všeho druhu a Překladatelské perly. Virál je na světě!

Slidy ze speciálního Vánočního Čtvrtkonu 2022 (Autor: Tomáš Zahálka)

Jaký by dopad virální reklamy v číslech?

Víme jen o těchto dvou skupinách a netušíme, jestli se to nešířilo ještě někde jinde a ano, víme, že tohle není virál, který otisknou bulvární noviny a určitě s námi nepůjdou natočit rozhovor reportéři z Novy. Ostatně začíná zima a je třeba lidem znovu připomenout, že voda umí měnit skupenství. Ale na to jak jsme neznámý e-shopík, tak každá taková zmínka zadarmo je sakra cenná a zase se o vás dozví pár lidí.

Během jednoho dne, jak je vidět ve slidech, nám vrostl traffic na dvojnásobek a přestože se virálek šířil na Facebooku, tak veškerý kredit spadl organice většinou na Googlu. Proč? Nebyl tam odkaz, takže lid viděl jen logo a začal Googlit co to je za e-shopík, který sloučí téměř neslučitelné.

Na prodejích Pussy Openeru byl dopad nulový, ale nás to pobavilo, vybudovalo to trochu brand a i když si za lajčíky nic nekoupíme, získali jsme pěkný materiál pro přednášku. Poslední letošní díl koukneme na tvrdá čísla, uvidíte naše marže, CPA, CPC, poměry storen a mnoho dalšího.

Tak nás sledujte, lajkujte, sdílejte, buďte virální a ať i vám e-shopy rostou!

 

Podpořte autora sdílením:

Tomáš Zahálka

Marketingový specialista se zaměřením na SEO a PPC reklamu pro Shoptet klienty. Zakladatel charitativního e-shopu Dudlu.cz a vzdělávacícho blogu pro začínající e-shopaře.

Tel.: +420 723 268 346
E-mail: info@tomaszahalka.cz

Chci rychle objednávky

od 10 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Google Ads (PPC)
N
Optimalizace kampaní
N
Seznam Ads (PPC)
N
Měsíční reporting

Chci ziskový e-shop

od 20 000 Kč / měsíčně

N
MKT konzultace
N
Analýza klíčových slov
N
Optimalizace webu
N
Posilování linkbuildingem
N
Měsíční reporting

Chci konzultaci e-shopu

od 5 000 Kč / 2,5 h

N
MKT konzultace
N
60 minut příprava
N
SEO + PPC marketing
N
90 minut konzultace
N
Audio / video záznam

Komentáře

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *