Věk PPC končí, čas SEO specialistů nastal! E-shopisty krize naučila počítat a v SEO mají záchrannou brzdu, jen ji umět využít a nezahálet. Tak začala přednáška na 68. SEOlogeru v Praze, který proběhl 27. června 2023 jako upravené přednáškové pokračování Brněnské verze – Jak využít SEO proti inflaci.
SEO specialisti vs. PPC specialisti?
Jako v Brně, tak i zde se nesla hlavní myšlenka rostoucích cen za PPC reklamu a budoucnosti PPC specialistů, kteří velmi brzdy zdraží své služby o nutnost expertní znalosti GA4, bez kterých v e-commerce nejspíš pracovat nepůjde. Doplnil jsem data z feedbacků na Twitteru, kde bylo pár dotazů k našemu blogísku a kde málokdo zkousl, že jsme proinvestovali 600 000 Kč za články, které nám negenerují objednávky a fungují jako support brandu s trafficem 100 000 uživatelů měsíčně.
Slidy z přednášky pro 68. SEOloger (Autor: Tomáš Zahálka)
Přednáška si rejpla i do samotného SEO a zbytečných technických auditů na Shoptetu, které klientům většinou nic nepřinesou a zároveň apelu, aby se ze SEO konzultantů začali stávat SEO specialisti, kteří se perfektně naučí redakční systém klienta. Téma vyvolalo zajímavou diskuzi a samozřejmě nikomu nebráním, aby jen auditoval, ale monetizace pro obě strany je za mě v odvedené “práci na klíč“.
Velmi děkuji Pavlovi za pozvání a všem, kteří i přes komplikace a nutnou změnou lokality dorazili, zůstali po přednášce na pivko a mohli jsme příjemně pokecat. Pokud vás SEO a marketing zajímá, tak určitě komunitní akce typu SEOloger v Praze, SEOjakoBrno, Marketingová Plzeň či Budějcký Čtvrtkon sledujte, navštěvujte, vzdělávejte se a ať i vám e-shopy rostou!
Hlavní partneři projektu Dudlu.cz
Tržby (GA)
15 000 000 Kč
PPC (reklama): 3 400 000 Kč
Ostatní zdroje: 3 700 000 Kč
SEO (reklama): 5 300 000 Kč
Přímá návštěva: 2 200 000 Kč
Sociální sítě: 400 000 Kč
Data aktualizována: Leden 2024
E-shop spuštěn: Březen 2019
Objednávky (GA)
20 000 transakcí
PPC (reklama): 5 700
Ostatní zdroje: 4 100
SEO (reklama): 8 000
Přímá návštěva: 1 800
Sociální sítě: 400
Data aktualizována: Leden 2024
E-shop spuštěn: Březen 2019
Návštěvnost (GA)
3 300 000 návštěv
PPC (reklama): 350 000
Ostatní zdroje: 285 000
SEO (reklama): 2 500 000
Přímá návštěva: 130 000
Sociální sítě: 35 000
Data aktualizována: Leden 2024
E-shop spuštěn: Březen 2019
Klikněte na CHCI VÍCE a ponořte se do četby celého našeho seriálu